Ga naar inhoud

Gebruik van een Dockingstation voor HD


HermanJan

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen,

De voeding van mijn oude laptop (besturing W 7) is uitgebrand, met gevolg dat de accu van de laptop niet meer werd opgeladen en nu volledig is leeg gelopen.

Ik heb voor mij een gebruikersaccount aangemaakt op de laptop van mijn vrouw (besturing W10) en heb door middel van een back-upHD de gegevens van mijn laptop (W 7) kunnen overzetten op de (W 10).

Daar is het echter misglopen : alle bestanden werden overgezet, uitgezonderd de "Afbeeldingen". Hiervan werden enkel de mappen overgezet, zonder de inhoud (bestanden). Met andere woorden : er werden enkel lege mappen overgezet en dus geen foto's. Nu heb ik nog deze bestanden beschikbaar op de intacte HD van de mijn "uitgebrande" laptop.

 

Nu mijn vraag : is het mogelijk dat ik deze bestanden (foto's) recupereer van deze uitgebouwde HD en deze kopieer naar de laptop van mijn vrouw (W 10) door middel van een "Dockingstation voor HD", bijvoorbeeld meer bepaald de "Sharkoon Quickport XT Duo Clone USB 3.0", die verkocht wordt door Coolblue.nl ? Of is deze "transfer" gewoon technisch onmogelijk met o een apparaat ,

 

Iedereen alvast bedankt voor het antwoord, waar ik naar uitkijk.

Groetjes,

Herman 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer de harde schijf van je "uitgebrande" laptop werkelijk nog in orde is, dan kun je de afbeeldingen die daarop staan, prima overzetten naar de laptop van je vrouw met behulp van het apparaat dat jij noemt: de "Sharkoon Quickport XT Duo Clone USB 3.0", die verkocht wordt door Coolblue.nl.

 

Heb ik daar ervaring mee? Jazeker, toen de pc van mijn schoonmoeder overleed met een klap en een rookwolk, bleek de voeding doorgebrand.

Ik heb toen voor haar een nieuwe, wat modernere pc gekocht. De gegevens die op de oude harde schijf stonden, heb ik toen ook overgezet naar de nieuwe pc met behulp van een docking station. Ik heb zelf dit docking station: Evertech ET-5961

Het docking station dat jij op het oog hebt, zal wat sneller zijn dan de mijne vanwege de USB 3.0 aansluiting op de Sharkoon.

Overigens: wanneer op de laptop van je vrouw alleen USB 2.0 aansluitingen zitten, dan kun jij de Sharkoon ook gebruiken. Het kopiëren zal dan alleen wat langzamer gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, porrelaar zei:

Wanneer de harde schijf van je "uitgebrande" laptop werkelijk nog in orde is, dan kun je de afbeeldingen die daarop staan, prima overzetten naar de laptop van je vrouw met behulp van het apparaat dat jij noemt: de "Sharkoon Quickport XT Duo Clone USB 3.0", die verkocht wordt door Coolblue.nl.

 

Heb ik daar ervaring mee? Jazeker, toen de pc van mijn schoonmoeder overleed met een klap en een rookwolk, bleek de voeding doorgebrand.

Ik heb toen voor haar een nieuwe, wat modernere pc gekocht. De gegevens die op de oude harde schijf stonden, heb ik toen ook overgezet naar de nieuwe pc met behulp van een docking station. Ik heb zelf dit docking station: Evertech ET-5961

Het docking station dat jij op het oog hebt, zal wat sneller zijn dan de mijne vanwege de USB 3.0 aansluiting op de Sharkoon.

Overigens: wanneer op de laptop van je vrouw alleen USB 2.0 aansluitingen zitten, dan kun jij de Sharkoon ook gebruiken. Het kopiëren zal dan alleen wat langzamer gaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Herman,

 

Je hoeft voortaan niet op de knop Quote te drukken, maar je kunt direct beginnen te typen in het vak dat helemaal onderaan staat. In dat vak staat: "Reageer op dit topic".

Klik in dat vak en je kunt beginnen met typen.

 

---------------------------

Het gaat je vast lukken. Bij de Sharkoon zal een korte handleiding zitten, maar het werkt eigenlijk heel eenvoudig:

Doe de harde schijf uit de kapotte laptop in de Sharkoon

Zorg dat de Sharkoon op de stroom is aangesloten en aan staat.

Sluit de Sharkoon met de USB kabel aan op de laptop van je vrouw.

Zet de laptop van je vrouw aan.

Wanneer de laptop van je vrouw geheel is opgestart, open je de Verkenner.

Je zult de oude harde schijf dan vanzelf tegenkomen in de Verkenner.

Open die schijf en ga dan naar Gebruikers > Jouw naam > Afbeeldingen.

Je kunt dan de afbeeldingen die in de map Afbeeldingen staan, kopiëren naar de map Afbeeldingen in je nieuwe gebruikersaccount op de laptop van je vrouw.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Porrelaar,

 

Heel fijn van jou  dat je de beschrijving van hoe ik moet te werk gaan weergeeft, zelfs zonder dat ik dat gevraagd heb.

Waarschijnlijk zou ik de vraag wel moeten stellen op het ogenblik dat ik het toestel heb aangeschaft en aan de bewerking zou moeten beginnen.

Met jou bijdrage is dit mooi opgelost.

Nogmaals heel hartelijk bedankt.

Herman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog 1 toegift, Herman.

In de Verkenner kun je maar 1 map tegelijk openen. Dat is lastig met kopiëren van bestanden.

Misschien weet jij het al, misschien ook niet, maar het is mogelijk om de Verkenner twee maal te openen en dan de twee vensters van de Verkenner netjes naast elkaar te zetten.

Dan wordt het kopiëren van afbeeldingen van de ene map naar de andere pas echt makkelijk.

 

Dit is de werkwijze:

Open de Verkenner door op het pictogram van de Verkenner te klikken:

 

5a785f36cebd2-Verkenner_openen.png

 

Druk daarna op de Windows toets (de toets met het vlaggetje op je toetsenbord), houdt die toets ingedrukt, terwijl je 1 x op de toets (pijl naar rechts) drukt.

Het venster van de Verkenner neemt dan de rechter helft van je beeldscherm in beslag.

Nu gaan we de Verkenner voor de tweede keer openen: houd de linker Shift toets ingedrukt, en druk dan weer op het pictogram van de Verkenner.

Die tweede versie van de Verkenner gaan we aan de linker kant van je beeldscherm zetten. Dat doe je door de Windows toets ingedrukt te houden, terwijl je 1 x op de toets (pijl naar links) drukt.

In het linker venster kun jij dan de map Afbeeldingen openen die op de harde schijf in de Sharkoon staat.

In het rechter venster open je dan de map Afbeeldingen van je nieuwe gebruikersaccount op de laptop van je vrouw.

En dan is het enkel een kwestie van slepen van de afbeeldingen van het linker venster naar het rechter venster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Porrelaar,

Deze voormiddag werd mijn Docking station geleverd. Het werd uiteindelijk een Ewent EW7014.

Ik ben ook gestart met het overzetten van de bestanden. Ik gebruik het "kopiëren" en niet het "plakken" omdat ik niet zelfzeker genoeg ben ivm pc en aanverwanten.

Het overzetten zelf verloopt rimpelloos. Ik kan dus al mijn foto's recupereren. Ook jou toegift om de vensters naast elkaar op het scherm te plaatsen is een buitengewone gemakkelijke manier om alles tot een goed einde te brengen.

Ik wou jou dit allemaal toch even laten weten.

Nogmaals..........heel erg bedankt ! ! !

Nu nog een laatste vraagje : wie moet de topic afsluiten ? Wordt dit van mij verwacht of doet pc-helpforum dat zelf ? Indien het van mij wordt verwacht....hoe moet ik dat dan doen ?

Vriendelijke groeten,

 

Herman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Herman,

 

Fijn dat het overzetten van de bestanden met het docking station zo goed lukt. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht... Maar leuk dat je dit nog even meldt! :top:

25 minuten geleden, HermanJan zei:

wie moet de topic afsluiten ? Wordt dit van mij verwacht of doet pc-helpforum dat zelf ?

Gewone leden kunnen het door hun gestarte topic niet zelf afsluiten. Dat zal een moderator voor je doen, nu je vraag is opgelost. Daar hoef jij je dus geen zorgen over te maken.

 

Met vriendelijke groet en misschien tot een volgende keer,

 

porrelaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.