Ga naar inhoud

Configuratie


EA1990

Aanbevolen berichten

Help.

Mijn computer heeft windows 10 en heeft weer een update gehad.

Nu heb ik al de update waar word bij stond verwijderd en weer terug er op gezet maar hij blijft bij elke word bestand opening configureren en moet ik erg lang wachten tot dat die opgestart is. Dit is nieuw en erg vervelend!!

Ik ben verder een leek kwa computer gebied dus moeilijke termen helpen mij niet :)

Hier onder een afbeelding die dus elke keer in mijn scherm komt te staan als ik een word bestand aan klik om te openen.

 

Wie kan mij helpen dit vervelende probleem op te lossen ??

 

 

configuratie probleem.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijder Office 2007 via configuratiescherm-> programma's en onderdelen.

 

Voer dan onderstaande uit:

 

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt) 

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op. 

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. 
Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'
Klik vervolgens in de linkse kolom op Register en klik op ‘Scan naar problemen”
Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”
Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. 
Kies dan 
Herstel alle geselecteerde fouten”. 
Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. 
Sluit hierna CCleaner terug af. 

Installeer dan Office opnieuw.

 

 

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, alpha zei:

CCleaner lost geen softwareproblemen op,

het gebruik daarvan voor dat doel is af te raden!

 

Het register opruimen zodat achtergebleven resten opgeruimd worden is wel zeer aan te raden, ook in dit geval.

 

Ik ken lang zoveel niet van excel en word zoals jij maar wanneer Ccleaner ingezet kan en mag worden dat weet ik dan wel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, alpha zei:

Wat CCleaner betreft, lees bv. eens de tekst op deze webpagina: https://www.schoonepc.nl/tools/cleantools.html

 Die link is niet werkend, maar denk wel waar je naar toe wil.

 

Register cleaners zijn er genoeg te vinden op internet en inderdaad zorgen vaak voor meer problemen dan dat ze iets oplossen.

Ccleaner echter is de van de enige die aan te raden is.

 

Je bent al enkele jaren actief op dit forum maar ik vermoed dat je voornamelijk de geplaatste topics over Word en excel doorneemt.

Want anders zou je gemerkt hebben dat Ccleaner hier al jaren gebruikt wordt en vaak met goed resultaat en het geen andere extra problemen oplevert bij gebruik.

Het is ook enkel Ccleaner die hier ingezet wordt.

 

Moest Ccleaner niet goed bevonden zijn zou de websitebeheerder (Kape) hier zeker geen handleiding voor plaatsen op dit forum.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.schoonepc.nl/tools/cleantools.html

 

De inhoud van het artikel op schoonepc.nl had ik dus al samengevat in mijn vorig bericht zonder het gelezen te hebben: 

7 uren geleden, clarkie zei:

 

Register cleaners zijn er genoeg te vinden op internet en inderdaad zorgen vaak voor meer problemen dan dat ze iets oplossen

 

Maar Ccleaner is door PCH al jaren in gebruik en eentje die betrouwbaar gebleken is.

 

Op het moment wordt deze tool ook in dit topic gebruikt door kweezie wabbit, een rot in het vak.....als ik het zo mag zeggen.

Hij zou zeker deze tool niet laten uitvoeren moest die niet betrouwbaar zijn en voor nog meer problemen zorgen. En ik dus ook niet.

 

Maar het is aan topic starter die trouwens nog altijd niet gereageerd heeft om al dan niet een bepaalde tip uit te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@clarkie en @alpha

Laat ons het hierbij houden.

Als jullie verder willen discussieren over het al dan niet nuttig zijn van cleaners, doe dat dan via PB.

Al is het maar om het topic "proper" te houden en niet te ver af te wijken van het eigenlijke probleem.

Jullie hebben allebei een goede tip gegeven en EA1990 kan beide tips proberen.

Te beginnen met de tip van alpha om de office installatie te herstellen.

Als dat geen resultaat oplevert, kan de tip van clarkie uitgevoerd worden.

 

@EA1990

Op 6/1/2018 om 08:35, alpha zei:

Probeer Office 2007 te herstellen of installeer het opnieuw.

Office herstellen doe je op deze manier.

Ga naar configuratiescherm - programma's.

Selecteer de office installatie en klik in de balk boven de lijst op verwijderen/wijzigen.

Kies dan voor herstellen en volg de instructies die daarna op het scherm verschijnen.

Herstart de pc en kijk of het probleem is opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.