Ga naar inhoud

Verdwijnende Plaatsruimte


Theo2602

Aanbevolen berichten

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat van die ProgramData valt mij ook op. Op mijn laptop waar evenveel of zelfs meer programma's opstaan, vind ik dat zelfs niet terug. En ik heb inderdaad enkele dagen geleden die nieuwe Windows binnen gepakt. Nu heb ik ooit, toen ik de eerste keer dat probleem had, Studio van Pinnacle verwijderd en toen veranderde er veel, toen ik daarna studio terug installeerde, bleef dat lage getal staan.

 

Treesize laptop.jpg

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je mijn vorige reactie gemist, Theo?

3,6 GB voor de map ProgramData op je laptop ziet er volgens mij normaal uit.

Dus klik op die andere pc in TreeSize op het pijltje dat voor ProgramData staat. Dan krijg je de inhoud van de map ProgramData te zien. De programma's die de meeste data opslaan in de map ProgramData zullen dan bovenaan staan.

Daar kun je natuurlijk ook weer een screenshot van maken en dat hier plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Theo2602 zei:

Dat schijnt enorm data op de C:\schijf op te slaan. Maar ik kan niet denken waar.

Tja, ik wel: in de map ProgramData dus....

 

Ik vermoed dat het gaat om de auxiliary files. In het programma Pinnacle Studio 14 kun je zelf aangeven waar die hulpbestanden (auxiliary files) moeten worden opgeslagen, bij voorkeur niet op je SSD, maar op de andere harde schijf.

Lees er dit artikel eens over: http://declic-video-fx.com/Tutorials/ID/345/Auxiliary-files-management-with-Pinnacle-Studio.aspx

En dit korte artikel: https://support.corel.com/hc/en-us/articles/216509347-What-are-Auxiliary-files-and-where-do-I-find-them

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist dat Studio de boosdoener was, en ik had weer veel film bewerkt, dus de oorzaak. Dat ik die files ergens anders kon wegschrijven wist ik dus niet. Ik zal eerlijk zijn, bij mij is een handleiding iets om in de schuif te leggen, niet om naar te kijken en zeker niet te lezen. Ondanks mijn 80 jaar en vaak door dat standpunt vaak problemen te hebben gehad, leer ik niet bij.

Dus heel hartelijk bedankt, en er mag een slot op. :adore:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er beter uit. Maar nu moet jij zelf in Pinnacle Studio 14 gaan aangeven waar die ruimteverslindende bestanden voortaan worden opgeslagen: niet op de SSD, maar ergens op de gewone harde schijf.

Gebruik daar de handleiding in dit artikel voor: http://declic-video-fx.com/Tutorials/ID/345/Auxiliary-files-management-with-Pinnacle-Studio.aspx

 

Ik plak hieronder het stukje van de handleiding dat voor jou van toepassing is:

 

The default location is different but the recommendations remain the same. Do not create your render files on the same physical disk drive where Studio is installed. This recommendation becomes a requirement if your system disk is an SSD ...

Le Panneau de configuration Studio 16
  1. From the " Setup " menu you can reach the " Control Panel ";
  2. In this panel, you select the " Storage Locations " item;
  3. You can then access the storage location for the render files;
  4. By clicking the folder icon, you can change the storage location and even create a new storage folder location;
  5. You can also access the " Delete render files ... ";
  6. Once you have completed your changes or deleted your rendered files, click the "OK" button to exit the Control Panel.

 

 

De afbeelding op die website is in het Frans en de tekst is door iemand vertaald van het Frans naar het Engels, maar ik hoop dat je er zo toch wel uitkomt.

Succes!

------

Update: we reageerden tegelijk; je weet al wat je te doen staat.

Een moderator zal dit topic voor je sluiten.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik het programma Studio 14 zelf niet, dus kan ik er niet over oordelen, maar als ik kijk naar jouw laatste plaatje, dan lijkt het nu in orde te zijn.

De winst van dit topic is dat je er achter bent gekomen waardoor jouw C: schijf zo snel vol raakte. Studio 14 was de boosdoener.

Ik hoop dat het probleem nu voor jou is opgelost. Om de paar maanden Studio 14 verwijderen en daarna weer opnieuw installeren is natuurlijk ook een oplossing, maar niet de ideale... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.