Ga naar inhoud

WINDOWS MEDIA PLAYER NAAR NIEUWE PC KOPIEREN


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Op 22-1-2018 om 15:00, JEANSPANJE zei:

Als ik via verkenner open moet ik toch mijn muziek op WMP zoeken om te kunnen overzetten op een USB stick of moet ik eerst op mijn oude pc de muziek van WMP verplaatsen naar bv een nieuwe map MIJN MUZIEK EN VANDAAR OP EEN USB STICK ZETTEN

IK open verkenner en welk item moet ik dan aanklikken om mijn muziek die op WMP staat te kunnen overzetten op een USB stick??

Ik heb het als volgt gedaan:  ik heb in verkenner op de map WMP geklikt en direkt gekopieerd en op mijn USB stick geplaatst en dan op mijn nieuwe laptop geplaatst in een map MIJN MUZIEK en dan afspelen met WMP aangeklikt.

 

 

 

16 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Die WMA type songs zijn allemaal songs die ik op mijn oude pc geplaatst heb door de CD's te rippen in WMP.

Dit is de reden waarom ze niet in de map MIJN MUZIEK VOORKOMEN DENK IK.

Ik heb geprobeerd om 1 van die CD's te kopieren en plakken in mijn muziek :maar dit lukt niet.

Ook heb ik geprobeerd om die CD te openen in het rechter vak en vandaar te SLEPEN naar MIJN MUZIEK maar dit lukt ook niet.

Ik heb dan 1 CD in WMP geript naar mijn nieuwe laptop in WMP en die werkt perfect maar om weer alle songs op mijn nieuwe laptop te krijgen moet ik misschien ALLE CD's die ik op mijn oude pc geript had opnieuw rippen op mijn nieuwe laptop maar dit is een hels werk en duurt enkele  dagen.

Is er een kortere methode om die songs WMA type te beluisteren met WMP of  VLC (maar ik heb eens gezien dat VLC WMA niet ondersteunt.)?????

Alle songs die geen WMA type zijn zijn op mijn nieuwe laptop geinstalleerd en dit werkt perfect.

Ik denk dat ik U nu voldoende uitleg gegeven heb om een eventuele oplossing te vinden, waarvoor bij voorbaat dank.

Mvg

 

Ik ging er van uit dat die muziek op je oude computer opgeslagen was en dat je die van daar uit wou verplaatsen naar een nieuwe computer.

 

Als ik nu bovenstaand bericht lees zou ik denken dat je die muziek op cd staan en hebt en niet opgeslagen is op je oude computer.

Dus graag meer duidelijkheid hierover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 8 jaar geleden cd's op mijn oude pc gezet door die te rippen.  Maar nu zie ik pas dat er 8 verschillende opties in de bestandsindeling zijn om te rippen.  Ik had enkel op rippen geklikt en de volledige cd's werden daadwerkelijk op mijn oude pc gezet en konden op de oude pc ook afgepeeld worden maar kwamen in "mijn muziek" als WMA terecht. In de 8 bestandsindelingen van rippen komt echter WMA niet voor.  Hoe dit dan mogelijk was weet ik ook niet

Ik had enkel op het woord "rippen" geklikt en niet gemerkt dat ik dan een  bestandsindeling om te rippen gebruikt heb die niet in mijn map "mijn muziek" als afspeelbaar terecht kwam.  Alle cd's konden wel afgespeeld worden op mijn oude computer maar zijn op mijn muziek terecht gekomen als een niet afspeelbaar.  Ik heb die WMA type slechts nu ontdekt.

Bij rippen moet ik als ripper bestandsindeling MP3 kiezen en dan is die afspeelbaar op mijn nieuwe laptop en komt die ook als afspeelbaar in mijn map "mijn muziek" terecht.

Ik moet dus alle cd's opnieuw rippen op mijn nieuwe laptop als mp3 en dan zijn alle problemen opgelost.  In mijn map " muziek" vind ik dan ook alle cd's terug en die zijn ook afspeelbaar met windows media player.  Ik heb er enkele zo geript en nagekeken of die in mijn muziek terecht gekomen zijn en dit is het geval en die zijn ook afspeelbaar vanuit mijn map "mijn muziek"

De fout is gebeurd 8 jaar geleden omdat ik niet gemerkt had dat er 8 opties voor rippen in de bestandsindeling staan.  Indien alles op  MP3 ingesteld zou geweest zijn had ik nu geen probleem meer.

Maar het is te laat en dus moet ik alle cd's opnieuw rippen naar mp3.

ik ga zo verder met rippen nu.

Mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus alle cd's opnieuw geript op mijn laptop maar als mp3 als bestandstype.  Alles staat netjes in de map mijn muziek.

Het heeft mij wat tijd gekost maar nu is alles perfect in orde en kunnen we deze topic afsluiten.

I wil U allen nogmaals bedanken voor Uw zeer gewaardeerde hulp en misschien tot volgend probleem opduikt.

Dank ook aan al Uw medewerkers .

mVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.