Ga naar inhoud

Waarden sorteren


rvds1961

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb 2 kolommen waar in kolom 1 codes staan en in kolom 2 de omschrijving (zie plak). Nu wil ik op een andere sheet de codes vertaald hebben naar de juist omschrijving. Om voor elke code een aparte verwijzing te maken kan niet ivm de lengte van de formule. Wat is de code om de juiste omschrijving automatisch te laten kiezen door de formule?

 

Legenda  
PB1 Bellen acquisitie
PB2 Acquisitiebezoek
PB3 Klantbezoek
PB4 Verjaardagscontact
PB5 Uitnodigen evenment
PB6 Showroombezoek
PC0 Proefrit aanvraag
PC1 Preofrit gepland
PC2 Proefrit
PC3 Proefrit KTM
PD0 Offerte aanvraag
PD1 Offerte nieuw
PD2 Offerte gebruikt
PE0 Order verstrekken import.
PE1 Order verstrekt
PE2 Order nieuw fiatteren
PE3 Order gebruikt fiatteren
PE4 Bedankbrief order
PF1 Bellen klant
PF5 Taxatie uitgevoerd
PF9 Verloren verkoop

 

Dank je wel.

Groet, Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

ja had ik beter kunnen doen inderdaad. Dank voor je input, maar dit is niet helemaal wat ik bedoel. Ik heb de 2 kolommenmet code en omschrijving als basis. In een andere sheet, waar ik via mijn smartphone nu even niet bij kan komen, staat een kolom met die codes in willekeurig volgorde en mist de omschrijving. Ik wil dat Excel automatisch de juiste omschrijving plaatst achter de kolom met codes. Is het een nu helder geformuleerd door mij hoop ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, rvds1961 zei:

Hallo,

 

ja had ik beter kunnen doen inderdaad. Dank voor je input, maar dit is niet helemaal wat ik bedoel. Ik heb de 2 kolommenmet code en omschrijving als basis. In een andere sheet, waar ik via mijn smartphone nu even niet bij kan komen, staat een kolom met die codes in willekeurig volgorde en mist de omschrijving. Ik wil dat Excel automatisch de juiste omschrijving plaatst achter de kolom met codes. Is het een nu helder geformuleerd door mij hoop ik?

 

12 minuten geleden, rvds1961 zei:

Hallo,

 

ja had ik beter kunnen doen inderdaad. Dank voor je input, maar dit is niet helemaal wat ik bedoel. Ik heb de 2 kolommenmet code en omschrijving als basis. In een andere sheet, waar ik via mijn smartphone nu even niet bij kan komen, staat een kolom met die codes in willekeurig volgorde en mist de omschrijving. Ik wil dat Excel automatisch de juiste omschrijving plaatst achter de kolom met codes. Is het een nu helder geformuleerd door mij hoop ik?

 

Followup acties 2018.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kun je toch dezelfde formule gebruiken die ik op blad2 in A1 vermeldde?

Met dien verstande dat je in plaats van A1 het adres van de cel vermeldt waar de willekeurige code in staat.

Dus (bijvoorbeeld): als in D4 een code staat, dan typ je in de cel waarin je de bijbehorende beschrijving wil:

=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(D4;Gegevens;2;0);"")

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.