Ga naar inhoud

Verdwijnende Plaatsruimte


Theo2602

Aanbevolen berichten

Ik heb als start HD een SSD van 250gb. Daar de meeste nieuwe computers geleverd worden met 120 Gb SSD, zou dat voldoende moeten zijn, bij mij blijkt dat echter niet zo. Hoewel ik geen nieuwe programma's installeer, slinkt de vrijblijvende ruimte toch steeds meer. Wat kan de oorzaak zijn?? Mijn data komen uiteraard op een andere schijf, daar heeft het dus niets mee te maken.

image.png.87d6305ce5b5aead0f3b69bcb2ff0b76.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Schakel systeemherstel helemaal uit, het zal je SSD deugd doen. Maar ik plaats daarvan regelmatig een incrementele of differentiële systeem back-up op bsis van een eerste volledige back-up van je systeem.

https://www.pc-helpforum.be/topic/65553-aomei-backupper-standaard-handleiding-nieuw/?tab=comments#comment-535226

https://www.pc-helpforum.be/topic/65553-aomei-backupper-standaard-handleiding-nieuw/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe groot is zo'n backup? Even groot als wat nu op mijn schijf staat? Dan moet ik op een ander schijf plaats zoeken. En hoe lang duurt zo'n backup elke keer?

Ik vergeet nogal eens een backup van mijn bestanden te maken, dus van mijn systeem waarschijnlijk ook. Dus telkens als ik een nieuw programma instaleer of wanneer er updates komen, moet ik opnieuw een backup maken??

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Theo2602 zei:

En hoe groot is zo'n backup? Even groot als wat nu op mijn schijf staat? Dan moet ik op een ander schijf plaats zoeken. En hoe lang duurt zo'n backup elke keer?

Ik vergeet nogal eens een backup van mijn bestanden te maken, dus van mijn systeem waarschijnlijk ook. Dus telkens als ik een nieuw programma instaleer of wanneer er updates komen, moet ik opnieuw een backup maken??

Die back-ups zijn gecomprimeerde bestanden en zijn dus een pak kleiner.

Lees die handleiding maar eens, de meeste vragen zullen dan wel beantwoord zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In elk geval zie ik windows.old staan. die is alleen al 28 GB. Blijkbaar heb je onlangs windows ge-upgrade. Volgens mij verdwijnt die windows.old na 'n maand vanzelf. Je kunt hem echter ook zelf wissen. Zorg dan wel dat er geen data meer in staat die je nog nodig hebt en na het verwijderen kun je niet meer terug naar je voorgaande windows versie.

Verwijderen doe je via de verkenner "eigenschappen" "schijfopruimen" en vervolgens naar "systeembestanden opschonen".
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Veng zei:

Volgens mij verdwijnt die windows.old na 'n maand vanzelf.

Vroeger verdween Windows.old pas na een maand, tegenwoordig een stuk eerder: al na 10 dagen. Het lijkt erop dat Theo2602 op 11 december een nieuwe versie van Windows 10 (de Fall Creators Update?) heeft gekregen. Over 2 dagen (soms een paar dagen later) zal de map Windows.old vanzelf verdwijnen.

Op sommige computers blijft die map dan gewoon staan, maar de inhoud van Windows.old is dan wel grotendeels verdwenen na 10 dagen, zodat Windows.old dan nog maar een paar KB in beslag neemt.

 

Wat mij opvalt is de map ProgramData die maar liefst 84,1 GB groot is.

Op mijn Windows 10 computer is -volgens TreeSize Free- de map ProgramData slechts 3,1 GB groot.

Dus klik op het pijltje voor ProgramData om die map open te klappen, en kijk daarna welk programma zoveel data opslaat in de map ProgramData.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.