Ga naar inhoud

WINDOWS MEDIA PLAYER NAAR NIEUWE PC KOPIEREN


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Geachte Heer,

Ik heb een nieuwe laptop met Windows 10-64 bits en Google Chrome als browser ingesteld.

Ik wil nu al mijn muziek van mijn oude pc die Windows Vista heeft overzetten naar mijn laptop. (Mozilla Firefox was daar mijn browser.

IK heb volgende gedaan:

1.  De muziek van mijn oude pc op een USB stick gezet en alles gesynchroniseerd.

2.  Na synchronisatie heb ik de USB stick ingeplugd op mijn nieuwe laptop en opnieuw een synchronisatie uitgevoerd.

 

Nu kan ik echter niet alle muziek afspelen en krijg ik volgend bericht dat met een rode "x" naast de song die niet kan afgespeeld worden.  Als ik erop klik verschijnt volgend bericht "er is een probleem tijdens het afspelen van het bestand in WMP.  2 mogelijkheden "SLUITEN" of "HELP OP HET WEB".

Ik kom er niet uit en denk dat het te maken heeft met certificaten.

Ik heb ook geprobeerd al deze muziek op VLC player te zetten en heb dezelfde problemen.  Maar hier zie ik dat wma-bestanden niet kunnen afgespeeld worden.

Mijn vraag is: HOE KRIJG IK ALLE MUZIEK OP MIJN NIEUWE LAPTOP, EN MET WELKE PLAYER KRIJG IK HET BESTE RESULTAAT?

Mvg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, JEANSPANJE zei:

IK heb volgende gedaan:

1.  De muziek van mijn oude pc op een USB stick gezet en alles gesynchroniseerd.

2.  Na synchronisatie heb ik de USB stick ingeplugd op mijn nieuwe laptop en opnieuw een synchronisatie uitgevoerd.

Wat verstaat u onder "Synchroniseren"?

Waarom niet gewoon kopiëren en plakken?

 

Al eens met Groove Muziek geprobeerd  i.p.v. Media Player. Of zelfs met VLC Media Player.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan niet van Windows media player kopieren naar mijn USB stick??  Hoe moet ik dit doen?

Ik krijg de melding die U in bijgaand knipsel ziet:

 

 

Wat de VLC player betreft werkt het systeem zoals gemld in vorig bericht ook niet .

De VLC player neemt automatisch aale muziek die ik in de map "MIJN MUZIEK"heb geplaatst over met ook de problemen natuurlijk.  Zoals in vorig bericht gemeld kan ik nnog topevoegen dat geen enkel bericht van het type "wma" met VLC kan afgespeeld worden.  Heeft het probleem misschien te maken met CODEC's beveiligingen?

Kunt U mij in detail zeggen hoe ik van WMP alle muziek kan kopieren naar mijn USB stick zonder te synchroniseren en nadien naar mijn laptop kan plakken?

 

Knipsel.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, JEANSPANJE zei:

ik kan niet van Windows media player kopieren naar mijn USB stick??  Hoe moet ik dit doen?

Uiteraard niet.

 

Gewoon je muziekbestanden van de ene computer kopiëren en plakken op een usb stick en dan omgekeerd naar de andere pc.

Nadien kun je in MediaPlayer afspeellijsten maken van je muziekbestanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet juist wat men met "synchroniseren" bedoelt maar de laptop vroeg dit te doen.

Als ik windows media player open weet ik niet hoe ik alle muziekbestanden kan "kopieren" want ik vind geen enkele knop om dit te doen 

De methode KOPIEREN EN PLAKKEN lukt niet.  Hoe moet dit precies gebeuren??

Ik moet toch WMP openen om te kunnen kopieren??  maar dan vind ik nergens de kno KOPIEREN.

IK heb nu WMP geopend en op "afspeellijsten geklikt.  Ik heb er 2.

Ik heb die met SLEPEN overgezet op  mijn USB stick en dit is gelukt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het openen van WMP kan ik echter slechts een deel van mijn muziek overzetten.  Dit speelt goed af in WMP maar de andere songs zijn verdwenen in WMP alhoewel ze wel in de USB stick staan maar niet naar WMP overgebracht  kunnen worden.

 

Nogmaals vraag ik U hoe ik met KPIEREN/PLAKKEN WMP KAN OVERZETTEN want nergens vind ik de knop kopieren.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, JEANSPANJE zei:

 

 

Ik wil nu al mijn muziek van mijn oude pc die Windows Vista heeft overzetten naar mijn laptop. (Mozilla Firefox was daar mijn browser.

 

 

Je moet een USB stick plaatsen en dan naar je verkenner gaan.

In je verkenner ga je op zoek naar de map waarin jij jouw muziek bewaart en die je graag op je nieuwe laptop wil plaatsen.

Selecteer de muziek en sleep die naar de stick.

 

Of je past het kopieren/ plakken systeem toe zoals uitgelegd in volgende links: 

 

https://www.seniorweb.nl/tip/tip-bestanden-kopieren-naar-usb-stick

 

https://www.seniorweb.nl/tip/computertip-werken-met-de-usb-stick

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het openen van WMP kan ik echter slechts een deel van mijn muziek overzetten.  Dit speelt goed af in WMP maar de niet alle songs zijn afspeelbaar met WMP.  Ik ga maandag verder en heb het kopieren/plakken goed begrepen nu.

U hoort van mij maandag of alles gelukt is en of alle songs kunnen afgespeeld worden met WMP.

Nog een prettige zondag gewenst.

 

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK ben er wat vroeger bij dan gedacht.

Ik heb nu ALLE MUZIEK in WMP staan MAAR ENKELE SONGS KUNNEN NIET AFGESPEELD WORDEN (ZIE EEN VOORBEELD IN BIJGAANDE SCREENSHOT.)

Als ik op het rode cirkeltje klik met een kruisje erin krijg ik volgend bericht:  (zie screenshot)  Met "Help op het web"  kom ik geen stap verder.

Ter informatie, ALLE MUZIEK OP MIJN OUDE PC met Windows Vista werkte perfekt.

 

Hoe kan ik ALLE SONGS terug zetten want ongeveer de helft heeft dit rode cirkeltje.

Mvg

Knipsel.PNG

Knipsel.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, JEANSPANJE zei:

 

Ik wil nu al mijn muziek van mijn oude pc die Windows Vista heeft overzetten naar mijn laptop.

IK heb volgende gedaan:

1.  De muziek van mijn oude pc op een USB stick gezet en alles gesynchroniseerd.

2.  Na synchronisatie heb ik de USB stick ingeplugd op mijn nieuwe laptop en opnieuw een synchronisatie uitgevoerd.

 

Nu kan ik echter niet alle muziek afspelen en krijg ik volgend bericht dat met een rode "x" naast de song die niet kan afgespeeld worden.  Als ik erop klik verschijnt volgend bericht "er is een probleem tijdens het afspelen van het bestand in WMP.  2 mogelijkheden "SLUITEN" of "HELP OP HET WEB".

Ik kom er niet uit en denk dat het te maken heeft met certificaten.

Ik heb ook geprobeerd al deze muziek op VLC player te zetten en heb dezelfde problemen.  Maar hier zie ik dat wma-bestanden niet kunnen afgespeeld worden.

Mijn vraag is: HOE KRIJG IK ALLE MUZIEK OP MIJN NIEUWE LAPTOP, EN MET WELKE PLAYER KRIJG IK HET BESTE RESULTAAT?

Mvg

 

 

 

16 uren geleden, JEANSPANJE zei:

ik kan niet van Windows media player kopieren naar mijn USB stick??  Hoe moet ik dit doen?

 

 

15 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Ik weet niet juist wat men met "synchroniseren" bedoelt maar de laptop vroeg dit te doen.

Als ik windows media player open weet ik niet hoe ik alle muziekbestanden kan "kopieren" want ik vind geen enkele knop om dit te doen 

De methode KOPIEREN EN PLAKKEN lukt niet.  Hoe moet dit precies gebeuren??

Ik moet toch WMP openen om te kunnen kopieren??  maar dan vind ik nergens de kno KOPIEREN.

IK heb nu WMP geopend en op "afspeellijsten geklikt.  Ik heb er 2.

Ik heb die met SLEPEN overgezet op  mijn USB stick en dit is gelukt

 

14 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Bij het openen van WMP kan ik echter slechts een deel van mijn muziek overzetten.  Dit speelt goed af in WMP maar de andere songs zijn verdwenen in WMP alhoewel ze wel in de USB stick staan maar niet naar WMP overgebracht  kunnen worden.

 

Nogmaals vraag ik U hoe ik met KPIEREN/PLAKKEN WMP KAN OVERZETTEN want nergens vind ik de knop kopieren.

Mvg

 

11 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Bij het openen van WMP kan ik echter slechts een deel van mijn muziek overzetten.  Dit speelt goed af in WMP maar de niet alle songs zijn afspeelbaar met WMP. 

 

 

Nog eens herhalen dat je best NIET via WMP zelf je muziek op een andere PC gaat zetten maar via de verkenner op je usb stick.

Dan verwijder je de stick op een veilige manier en plaats je die in je nieuwe computer, open daar de verkenner en plaats die muziek in een map naar jouw keuze.

Dat doe je telkens via slepen/ neerzetten of kopiëren /plakken, uitleg in vorige berichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.