Ga naar inhoud

WINDOWS MEDIA PLAYER NAAR NIEUWE PC KOPIEREN


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Als ik via verkenner open moet ik toch mijn muziek op WMP zoeken om te kunnen overzetten op een USB stick of moet ik eerst op mijn oude pc de muziek van WMP verplaatsen naar bv een nieuwe map MIJN MUZIEK EN VANDAAR OP EEN USB STICK ZETTEN?????????????  DIT IS NIET GEBEURD!!!  Graag een duidelijker uitleg om VANAF VERKENNER TE WERKEN.

IK open verkenner en welk item moet ik dan aanklikken om mijn muziek die op WMP staat te kunnen overzetten op een USB stick??

Ik heb het als volgt gedaan:  ik heb in verkenner op de map WMP geklikt en direkt gekopieerd en op mijn USB stick geplaatst en dan op mijn nieuwe laptop geplaatst in een map MIJN MUZIEK en dan afspelen met WMP aangeklikt.

Minder dan de helft van de songs kan ik afspelen.

IK ben nu niet thuis tot donderdag en zal het dan opnieuw proberen.  Maar hoe komt het dat slechts minder dan de helft van de songs dan afgepeeld worden zowel op  WMP als VLC player?  De andere songs zijn perfekt.

Dondererdag namiddag kom ik bij terug  want ik heb hier geen toegang tot mijn oude pc en ook geen USB ter beschikking.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het verplaatsen van muziek van je oude PC naar je nieuwe PC los zien van WMP of VLC, dat staat er volledig los van.

 

Zorg eerst dat je op je nieuwe PC een map gekozen hebt waar je de muziek in wil opslaan, meestal wordt de map muziek gekozen maar je kan perfect een andere map kiezen of aanmaken.

 

Nu ga je naar je oude PC, plaats de USB stick en open de verkenner.

Selecteer de map  waarin standaard jouw muziek staat of losse muziekbestanden, het gaat hier niet om afspeellijsten die je maakt via WMP of VLC. Dus waarin je de muziek ooit in geplaatst hebt.

Sleep ze naar de USB- stick en laat daar los. Het kopiëren wordt gestart.

 

in het voorbeeld hieronder staat mijn muziek in de map muziekbib, die map met muziek wil ik op een andere PC zetten.

 

2018-01-22_19h58_11.thumb.png.90985c94d934bb65b7b6c18bf9ef30a9.png

 

2018-01-22_20h01_16.thumb.png.0d79b0eb86c2b3f24228b8c140cf4be5.png

 

2018-01-22_20h02_11.png.d0f691827b774cd066ac865959e9ac8e.png

 

Als het kopiëren voltooid is verwijder je de stick op de veilige manier en plaats die in de nieuwe PC.

Open er de verkenner; klik in het linker deelvenster op de stick zodat de inhoud in het rechter deelvenster getoond wordt.

Selecteer de muziek die je wil opslaan op je nieuwe PC en sleep die naar de gewenste map.

Nu staat de muziek op je nieuwe computer.

 

In het voorbeeld hieronder plaats ik de map Muziekbib op de stick in de map Muziek via slepen en neerzetten op de nieuwe PC.

 

 

 

2018-01-22_20h15_46.png.c708fce482923ba0f78393a737744e02.png

 

2018-01-22_20h17_25.png.da88417a9fdffae8f2c538404cfc42c3.png

 

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de gedetailleerde uitleg maar in het begin heb ik volgend probleem. NIET ALLE MUZIEKBESTANDEN staan in mijn pagina MIJN MUZIEK.

Die staan in WMP.  Maar als ik die verplaats naar  MIJN MUZIEK DOOR KOPEREN EN PLAKKEN worden niet alle song afspeelbaar.  o.a alle WMA songs.

Hoe krijg ik ALLE MUZIEK AFSPEELB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige topic is verzonden zonder dat ik die volledig kon beschrijven.

Hier volgt de volledige vraag;  Hoe krijg ik ALLE MUZIEK (dus ook van WMP) naar mijn mijn map MIJN MUZIEK zodat ik dan Uw procedure in Uw vorige topic kan volgen en ALLE MUZIEK AFSPEELBAAR WORDT.

ZONDER DIE OPLOSSING KAN IK NIET AL MIJN MUZIEK OP MIJN NIEUWE LAPTOP BELUISTEREN.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die WMA type songs zijn allemaal songs die ik op mijn oude pc geplaatst heb door de CD's te rippen in WMP.

Dit is de reden waarom ze niet in de map MIJN MUZIEK VOORKOMEN DENK IK.

Ik heb geprobeerd om 1 van die CD's te kopieren en plakken in mijn muziek :maar dit lukt niet.

Ook heb ik geprobeerd om die CD te openen in het rechter vak en vandaar te SLEPEN naar MIJN MUZIEK maar dit lukt ook niet.

Ik heb dan 1 CD in WMP geript naar mijn nieuwe laptop in WMP en die werkt perfect maar om weer alle songs op mijn nieuwe laptop te krijgen moet ik misschien ALLE CD's die ik op mijn oude pc geript had opnieuw rippen op mijn nieuwe laptop maar dit is een hels werk en duurt enkele  dagen.

Is er een kortere methode om die songs WMA type te beluisteren met WMP of  VLC (maar ik heb eens gezien dat VLC WMA niet ondersteunt.)?????

Alle songs die geen WMA type zijn zijn op mijn nieuwe laptop geinstalleerd en dit werkt perfect.

Ik denk dat ik U nu voldoende uitleg gegeven heb om een eventuele oplossing te vinden, waarvoor bij voorbaat dank.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@JEANSPANJE

 

U hebt nu 6x na elkaar gepost. Dit is in strijd met de forumregels. Het is een slechte gewoonte van u waar we u in het verleden ook al op hebben gewezen, net zoals op het veelvuldig gebruik van hoofdletters. Kunt u uw hardleersheid eens verklaren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry  Droske maar ik ben 81 jaar en heb spasmen en dan vertrekt soms een topic alvorens ik klaar ben.  Dus moet ik een 2de sturen.

Wat die andere informatie betreft die stuur ik alleen omdat ik ook verder zoek terwijl U ook eraan werkt en ik denk dat die nieuwe informatie U misschien dichter bij de oplossing zal brengen.

In de toekomst zal ik op mijn topic altijd Uw antwoord afwachten alvorens een nieuwe reactie te sturen

Wat die hoofdletters betreft, ik zal die nooit meer gebruiken.

Kunnen we onze goede samenwerking verder zetten?

Nogmaals mijn excuses.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.