Ga naar inhoud

add-on Default Bookmark Folder


Yoyo

Aanbevolen berichten

Sorry, ik zie dat mijn topic Map Andere Bladwijzers werd afgesloten, maar ik wens er toch nog het volgende over te vragen.

Ik ontvang het bericht dat die add-on onveilig is. Vooraleer ik onderstaand bericht heb ontvangen meldde de computer dat iedereen kan meelezen waar ik surf, inlog enz...?

 

addon.JPG.bbc297d9421764eb209daa68e970adc3.JPG

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Die afbeelding in je eerste bericht, van waar komt die?

 

Dit was plots te zien op het scherm van mijn computer. Ik denk de dag nadat ik die add-on had geactiveerd.

Mogelijk pas toen ik Firefox startte maar dat weet ik niet meer. Mogelijk reeds bij starten van computer.

Screenshot van gemaakt.

 

3 uren geleden, kweezie wabbit zei:

 

Welke virusscanner gebruik je?

Avast

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Yoyo zei:

Dit was plots te zien op het scherm van mijn computer. Ik denk de dag nadat ik die add-on had geactiveerd.

Mogelijk pas toen ik Firefox startte maar dat weet ik niet meer. Mogelijk reeds bij starten van computer.

Kan je eens nagaan of je de melding krijgt bij het opstarten van de pc of bij het opstarten van Firefox?

Waren er op die melding ook knoppen om op te klikken?

Maak anders eens een nieuwe screenshot maar dan van het volledige venster en niet enkel van de melding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Kan je eens nagaan of je de melding krijgt bij het opstarten van de pc of bij het opstarten van Firefox?

Waren er op die melding ook knoppen om op te klikken?

Maak anders eens een nieuwe screenshot maar dan van het volledige venster en niet enkel van de melding.

 

Eigenlijk geen van beide.

Ik heb zopas nog het volgende dat plots verscheen bij het afsluiten van firefox (maa mogelijk was deze waarschuwing een reeds geopend venster onder het venster van firefox?):

Blijkbaar komt het van Avast (zie logo links boven in screenshot)

 

waarschuwing.JPG.ee998ffe921fb23ccfcc09b5940cc5ae.JPG

Op deze screenshot zie je op de achtergrond zie je mijn bureaublad.

 

Als ik op de groene knop 'oplossen' druk verschijnt een nieuw scherm dat ik hoger gepost heb.

Daaronder staan dan twee knoppen "Verwijderen" of "Annulleren".

 

 

 

 

 

 

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien de foutmeldingen veroorzaakt worden door Avast - wat best zou kunnen - kan je dit controleren door in het programma de browser cleanup (schoonmaak) te gebruiken, die alle add-ons voor al je browsers controleert en vermeldt of er enige tussen zijn die een slechte reputatie hebben. Een ongewenste add-on kun je (normaal) met een klik op een knop verwijderen. Je kan ook Avast vertellen om bepaalde add-ons over te slaan in toekomstige scans, wat je dus met die "Default Bookmark Folder" in Firefox zou kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond bij Avast geen 'browser cleanup'.

Ik kan wel vragen om in 'program files' de mozilla map te scannen.

Dat levert geen waarschuwingsmeldingen op.

 

Ik zal in de toekomst proberen uit te maken wanneer precies die waarschuwingsmeldingen optreden.

 

Mijn vraag was eigenlijk of jullie zo'n Firefox add-on algemeen als veilig kan beschouwen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.