Ga naar inhoud

Vervolg van mijn "afgesloten" topic "Pc problemen automatisch oplossen"


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Goeie morgen.

 

Mijn PC met Win10 wou vanmorgen niet opstarten. Er "is een probleem met de PC" meldde hij.

Ik heb enkele malen geprobeerd terug op te starten, maar ik kwam steeds in dezelfde cyclus terecht:

- en al die tijd brandde het werkingsverklikkerlichtje  van de pc zonder enige flikkering, volle kracht

- eerst het blauwgroene "windowske" met daaronder de draaiende witte puntjes, het beginscherm dus,

- daarbij nogal lang wachten voor er ook maar iets veranderde op het scherm, en zonder dat ik er ook maar enige beweging in kreeg, 

- na een 10-tal minuten het bericht "er is een probleem met de PC",

- vervolgens de melding "automatisch herstel voorbereiden",

- dan de melding "problemen vaststellen op de computer",

- tenslotte, na weer eens een 10-tal minuten, "de pc kan niet worden hersteld met automatisch herstellen" en

- daarbij de vermelding G:\WINDOWS\System32\Logfiles\Srt\SrtTrail.txt

- en verder kon ik kiezen tussen de pc afsluiten, en geavanceerder opties

Bij die geavanceerde opties kon ik dan kiezen tussen 'Doorgaan naar Windows 10', of 'Problemen oplossen ( opnieuw instellen of geavanceerde opties bekijken' en 'de pc afzetten'.

Bij mijn weten was er geen speciale reden gisteren opdat de pc vanmorgen niet wou opstarten, maar...

Eergisteren heb ik wel een nieuwe Windows 10 updat gekregen van MS, en wanneer die klaar was heb ik wel wat flikkeringen gemerkt, teken dat er ergens toch iets haperde, maar ik weet niet wat dat was....

 

Ik heb nog éénmaal geprobeerd om de problemen te laten oplossen, éénmaal de pc opnieuw  gestart, maar steeds kwam ik in dezelfde cyclus terecht.

Mijn vraag is nu: Hoe ga ik nu verder om toch een oplossing te krijgen. Mijn vermoeden is dat de Windows 10 update van eergisteren niet tot het einde toe perfect is verlopen, en dat die update opnieuw te laten doen, de oplossing zou kunnen geven.

Graag uw mening.

Groeten

Jive1 - Belgium

 

 

 

 


, en toen probeerde hij automatisch herstel uit te voeren, maar dat lukte hem niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

22 minuten geleden, Jive1 zei:

Mijn vermoeden is dat de Windows 10 update van eergisteren niet tot het einde toe perfect is verlopen

Was het de eerste keer dat je hem sindsdien opstartte?

 

Al geprobeerd een herstelpunt terug te zetten vanuit veilige modus (als je er in kan raken)

(https://www.pc-helpforum.be/topic/64887-windows-10-opstarten-in-de-veilige-modus/  )

 

Enne... wat komt die addblock plus hier ineens doen ? :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, Passer!

Nee, het was niet de eerste maal, maar de vorige keren was het wel gelukt om te starten, hoewel ik probleempjes had om de NVIDIA-instellingen terug op hun plooi te krijgen.

En nee, nog niet geprobeerd om in veilige modus te starten. Ik ga dat direct hierna doen. Je hoort me wel terug dan . Alleszins!

 

En die adblock plus ... Toen ik mijn bericht aan jullie stuurde, werd me  in een gele blok gevraagd om die jullie

advertentie te laten deblokkeren, maar ik wist niet hoe dat moest gebeuren....

 

Jive1 - Belgium

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

(al denk ik niet dat - als het aan een slecht verwerkte update ligt, dat het met een herstelpunt op te lossen is - maar je weet maar nooit.

Ik denk dat een herstelinstallatie met media creation tool - met behoud van je instellingen, programma's,... - een mogelijke oplossing zal zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet het niet zeker, maar vermoed van wel (probeer het gewoon uit: hij zal het je eventueel wel vertellen)

 

enne: let op dat je op zeker ogenblik de goede keuze maakt en kiest voor (iets als): 'met behoud van instellingen en bestanden' - dat je dus m.a.w. geen clean install aangeeft !

 

(en laat hem goed uitbollen achteraf)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.