Ga naar inhoud

Rekenen met datums


Lucske

Aanbevolen berichten

Beste excel-kenners,

Ik ben onlangs gestopt met roken.

Ik hou met excel bij hoeveel ik daarmee bespaar.

Gezien mijn beperkte kennis van excel ziet dat er uit zoals je kan zien in bijgevoegd bestand.

Nu heb ik een doel gesteld om iets aan te schaffen wanneer ik genoeg gespaard heb.

Dat kost 4500€, en zolang een pakje sigaretten dezelfde prijs houd blijft de einddatum onveranderd.

MAAR !! Die prijzen stijgen nog al eens en ook zal ik af en toe een "tussendoel" aanschaffen waardoor de

 einddatum dus ook verandert.

Wie kan me helpen om mijn bestand aan te passen zodat ik elke dag de huidige prijs van een pakje kan ingeven maar als die

prijs veranderd, de datum van einddoel ook mee veranderd.

Dat mag uiteraard ook in een andere/mooiere layout...

Mijn dank zal groot zijn !

Groetjes,

Luc

Rookstop.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je niet beter een app gebruiken zoals op deze pagina

Geld mag geen doel zijn op zicht.

Stoppen met roken is iets wat je wilt doen.

Zelf ben ik 1173 dagen gestopt en blijkbaar 16.421 euro uitgespaard.

Ik heb ondertussen blijkbaar 70.377 sigaretten niet gerookt.

Zelf heb ik met de geld niks mee gedaan want ik vind 16.421 euro niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog iets voor je.

Vul de gegevens in, als je bij aantal in pakje meer als 20 invult komt de tekst shagjes achter het aantal te staan.

Ik heb er baat bij gehad, en keek met plezier elke dag hoe snel het bedrag opliep.

het is inmiddels 14 jaar en het bedrag is gigantisch, en de berg shagjes is immens.

Veel plezier ermee.

bucky

Hoelang niet gerookt.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Stegisoft en bucky !

Die app gaat hem niet worden... Toch bedankt voor de tip !

De excel van bucky vind ik al veel interessanter. heb hem een beetje aangepast naar onze oude Belgische Frank... haha..

Maar het is nog niet écht wat ik zoek...

Ik wil een bedrag kunnen invullen, en dan moet excel mij vertellen wanneer (op welke datum) ik dat bedrag bijeen heb gespaard.

Ik wil gerust dagelijks een ingave doen van het bedrag dat ik elke dag bespaar of excel mag dat voor me doen...

Maar dan moet ik wel de prijs per pakje kunnen aanpassen vanaf deze wijzigt echter zonder dat hij het voorgaande aanpast.

Hij moet dus verder tellen vanaf de prijsverhoging...

Iemand die daarvoor de formule kan in elkaar puzzelen ?

Bedankt,

Luc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai nog altijd Belgische frank tellen.

Zoiets klopt uiteraard niet.

Want als je in Belgische frank telt dan zal je veel spullen niet meer kopen als frank nog bestond met de huidige prijzen.

Je zal de frank nog eens maal 4 moeten tellen om de juiste huidige waarde te weten denk ik.

Zelf ben ik sinds dag 1 volledig mee gestopt om in frank te denken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet hem maar niet naar Bitcoins om... dan ga je van de stress mss wel weer roken... :xd:

PS: mooi dat het je lukt te stoppen! :top:

Quote

Nu heb ik een doel gesteld om iets aan te schaffen wanneer ik genoeg gespaard heb.
Dat kost 4500€,....

 

Mogen we het doel weten? :thankyou-bor:

aangepast door route99
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu 14  jaar gestopt en heb m'n doel bereikt "ik ben er nog" 4 a 5 pakjes zware shag in de week was wel een beetje erg veel.

Ik heb niet geïndexeerd, dat was niet mijn motivatie.......en je bedrag loopt toch wel aardig op let maar eens op.

Ik wens je in ieder geval succes, je gaat er profijt van hebben.

 

bucy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.