Ga naar inhoud

Logitech draadloze marathon muis M705 doet raar


romijo

Aanbevolen berichten

soms interfereren draadloze muizen wel eens met andere apparaten.

Probeer (als je een kabel ervoor hebt) de (ontvanger van je) muis eens een eind van je computer / beeldscherm te leggen?

 

Zelf had ik verspringende cursorproblemen met mijn draadloze logitech muist tot ik een verlengkabeltje tussen usb-slot en de ontvanger aanbracht en de ontvanger een eind van mijn computer kon leggen. En nu heb ik het probleem niet meer . ( en eigenaardig: het verspringen gebeurde bij mij alleen als ik in mijn tekstverwerker tekst intypte...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere mogelijkheid...

 

De veel gebruikte Logitech M705 muis doet het op zich nog goed, maar hij glijdt niet lekker meer. Dat komt door de voetjes die onder de muis zitten. Er zitten 4 glijvoetjes onder die van een verschillende formaat zijn. In de afbeelding hieronder heb ik ze genummerd:

 

5a06cab74d773-logitech_M705_voetjes.png

 

Er kunnen 2 oorzaken zijn voor het niet meer lekker glijden:

1. De voetjes zijn vuil. Zo ja, dan de voetjes schoonmaken.

2. De voetjes zijn versleten door het vele gebruik > Voetjes vervangen.

 

Je kocht destijds 2 van die muizen tegelijkertijd. De muis die je een tijd ongebruikt liet liggen, scrolt uit zichzelf. Daar valt niet goed mee  te werken. Je zou kunnen kijken of je de voetjes van de ongebruikte muis kunt overzetten op de veel gebruikte muis.

Deze glijvoetjes kun je overigens ook los kopen. 3 sets van die muisvoetjes kosten samen $ 5,99. Verzending duurt wel ongeveer 2 weken, maar is gratis: https://nl.aliexpress.com/item/3-sets-PACK-mouse-feet-for-Logitech-M705-1mm-thickness-mouse-skates-free-shipping/32655374463.html?spm=a2g0z.10010108.1000013.1.665dd22e2moRhI&traffic_analysisId=recommend_2088_1_90158_iswistore&scm=1007.13339.90158.0&pvid=1dd7f2fb-d49d-4e28-b85f-eae9ac30245d&tpp=1

 

----------------------------------------

Inhakend op Passers laatste post: Logitech biedt 3 jaar garantie op deze muis: http://support.logitech.com/en_us/product/marathon-mouse-m705

Jij kocht beide muizen 1½ jaar geleden, schreef je. Dan heb je nog garantie. Je zult wel de aankoopbon nog moeten kunnen tonen. En dan moet je natuurlijk niet de mooie nieuwe voetjes van de uit zichzelf scrollende muis af gaan halen, want dan zal die muis niet teruggenomen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de nieuwe gebruik met de oude draadloze zender op de pc?

Dan moet je eerst de oude muis verwijderen en daarna de nieuwe aanmelden.

 

Wel nieuwe muis 15 meter verder zetten of uitzetten

Dan met app logitech de muis verwijderen en dan nieuwe muis aanmelden

 

Nota: je begrijp toch wel wat ik bedoeld met wieletje bovenaan klikken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Stegisoft zeker snap ik wat je bedoelt wat je vernoemd heb ik al allemaal gedaan bedankt

 

 

@Passer had ik ook aan gedacht en ga ik proberen bedankt

 

@Porrelaar wat een goed idee zeg dat ik daar niet aan heb gedacht dan heb ik waarschijnlijk al een goeie muis

en de andere terugsturen Super oplossing !!!!!!!!!   meteen geprobeerd en Bedankt Het werkt !!!!!!!!!!:top::D

 

vandaag overigens wel een nieuwe gekocht n.l. de MX Master het paradepaardje van Logitech onder de muizen (omdat ze M705 niet hadden)

ik heb hem vanmiddag getest maar mijn handen zijn waarschijnlijk te klein krijg er pijn van in mijn arm

dadelijk nog even testen alles moet een 2de kans krijgen:-) en anders gaat hij terug

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.