Ga naar inhoud

Structuur Windows Verkenner: met rust laten, alstublieft.


Leono

Aanbevolen berichten

Dagelijks bemoeit de firma Microsoft zich met de mappenstructuur in mijn Windows Verkerner. Duizenden keren reeds heb ik de map Favorieten verwijderd en eveneens duizenden keren de map Zoekopdrachten. Beide mappen worden vervolgens door de firma Microsoft in rap tempo teruggeplaatst. Je kunt alle mappen op ‘Verborgen’ zetten maar die twee niet (althans het helpt niet, ze blijven gewoon zichtbaar). ‘Favorieten’ en ‘Zoekopdrachten’ blijven verplichte kost, ook al vervullen ze geen enkele functie.

Gisteren was er weer een update. Bij een update gaat de firma Microsoft een stapje verder: dan wordt alles onder handen genomen: Afbeeldingen wordt „Mijn afbeeldingen“, Documenten wordt „Mijn documenten“, „Opgeslagen spellen“ wordt toegevoegd, evenals „Koppelingen“ en „Contactpersonen“, enzovoort.

Maar vandaag bleek de firma Microsoft ook nog mijn twee allerbelangrijkste mappen te hebben verwijderd namelijk de twee synchronisatiemappen voor mijn beide clouddiensten. Deze mappen hadden ook speciale pictogrammen.

Is hier iets tegen te doen?

Ik wil graag de Windows Verkenner beschermen zoals hij is, of eventueel een alternatief gaan gebruiken.

Goede adviezen zijn zeer welkom.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-2-2018 om 12:24, Leono zei:

Dagelijks bemoeit de firma Microsoft zich met de mappenstructuur in mijn Windows Verkerner. Duizenden keren reeds heb ik de map Favorieten verwijderd en eveneens duizenden keren de map Zoekopdrachten.

Waarom dan geen Apple?

aangepast door kape
zinnetje verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo droske,

Wie of wat geeft u het recht om zo onvriendelijk te doen? Ik verwijder al sinds jaren vrijwel dagelijks de map Favorieten en de map Zoekopdrachten. Deze zijn altijd leeg en ik wil ze niet hebben. Ik overdrijf dus niet.

Apple gaat boven mijn budget.

Hallo stegisoft,

Dank voor de tips. Ik weet niet of ik er iets aan heb, maar zal mijn aandacht er eens aan gaan besteden.

Het heeft mij veel moeite gekost om de synchronisatiemappen terug te krijgen. Ik heb beide programma’s zelfs opnieuw moeten installeren en ook waren allerlei mappen van hun kleur en/of pictogram beroofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Leono zei:

Apple gaat boven mijn budget.

Neem dit dan, gratis, dat moet dan wel aanspreken en verlost van Microsoft ook nog.... :10 Linux-distributies voor n00bs

 

  • Mint is een lichte versie, draait bijna overal soepel op
  • Ubuntu is een grote speler
  • Zorin OS heeft een Windows look, dus komt vertrouwd over zonder de "nadelen" van Windows.
  • Debian is hoog configureerbaar, is mijn keuze, dus niet zo geschikt voor beginners
  • RoboLinux is een op Debian gebaseerde distributie die als voornaamste doel heeft het draaien van Windows-applicaties zoals deze ook gewoon binnen Windows zelf draaien"

Met de eerste 4 heb ik ervaring, werken over het algemeen probleemloos.

Over RoboLinux kan ik geen zinnig woord zeggen of ze waar kunnen maken wat ze schrijven. Ik heb de tekst dan ook tussen "" gezet..

 

De Helpdesk van Linux is supergroot: iedereen helpt elkaar. Elke distributie heeft eigen communities met forums. Maar ook op de lokale forums in de be- en nl-forums zijn secties voor Linux vragen. 

 

Tja, na zoveel kritiek moet u wel hele goede argumenten hebben im het iig niet heel goed te bestuderen welke distributie u het beste past en om dat ook nog te gaan proberen.

Zorg wel eerst voor twee externe backups van al uw gegevens, maar gezien uw wantrouwen jegens MS heeft u vast wel drie backups achter de hand.

Oja, ook bij Linux moet men backups maken, geen enkel OS is feilloos en dan is er ook nog falende hardware als mogelijke oorzaak.

 

Succes met de overwegingen en veel plezier met de eventuele keuze.

 

PS: er zijn nog meer Linux versies oa Suse, die bij een bepaalde groep bevalt. Google wijst u de weg op zoek naar meer Linux ervaringen.

En... veel versies hebben een Live-DVD, dus kunt u de versie zonder installeren (goed lezen!) en proberen.

Dat werkt uiteraard trager dan een echt installatie maar dan heeft u vooraf een optie om het te bekijken/proberen.

Wel... er zijn bijna geen excuses meer mogelijk om het in ieder geval te proberen..

Ik zou beginnen met Zorin OS of Mint. Die wennen qua interface het snelst.

Of verdiep u in RoboLinux  waarbij u mogelijk nog Windows programmas kunt installeren zonder de extra problemen van de viruele machine of Wine.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo route99,

 

Een overstap naar Linux staat al heel lang gepland met ingang van januari 2020, als Windows 7 stopt.

 

Ik kocht ooit een laptop met Windows 7 en wil Windows 7 tot aan de laatste dag gebruiken. (Ik heb er tenslotte voor betaald :-)).

 

Hartelijk dank voor uw tips. Tegen die tijd zal ik deze draad nog eens opzoeken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima, wist ik uiteraard niet...maar :top:

Voor uw eigen gemoedsrust lijkt het me beter om wat suggesties over te nemen, for the time being, zoals die al gedaan zijn voor Windows.

Zoals: neem een andere Verkenner versie.

Er zijn best wel veel handige bestandsmanagers, er werd er al een genoemd. Ook zijn er prima klonen van Total Commander. Heb zelf prima ervaringen met MultiCommander.

 

En een aanrader die echt geprobeerd zou moeten worden: http://www.classicshell.net/

Daar kan uit diverse stijlen gekozen worden met een klassiek standaard menu maar ook met een Classic Explorer, juist dat laatste ligt wellicht prima op het gewenste pad.

 

Veel wijsheid en vooral veel gemoedsrust toegewenst. Vergeet een ding niet... het is maar een computer...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste release, daar zat Win7 al bij...:

https://sourceforge.net/projects/classicshell/files/

Quote

 


== Version 1.0.0 general release (Feb, 2010):

- Added Up button to the Explorer title bar

- More options for the start menu and for the Explorer toolbar

- The installer supports command line options for logging or unattended install

- Fix for the scroll problems in the Explorer navigation pane (Windows 7 only)

 

 

De eerste beta was op Vista gericht.... zo oud is ie al..

 

Quote

Version 0.9 beta (Nov, 2009)

- first public version:

- Classic start menu

- Replacement for the Copy UI in Vista

- Fix for Alt+Enter in Explorer

- Toolbar for Explorer with Up button

 

Maar... al een beetje enthousiast... :xd:

 

 

 

aangepast door route99
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, stegisoft zei:

Rare antwoorden hier.

 

De Linux discussie is een alternatief als de TS echt van Windows af wil.

Hier wordt open en frank eea besproken, so whats your point...? Het ontgaat me... maar ben benieuwd. 
Tav mijn manier om alternatieve opties te overwegen.. tja die vrijheid heb ik geen patent op..... 

23 uren geleden, route99 zei:

Prima, wist ik uiteraard niet...maar :top:

Voor uw eigen gemoedsrust lijkt het me beter om wat suggesties over te nemen, for the time being, zoals die al gedaan zijn voor Windows.

Zoals: neem een andere Verkenner versie.

Er zijn best wel veel handige bestandsmanagers, er werd er al een genoemd. Ook zijn er prima klonen van Total Commander. Heb zelf prima ervaringen met MultiCommander.

 

En een aanrader die echt geprobeerd zou moeten worden: http://www.classicshell.net/

Daar kan uit diverse stijlen gekozen worden met een klassiek standaard menu maar ook met een Classic Explorer, juist dat laatste ligt wellicht prima op het gewenste pad.

 

Veel wijsheid en vooral veel gemoedsrust toegewenst. Vergeet een ding niet... het is maar een computer...

 

 

aangepast door kape
zinnetje gewijzigd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.