Ga naar inhoud

Touchpad laptop werkt niet meer


Dries1456

Aanbevolen berichten

Sinds gisteren reageert het touchpad van mijn HP laptop (HP EliteBook 850 G4) niet meer. De aan-/uitknop van het touchpad (dat zich ook op het touchpad bevindt) werkt wel nog. Ik heb gisteren een aantal drivers geüpdatet via "Driver Booster 5", misschien dat er daarmee iets fout is gegaan. Iemand een suggestie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste suggestie: voortaan geen gebruik maken van programma's zoals Driver Booster. Wanneer je laptop goed werkt, dan moet je de drivers niet updaten. Dat heeft geen zin.

 

Maar daar heb je nu niks aan. Jij wilt het touchpad weer kunnen gebruiken.

Daarom de tweede suggestie: zet een herstelpunt terug.

 

Geen herstelpunt gemaakt voordat je diverse drivers ging updaten? Jammer. Voortaan wel doen.

Daarom nu de derde suggestie: jij gebruikt Windows 10, las ik in een ander topic van jou.

Klik met de rechter muisknop op de startknop en kies dan Apparaatbeheer.

In Apparaatbeheer klik je op het pijltje dat staat voor Muizen en andere aanwijsapparaten. Alle muizen worden dan zichtbaar, ook je touchpad, als het goed is.

Klik in Apparaatbeheer met de rechter muisknop op het touchpad en kies Eigenschappen.

In het venstertje Eigenschappen... klik je op het tabblad Stuurprogramma.

Je ziet dan zoiets:

 

5a7c263f332ef-2018-02-08_11_21_05-Eigens

 

Kijk naar de knop Vorig stuurprogramma.

In mijn voorbeeld in de afbeelding hierboven is de tekst in die knop grijs. Ik heb geen vorig stuurprogramma voor mijn gewone muis.

Wanneer bij jou de tekst in die knop zwart is, dan klik je op die knop. Daarna rechts onderaan nog op de knop OK klikken om het vorige stuurprogramma voor je touchpad terug te zetten.

---------------------

Update: terwijl ik aan het typen was had falstring al gereageerd. Mijn reactie is daarom alleen nog zinvol wanneer je geen herstelpunt terug kunt zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.