Ga naar inhoud

Trage computer


hannetjorven

Aanbevolen berichten

Er wordt een waarschuwing gegeven voor de harde schijf.

Dat gaan we dus wat nader bekijken.

 

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

 

HDTune-error-scan.png

 

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start. (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

 

Wat is het resultaat van deze test?

Maak een afbeelding van het resultaat en sla deze op.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Ga dan naar de tab Benchmark en doe de test.
Maak ook van dat resultaat een afbeelding.
Voeg beide afbeeldingen als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De grafiek voor de benchmark test is normaal maar de error scan toont en heleboel beschadigingen (rode blokjes).

De schijf moet zo snel mogelijk vervangen worden.

Begin alvast met de bestanden die je absoluut niet wil kwijtraken (mails, foto's, documenten, filmpjes, ...) veilig te stellen op een externe schijf.

Als je het zelf niet aandurft om de schijf te vervangen, kan je dat ook laten doen in een pc winkel maar dat is niet gratis.

Daar kan je dan vragen om ook je gegevens over te zetten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het beste is dat ik een nieuwe laptop koop want die is al een tijdje oud.  (ongeveer zeven jaar).

Wel heb ik totaal geen idee welke notebook ik moet kopen.  Mijn budget is ongeveer 1000-1200 Euro.

Het moet wel een 17'' zijn.

Kunnen jullie mij dan eventueel helpen om mijn gegevens over te zetten van de ene laptop naar de andere ?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, hannetjorven zei:

Ik denk dat het beste is dat ik een nieuwe laptop koop want die is al een tijdje oud.  (ongeveer zeven jaar).

Wel heb ik totaal geen idee welke notebook ik moet kopen.  Mijn budget is ongeveer 1000-1200 Euro.

Het moet wel een 17'' zijn.

Voor hulp bij de aankoop van een nieuw toestel, kan je terecht bij Aan- en verkoopadvies.

Start daar een nieuw topic en formuleer je wensen (eventueel met behulp van het stappenplan).

 

 

15 uren geleden, hannetjorven zei:

Kunnen jullie mij dan eventueel helpen om mijn gegevens over te zetten van de ene laptop naar de andere ?

Geen probleem, start maar een nieuw topic zodra je een nieuwe laptop hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.