Ga naar inhoud

Tool om alle iso's van Windows 7 legaal downloaden


route99

Aanbevolen berichten

Tool om alle iso's van Windows 7 legaal downloaden, zoals de titel stelt.

Soms ben je de DVD kwijt en heb je de key nog wel.

 

Heel veel opties die MS aanbood zijn inmiddels verdwenen zoals de Digital River download site.

Was wat aan het surfen en kwam toen de Heidoc tool tegen. 

Helaas zat deze in een vervelende inpak toestand, maar het is me gelukt om alle valkuilen die daar in zaten uit te schakelen of te omzeilen (kwestie van goed lezen waar je moet klikken..).

 

Het uitgepakt bestand werd zowel door Malawarbyte als Jotti multi virus scanner als veilig beschouwd.

Ik heb een test gedaan en kon probleemloos Windows 7 Pro 32 en 64 bits als iso's downloaden.

Mt Rufus is het eenvoudig op er een bootable USB stick van te maken.

 

Ten overvloede: Na download uiteraard alleen met een geldige key te gebruiken, anders is het een 30 dagen testversie.

 

De tool is ook geschikt voor Windows 8.1 en 10 om daarvan de iso te downloaden (voor Windows 10 is er ook de media creation tool makkelijk te vinden)

 

Windows_ISO_Downloadtool.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, route99 zei:

Tool om alle iso's van Windows 7 legaal downloaden, zoals de titel stelt.

Soms ben je de DVD kwijt en heb je de key nog wel.

Als je over een productsleutel van een niet-OEM versie beschikt kun je Windows 7 nog downloaden via deze Microsoft link: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7

De link van route 99 kan interessant zijn voor gebruikers van een OEM versie en dat is de overgrote meerderheid.

 

Ik ga die tool weldra ook eens testen. Toch al bedankt route99. :top:

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan.
De MS link kwam ik ook nog tegen maar was ik vergeten erbij te zetten, dus bedankt voor de aanvulling.


Voor wie zich niet zo comfortabel voelt met zo een tool een aantal plaatjes ter ondersteuning.
De taal van de tool wordt automatisch aangepast (althans onder Windows 10 Pro bij mij)

 

Windows versie kiezen/downloaden via de aanwijzingen:

win-downloader.jpg

 

Een Office versie kiezen: werkwijze verder identiek 111-MS-iso-tool-office.thumb.PNG.c352c6f04ae4089e4dae26ac24adb6a3.PNG

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze overburen zeggen:The proof of the pudding is in the eating.. :xd:

 

Dus:

De gedownloade iso op mijn oude Dell D430 (waar nog Win10 opstond, maar eigenlijk is het beter om naar Win7 terug te gaan vanwege de max van 2 GB RAM die de chipset toelaat) gecopied en wat Win10 prachtig kan zonder extra tools: de iso mounten alsof het een DVD-speler is. Dus ik kon de setup.exe direct starten.

 

Anders moet je de Win7 van USB stick of DVD starten, uiteraard nadat de iso er op de juiste manier erop gezet is (Rufus of brandprogramma).

 

En ca een uur later draait Windows 7 probleemloos. :-)

 

Extra:

Je moet de iso na het downloaden wel testen, want via de Heidoc tool krijg je geen MD5 of SHA1 sleutel binnen om de werking/integriteit te checken. 

MD5 was ok, 1f31da20bd2bccddf0a06abf42898f27 en dat komt overeen met een publieke lijst die te vinden is op Pastebin, maar de lijst zit als platte tekst ook bij dit bericht.

 

Hoe check je de MD5? De tool zit onder in een een zip attached.
Zorg dat de fciv.exe in dezelfde map staat als de iso anders moet je paden gaan toevoegen.
Start command line prompt
fciv.exe Win7_Pro_SP1_Dutch_x32.iso
als je het in txt bestand wilt hebben type dan:
fciv.exe Win7_Pro_SP1_Dutch_x32.iso > MD5-W7-Pro-SP1.txt

PS: zo kom je in de iso map, bij mij d:\iso
command line starten via menu of via "uitvoeren" of via "run"(NL of Engelse versie)
d:
cd iso
en dan dus
fciv.exe Win7_Pro_SP1_Dutch_x32.iso > MD5-W7-Pro-SP1.txt


Het resultaat moet dan zijn

// File Checksum Integrity Verifier version 2.05.
//
1f31da20bd2bccddf0a06abf42898f27 win7_pro_sp1_dutch_x32.iso

 

Vind je op deze manier de MD5 vast stellen toch te lastig, er zijn ook zgn Gui-versies van, dus als een gewoon Windows programma. Zoek zelf ev en welke je handig vindt en rapporteer eventueel goede ervaringen hier, vooral als het een eenvoudige zgn portable versie is die je niet hoeft te installeren. 

Zelf vind ik het commando zo kort als je alles in dezelfde map zet, dat ik die moeite niet gedaan heb.

 

https://www.google.nl/search?client=opera&q=gui+tool+md5&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

 

checksum_iso_-_software-download.microsoft.com.txt

MD5-checken.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een handig, klein (iets groter dan 1 MB) en eenvoudig programma om de MD5 checksum te controleren is Karen's Hasher; hier te downloaden: https://www.karenware.com/powertools/pthasher

Het screenshot op die website spreekt voor zich. Het programma wordt al 10 jaar niet meer bijgewerkt, maar werkt nog perfect, ook onder Windows 10. Ik maak er altijd gebruik van wanneer ik eens een nieuwe Linux distributie downloadt om die te proberen op een van mijn pc's.

(Het wordt niet meer bijgewerkt, omdat de ontwerper van dit programma, Karen Kenworthy, in 2011 is overleden.)

Mogelijk nadeel: het is geen portable programma; het zal geïnstalleerd worden. Maar die ene MB zit mij niet in de weg... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.