Ga naar inhoud

Vervolg van mijn "afgesloten" topic "Pc problemen automatisch oplossen"


Jive1

Aanbevolen berichten

Helaas, Passer, niet gelukt.

Ik heb eerst geprobeerd met die oude mediacreater tool mijn pc herop te starten, maar dat lukte niet, steeds begon mijn pc die cyclus te gaan zoals deze voormiddag ..

Vervolgens heb ik een nieuwe mediacreater tool gemaakt, maar daarmee lukte het ook niet.

Dan wou ik de biosmenu ingaan om de opstartvolgorde te zien, maar ik geraakte niet in de BIOS? steeds begon mijn pc de cyclus te doorlopen zoals deze voormiddag uitgelegd.

Nu ben ik teneinde raad... Weet jij nog hoe ik mijn pc kan in gang krijgen?... Of zou er wat met de harde schijf gebeurd zijn?

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hey Passer,

Ik ben ondertussen eens naar die C:-drive gaan kijken in DOS-)omgeving met een dir/p

Voor zover ik me juist kan herinneren moet die C-drive ongeveer '40 of 50 Gb' groot zijn, en daar staan buiten Windows zelf alle applicaties  op. Nu zie ik, als ik eerst 'cd\' doe, en dan dir' c:\' doe, dan zie ik op die C-drrive 0 files staan en slechts15.826.944 Bytes free staan.

Dat kan dus onmogelijk juist zijn. Er staat alleen '0 files', daar waar eigenlijk heel Windows en alle applicaties moeten staan, samen mogelijk wel 35Gb groot. Dus alles wat op die C staat is in DOS-omgeving onzichtbaar geworden.....

Help die informatie iets om op te sporen wat er kakn gebeurd zijn en hoe we dat nog zouden kunnen oplossen?

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

JIve1,

ik heb daarstraks Droske gevraagd je topic eens  te bekijken en die komt straks langs. (zie trouwens mijn twee pb's die je blijkbaar nog niet las)

Eventjes geduld tot die hier komt opdagen? (hij is meer onderlegd in dit soort toestanden dan ik) - lees er ondertussen mijn pb's even op na?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Dat betekent volgens mijn redenering dat alle gegevens van drive C verloren zijn.

Dan probeerde ik eens een oudere CD te starten van Windows 7, en ging gewoon niet. Mijn pc herbegon weer die cyclus van deze morgen te doorlopen...

Wat wil zeggen, zo denk ik ook, dat ik met die C-drive niets meer kan aanvangen, en dat er mij alleen resteert die te formatteren, en dan met die Mediacreation USB terug proberen Windows 10 te downloaden, en zo te herstarten, en proberen al mijn applicaties terug in werking te krijgen....

Wat denk jij daarvan?

Groeten

Jive1 - belgium

 

 

Sorry!

Wat is een 'pb' en waar vind ik die twee pb's van je?

 

aangepast door Jive1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jive1

 

Ik ga je proberen te helpen. Ik stel echter vast dat je bijzonder ongeduldig bent en en nauwelijks of geen rekening hebt gehouden met wat Passer je gevraagd heeft. je holt maar dor en door en zakt steeds dieper in het moeras.

Ben je bereid het nodige geduld aan de dag te leggen en de gegeven adviezen goed te lezen en op te volgen en zlf geen eigen experimenten meer uit te voeren?

Indien je denkt dat je dit niet kunt waarmaken dan ga ik je sowieso niet kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

 

Hey! Droske, goeie avond!

Je neemt het me niet ten kwade, hé! Ik ben natuurlijk een beetje ongeduldig, een beetje maar!... maar ik probeer ook zelf na te denken en heb dan soms lumineuze gedachten. Maar ik heb niets gedaan/veranderd zonder dat ik dat vertelde..... En natuurlijk lees ik alles wat jullie zeggen! Maar ik wist niet wat jullie bedoelden met een 'pb', nu snap ik het wel, ik heb ze trouwens wel gevonden en gelezen. Ik voer trouwens geen experimenten uit zonder iets te vertellen, en dat DOS-probeersel, was geen experiment hoor, dat was gewoon gebaseerd op mijn kennis van vroeger, toen ik in 1988 mijn eerste pc kreeg en toen ging alles in DOS, van Windows zoals nu was er toen nog geen sprake, ik ben iets later begonnen met Windows 3.1, die goeie ouwe tijd!....

Ach natuurlijk ga ik dat kunnen waarmaken, en ik ga wachten op jullie raad waarop ik vroeg.

GroetenmJive1 - Belgium

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jive1 zei:

Mijn pc herbegon weer die cyclus van deze morgen te doorlopen...

Als ik je goed begrijp dan kom je in de geavanceerde opties terecht? De gekende blauwe vensters.

5a2d660a99667_GeavanceerdeopstartoptiesWin10(1)BIS.thumb.JPG.b9e72e319f6f2318391953b12a0fe5bf.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.