Ga naar inhoud

Vervolg van mijn "afgesloten" topic "Pc problemen automatisch oplossen"


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey! Droske, en Passer!

Niettegenstaande jullie me hebben miskend, en me in de steek hebben gelaten, wil ik toch mijn karakter laten kennen, en jullie nog even vertellen dat, o wonder!, deze morgen ineens, ook weer zonder aanleiding, mijn oorspronkelijke gegevens van drive C, die de vorige dagen door Windows zelf, want ik heb dat niet gedaan, op een ander drive zijn gezet, nu weer op hun plaats stonden, terug alles op de C-drive!

Het gevolg: ik kon mijn USB-stick met de Windows10 image opstarten, en die heeft de nieuwste versie van die Windows 10 op mijn PC kunnen zetten. Alles ziet er weer keurig uit. Alleen moest ik nadien vaststellen dat mijn toepassingen er niet bij waren. Heb ik misschien de verkeerde opstartkeuze gemaakt, daar ben ik niet zeker meer van. Ik was zo blij dat ik mits wat extra werk, mijn toepassingen ook weer opstarten, er netjes van af gekomen ben. Zonder jullie hulp dan nog wel.

Ik begrijp nog steeds niet wat Droske bezielde, toen hij bij zijn eerste contact met mijn topic mij onmiddellijk afsnauwde, zo goed als dat het allemaal mijn schuld was, dat ik hem dwars zou gezeten hebben; en dat hij gewoonweg geweigerd heeft ook maar iets aan te raden. Maar OK! Mij  deert dat niet. Hij zal wel denken te weten waarom...

Feit is nu, dat het raadsel van mijn pc toch opgelost is, haha!

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

24 minuten geleden, Jive1 zei:

o wonder!, deze morgen ineens, ook weer zonder aanleiding, mijn oorspronkelijke gegevens van drive C, die de vorige dagen door Windows zelf, want ik heb dat niet gedaan, op een ander drive zijn gezet, nu weer op hun plaats stonden, terug alles op de C-drive!

Een wonder is er niet gebeurd hoor.

Ik kan u vertellen dat Windows met d inhoud van je C-partitie geen reisje heen en eer gemaakt heeft. Het is geweten (door ons) dat wanneer je je schijven via de opdrachtprompt benadert de schijven met een andere letter gepresenteerd worden. We zijn echter nooit zover geraakt om je dat duidelijk te maken omdat we er niet in slaagden je eens even enkel en alleen met onze opdrachten bezig te houden. Natuurlijk hebt u het recht om met je eigen pc te doen wat je wil maar als je hulp vraagt dan moet je even de discipline kunnen opbrengen om tot aan de oplossing enkel de tips en opdrachten van de helpers uit te voeren, zo niet krijg je dit...

Op 11-12-2017 om 09:44, Passer zei:

Jive1,

je bent het je misschien niet bewust, maar je strijkt nogal eens makkelijk mensen tegen de haren in door hun hulppogingen te gaan doorkruisen met eigen acties. Het is als naar een arts gaan en ondertussen zelf allerlei medicatie op goed geluk gaan nemen.

Het gevolg: mensen die je willen helpen weten langs geen kanten meer waar je gebleven bent en wat er allemaal gebeurd is.

Met het oog op de toekomst kan ik je alleen maar de raad geven eens voor de spiegel te gaan staan en iets meer aan jezelf te werken en wat minder aan je computer (te prutsen). Je gaat er wel bij varen.

 

Omdat het probleem met je pc opgelost is kunnen we dit onderwerp sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic

schijfbeheer.thumb.jpg.b2c14d4c0399d206dd36c0d25a5e8d72.jpgHey! Passer en Droske,

Zoals ik verteld had heeft mijn systeem zich vanzelf hersteld. ( zie 'PC problemen automatisch oplossen' )

Hu heb ik eergisteren en gisteren een verwittiging gekregen door mijn zelfde systeem, dat het eigenlijk niet hersteld is, want ik kreeg die twee dagen  's morgens bij het aanzetten van mijn pc telkens een bericht.. "we hebben geen operating systeem gevonden. Ontkoppel alle buitenboord schijven en herstart de pc"... of zoiets, het was in het Engels. Ik heb echter telkens gewoon met Ctrl-Alt-Del terug kunnen herstarten, en telkens is dat gelukt, zodat ik gewoon kon werken.

Deze namiddag moest ik weer herstarten na een win10 update, en had ik hetzelfde. Maar in plaats van op dezelfde manier te kunnen herstarten, is het systeem vanzelf in de cyclus van de lichtblauwe helpschermen gegaan ( zie  ook in voorgaande topic... ) en vermeldde even dat er wat mis was met de harde schijf. Mijn systeem heeft dan zelf de fout aan de harde schijf hersteld en is even later weer vanzelf opgestart.

Voorlopig loopt alles weer goed, maar...

Een en ander wijst er toch op dat er wat mis is met mijn C:-schijf.

Zie hieronder een printscreen van mijn schijvenopstelling. Zoals je kan zien is mijn schijf 1 opgedeeld in 4 delen, waarvan een deel mijn drive C is. Dat is historisch zo gegroeid, die partities zijn aangemaakt reeds 3-4 jaar geleden, of mogelijk zelfs langer, en dat heeft altijd goed gewerkt zowel onder Windows XP als ook onder Windows 7.

Tot nu toe werkte dat onder Windows 10 ook goed, mar sinds enkele weken tot een maand zijn er dus problemen.

Schijf O is mijn belangrijkste schijf, daarop staat mijn Flight Simulator en niets anders, Schijf 2 is buitenboord en mijn archief van bestanden, en schijf 3 is eveneens buiten boord en bevat ook 2 partities met allerlei software en andere belangrijke data.

Voorlopig kan ik dus daarmee werken, zoals dat altijd geweest is, maar ik vrees toch dat er nu iets moet gedaan worden om die opstartproblemen gedaan te maken.

Ik kom dus nog even vragen of jullie me toch nog wat raad kunnen geven?

Met dank op voorhand.

Groeten

Jive1 - Belgium

 

 

 

schijfbeheer.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.