Ga naar inhoud

Nummering fotos


Yoyo

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik gebruik Huawai Y3II smartphone met Android.

Hoe kan ik vermijden dat telkens wanneer ik nieuwe foto's van mijn smartphone download op mijn computer (Windows7) de nummering van die nieuwe foto's start vanaf 001? Dit is echt vervelend want als ik de nieuwe fotos naar een andere map verschuif dan bots ik op dezelfde nummers voor andere reeds opgeslagen foto's, en dan wordt mij gevraagd om te wijzigen enz. Echt niet praktisch.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mogelijkheid is om die foto's van je smartphone niet op te slaan in een bestaande map op je computer, maar daarvoor eerst een nieuwe map aan te maken. Stel dat je gisteren naar een festival bent geweest en daar een hoop foto's hebt gemaakt, dan maak je op je computer eerst een nieuwe map aan. Die geef je de naam 20171205_Festival. De foto's van je smartphone sleep je dan naar die nieuwe map.

Foto's die je maakt met een smartphone of digitale camera hebben vaak een nietszeggende naam, bijvoorbeeld DSCF5788.JPG.

Daar kun je ook wat aan doen. Nadat je de foto's van je smartphone naar je computer hebt gekopieerd of verplaatst, open je die nieuwe map op je computer.

Met de sneltoetscombinatie Ctrl - A selecteer je alle foto's in 1 keer.

Daarna druk je op functietoets F2. Je kunt meteen een nieuwe naam in gaan typen, bijvoorbeeld 20171205_Festival.

Druk daarna op de Enter toets. Alle foto's hebben dan die nieuwe naam en zijn meteen opeenvolgend genummerd: 20171205_Festival (1).JPG; 20171205_Festival (2).JPG; 20171205_Festival (3).JPG enzovoort.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, porrelaar zei:

Een mogelijkheid is om die foto's van je smartphone niet op te slaan in een bestaande map op je computer, maar daarvoor eerst een nieuwe map aan te maken. Stel dat je gisteren naar een festival bent geweest en daar een hoop foto's hebt gemaakt, dan maak je op je computer eerst een nieuwe map aan. Die geef je de naam 20171205_Festival. De foto's van je smartphone sleep je dan naar die nieuwe map.

 

Er wordt bij een nieuwe download automatisch een nieuwe map aangemaakt, maar de foto's die erin belanden krijgen dus dezelfde nummers startend vanaf 001 als fotos in andere (voorgaande) mappen. Ik kan dus geen fotos verslepen zonder de naam van de foto te wijzigen.

Uw volgende voorstel biedt wel een oplossing:

 

1 uur terug, porrelaar zei:

Foto's die je maakt met een smartphone of digitale camera hebben vaak een nietszeggende naam, bijvoorbeeld DSCF5788.JPG.

Daar kun je ook wat aan doen. Nadat je de foto's van je smartphone naar je computer hebt gekopieerd of verplaatst, open je die nieuwe map op je computer.

Met de sneltoetscombinatie Ctrl - A selecteer je alle foto's in 1 keer.

Daarna druk je op functietoets F2. Je kunt meteen een nieuwe naam in gaan typen, bijvoorbeeld 20171205_Festival.

Druk daarna op de Enter toets. Alle foto's hebben dan die nieuwe naam en zijn meteen opeenvolgend genummerd: 20171205_Festival (1).JPG; 20171205_Festival (2).JPG; 20171205_Festival (3).JPG enzovoort.

 

Waw! Geniaal! Al deze foto's kan ik dan inderdaad zonder probleem naar believen verslepen naar andere mappen!

Hartelijk dank!

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.