Ga naar inhoud

Kan niet afmelden met lokaal gebruikersaccount.


HermanJan

Aanbevolen berichten

Goeiedag iedereen,

 

Terug problemen met laptop (zie mijn vorige topic) : ik ben genoopt geweest om voor mij een lokaal gebruikersaccount aan te maken op de laptop van mijn vrouw, waarvan zij een administratoraccount heeft.

Wanneer ik mij nu wil aanmelden krijg ik het in het aanmeldingsvenster onder mijn aanmeldingsnaam "Herman" de melding "Windows voorbereiden". Nadat dit ettelijke seconden blijft "draaien", verschijnt het venster "Er kan niet worden aangemeld bij uw account" met de vermelding : "Er kan niet worden aangemeld bij uw account. Dit probleem kan vaak worden opgelost door u af te melden bij uw account en u dan opnieuw aan te melden, enz........"

Ik heb dit reeds verschillende keren gedaan, doch ik krijg steeds voornoemd venster.

Met de administratorsaccount heb ik de laptop ook al afgesloten en terug opgestart, doch zonder gunstig resultaat.

Ik heb er al aan gedacht om mijn lokaal gebruikersaccount om te zetten naar een administratorsaccount, doch ik durf dit niet omdat ik vrees nog méér miserie op mijn nek te halen.

Nu heb ik natuurlijk ook geen toegang tot mijn e-mails.

Mag ik dan ook verzoeken eventuele antwoorden en/of tips te versturen naar het e-mailadres van mijn vrouw, met name : xxxxxxxx@skynet.be. en zeker NIET naar mijn e-mailadres (xxxxxxxx@skynet.be), dat ik toch niet kan openen.

Hopelijk krijg ik, zoals steeds, gunstig respons waarvoor op voorhand mijn oprechte dank.

Herman

 

 

aangepast door droske
e-mail adressen onleesbaar gemaakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw vrouw heeft account met administrator rechten.

Zij kan dan bij configuratiescherm / gebruikers uw account een paswoord geven zodat je kan inloggen.

Je kan perfect lokaal account zijn maar dan met paswoord.

Zo blijft alles zoals het is met het verschil dat je nu moet inloggen.

 

Misschien heb ik mis maar ik ben vrij zeker dat het gaat lukken.

Best wel vooraf een herstelpunt maken zodat je kan terugzetten indien het nodig is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen,

Probleem is opgelost ! ! ! ! !

Het bleek dat Windows mij steeds aanmeldde met een tijdelijk profiel. Ik heb dit gemerkt door een paar keer te proberen mij toch aan te melden met mijn gebruikersaccount.

In een flits verscheen rechtsonder in mijn aanmeldingsvenster de mededeling "U bent aangemeld met een tijdelijk profiel..........."

Op internet heb ik meerdere zogenaamde oplossingen gevonden zoals : volledige systeemscan, systeemherstel, schijfopruiming, schijfcontrole, er was zelfs voorgestelde oplossing voor het probleem die mij doorverwees naar het register ! ! !. Het was allemaal tevergeefs tot ik uiteindelijk het voorstel toepaste om mijn gebruikersaccount te verwijderen, na het kopiëren van mijn bestanden op een externe HD, en dan een nieuwe gebruikersaccount in te stellen. En met succes : ik kan mij terug aanmelden, afmelden, op het net zoeken en vooral......ik heb toegang tot mijn e-mails.

Er zijn er die op het internet schrijven dat dit probleem vrij frequent voorkomt en dat Microsoft er zelf niet goed raad mee weet.

Toch iedereen bedankt !

 

Herman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.