Ga naar inhoud

Enkel een pagina weergeven voor de gebruiker


Jasper

Aanbevolen berichten

Goedemiddag Forum leden.

 

Ik ben druk bezig met een document dat ingevuld moet worden door collega's

 

Het is een bestand met meerdere tabbladen waarbij ze elk tabblad gegevens kunnen invullen (steeds de zelfde pagina).

 

De pagina is zo gemaakt dat als ik onder het kopje beeld de optie pagina indeling activeer het een nette pagina weergeeft.

 

Nou is mijn vraag kan ik het document zo maken dat je dus ook echt alleen die pagina ziet. Nu zie je nog suggestie pagina's in het zelfde blad die je kan gaan gebruiken (licht grijs)

dit wil ik eigenlijk niet laten zien

 

Ik hoor graag van jullie

 

mvg

 

Jasper

 

 

excel.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Excel ervaring is niet zo uitgebreid dus ben daar nog niet mee aan de slag gegaan.

 

Tevens moeten we na het invullen het tabel de verschillende pagina's toevoegen in een word document.

Korte vraag nog extra :)

 

ik maak gebruik van pulldown lijsten. Nadeel is alleen als de cel te smal is geeft Excel ook niet de hele lijst weer (tekst wordt niet volledig weergegeven) is het mogelijk zonder de cel breedte aan te passen de lijst wel volledig te laten zien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier en opzet van wat we willen doen.

 

Het idee is:

 

op het blad Risico inventarisatie vullen we de mogelijke gevaren in.

 

stel beknelling. Dan geven wij daar en waarde aan hoe gevaarlijk dit is.

 

Daaruit komt en nummer en die moeten we reduceren als het geel oranje of rood wordt.

 

dan kom je uit bij blad 1 (heb je er dan per machine meerdere van)

 

deze vullen we volledig in.

 

Uiteindelijk moeten al deze bladen en de inventarisatie in een word document verzameld worden als technisch dossier.

machinerichtlijn TEST.xlsm

 

 

er zit een verborgen blad in met de gegevens voor de pulldown menu's

aangepast door Jasper
Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Nu zie je nog suggestie pagina's in het zelfde blad die je kan gaan gebruiken (licht grijs)

dit wil ik eigenlijk niet laten zien

 

Dit is wat jij ziet omdat je op blad weergave staat. Als iemand anders klikt op normale weergave  of  pagina einde krijgt hij iets anders te zien. daar kan je niet onderuit.

Ik zie niet waarom deze niet zichtbaar mogen zijn. Je kan wel de cellen vrij geven die mogen/moeten  ingevuld worden en, de rest blokkeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alle rijen verbergt die niet worden  gebruikt (vanaf rij 23)

Ctrl Shift pijltje naar beneden. en dan bij start -> Opmaak -> Zichtbaarheid -> Weergeven en verbergen -> rijen verbergen

en alle kolommen verbergt die niet worden gebruikt (vanaf kolom M)

Ctrl Shift pijltje naar rechts. en dan bij start -> Opmaak -> Zichtbaarheid -> Weergeven en verbergen -> kolommen verbergen.

Dan krijg je het beeld dat je wilt (denk ik toch)

Voor de rest snap ik niets van uw opzet.

Zoals de lijsten van uw blad Lijsten staan ook in Risicograaf. Waarom dubbel?

Het blad Risico-inventarisatie snap ik helemaal niet. wat wordt er met die gegevens gedaan, waar komen ze vandaan?

Nu zou ik echt niet weten waar ik moet beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat klopt!

 

omdat het niet werkte zoals het weergegeven staat in de risicograaf. De tekst en het getal moesten in een eigen cel staan.

 

Het blad risico inventarisatie moeten we zelf in gaan vullen.

 

als je bij de waarde het pulldown menu ziet dan kan daar en keuze gemaakt worden voor de ernst blootstelling en waarschijnlijkheid.

daaruit komt dan en totaal waarde. als de cel onder risico index dan en andere kleur wordt dan groen moeten we er een blad voor invullen om het risico te reduceren door verschillende maatregelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.