Ga naar inhoud

Aantrekkelijke opbouw van website - tips?


DaBa951

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

 

Ik heb de opdracht gekregen een website voor mijn studie op te stellen. Het onderwerp mag ik zelf kiezen en ik heb voor een informatiepagina over sport gekozen. De technische aspecten zijn niet het probleem maar ik wil echt dat de opbouw aantrekkelijk voor bezoekers is. Hebben jullie tips voor mij? Wat vinden jullie persoonlijk heel belangrijk met betrekking tot de structuur van een website? 

 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriend van mij werkt voor een groot webdesigner. Wat nu natuurlijk erg hip is; grote (zoom)afbeeldingen op de homepage, weinig tekst en allerlei leuke schuif en spring pagina's. Persoonlijk ben ik daar niet zo een voorstander van, geef mij maar lekker ouderwetse/simpele websites waarbij de inhoud in 1 oogopslag duidelijk is (zoals falstring het ook al benoemde). Een mooie voorbeeld van wat ik bedoel; http://www.online-wedden-bookmakers.nl/ Kan je ook meteen wat inhoudelijke informatie uit halen, aangezien dit ook om voetbal gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13.2.2018 om 16:53, falstring zei:

het enig wezenlijke aspect van de opbouw van een site is: kan de bezoeker binnen 20 seconden zoeken wat ie vindt.

moet je natuurlijk wel eerst bepaald hebben wie je bezoekers zullen zijn (op welke doelgroep richt de site zich).

Dank je wel voor jouw tip. De doelgroep heb ik nu al bepaald en nu wordt het misschien ook iets makkelijker.

 

Op 15.2.2018 om 22:57, Highlander zei:

Een vriend van mij werkt voor een groot webdesigner. Wat nu natuurlijk erg hip is; grote (zoom)afbeeldingen op de homepage, weinig tekst en allerlei leuke schuif en spring pagina's. Persoonlijk ben ik daar niet zo een voorstander van, geef mij maar lekker ouderwetse/simpele websites waarbij de inhoud in 1 oogopslag duidelijk is (zoals falstring het ook al benoemde). 

Ik persoonlijk vind ook dat simpele websites die goed gestructureerd zijn ook veel aantrekkelijker. Bedankt ook voor het voorbeeld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijk is zoals je zelf zegt: doelgroep en dat vergeten veel mensen.

Maar even belangrijk is het ontwerp.

Hier bedoeld niet alleen uitzicht maar ook over wat het gaat.

Er is zoveel verschillend soorten sport dat je wel iets heel specifiek en heel speciaal sport kies dat niet veel voorkomt.

Dan zullen de zoekmachine ook merken en dat is nou het alle belangrijkste.

Website hoeft absoluut niet magnifiek zijn want "te" is niet goed omdat het meestal is dat de mensen naar de afbeelding kijken i.p.v. het geheel.

Bij sommige website moet ik echt zoeken naar informatie zoals contact enz.

 

Onderstaande is niet echt iets voor u doch ik zou toch onderstaande rekening mee houden.

Vreemd genoeg zie ik bij sommige website dat je alleen online formulier kan gebruiken om een vraag te stellen en daarna kan je mail bericht nooit re antwoorden en dat vind ik zo vervelend.

Onlangs kreeg een bevestiging van bestelling.

Omdat er geen factuur bij was vroeg ik met beantwoorden van de mail een factuur en dat kon niet wegens noreply

Dat is toch belachelijk. Uiteindelijk had in gewoon info@mailadres verstuurd en dat lukte.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.