Ga naar inhoud

Geen back-ups meer in Windows 10


HermanJan

Aanbevolen berichten

Goeiedag iedereen,

Hier ben ik weer, bijna verlegen om mij aan te melden.

Heb juist gemerkt (in het venster "Bestandsgeschiedenis is ingeschakeld") dat de meest recente back-up dateert van 11/02/2018 19:49, alhoewel in "Geavanceerde instellingen" is gekozen om kopieën van bestanden op te slaan om de  3 uren. Ook heb ik reeds geklikt op "Nu uitvoeren".

In het Gebeurtenissenboek "Back-uplogboek Bestandsgeschiendenis" zie ik dat er tussen 31/01/2018 en 13/02/2018 maar efkens 150 gebeurtenissen vermeld staan, waarvan 10 het niveau Waarschuwing hebben en 140 het niveau Fout.

De laatste gebeurtenis (201) heb geselecteerd en kom zou in het venster "Gebeurteniseigenschappen- Gebeurtenis 201, FileHistory-Core", waar ik onder de tab "Algemeen" het volgende lees : "Kan gebruikersbibliotheken niet scannen op wijzigingen en kan geen back-up maken van gewijzigde bestanden voor configuratie c:\users\Marleen\AppData\Local\Microsoft\Windows\FileHistory\Configuration\Config."

Ik zie ook in Verkenner dat in het pad "c:\users\Marleen\....." geen "AppData\Local\Microsoft\Windows\FileHistory\Configuration\Config." voorkomt.

In dezelfde Verkenner zie ik tevens dat er in de map "Gebruikers/Users" een ondermap zit met de naam "Default.migrated" met daarin "AppData\Local\Microsoft\Windows\. Deze laatste map "Windows" is leeg.

Zeer waarschijnlijk is er iets grondig fout gelopen bij het verwijderen en terug installeren van mijn gebruikersaccount in de laptop van mijn vrouw. (Zie ook mijn laatste topic). De vraag is alleen "Wat" en "Hoe herstel ik het".

Velen zullen misschien bij zichzelf denken "Wat een knoeiboel heeft hij er weeral van gemaakt !" Ik zou dan toch graag enig begrip krijgen, gezien mijn leeftijd (74 jaar) en pc en aanverwanten voor mij Chinees is, dat ik volop probeer te leren en te begrijpen en tot nog toe zit ik pas aan het Chinese alfabet.;)

 

In laatste instantie heb ik nog geprobeerd een PrintScreen van het venster "Gebeurteniseigenschappen" in bijlage te voegen. Hopelijk kunnen jullie deze openen/vergroten.

Iedereen alvast nen dikke mercie voor d moeite die jullie weeral eens zullen doen.

Herman

Schermopname (1).png

Schermopname (1).png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Uw leeftijd heeft niks met computer te maken.

 

Je ziet AppData niet omdat het verborgen is.

Open uw verkenner (linksonderaan op gele map)

Klik bovenaan op beeld en dan rechts bovenaan op optie en klik daarop en dan map en zoekoptie wijzigen en dan tab weergave

Scroll naar beneden in dat vak en dan ziet je verborgen bestanden en mappen vink de eerst aan zodat het zichtbaar is en klik op toepassen en dan OK

Herstart de pc

Nu zal je AppData zien.

 

Doe dat maar eerst.

 

Als je backup maak kan het zijn dat je antivirus tijdelijk moet uitschakelen.

 

2018-02-14.png.27e7e709d84ad699442a7bfa7b219691.png

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiedag Stegisoft,

het geeft een goed gevoel bij het opstarten van je laptop te zien dat er iemand gereageerd heeft op je probleemstelling. Waarvoor mijn dank ! !

Ik heb gedaan wat jij mij het voorgehouden en dit met succes : de verborgen bestanden zijn tevoorschijn gekomen. Dat probleempje is dus opgelost.

Het probleem van het niet-maken van de bestanden bestaat echter nog steeds.

Ik heb ondertussen het volgende gedaan :

- mijn antivirus (Norton Security) tijdelijk uitgeschakeld ;

- vervolgens heb ik handmatig een back-up opdracht gegeven (geklikt op de knop Nu uitvoeren).

Bij nazicht in het Gebeurtenissenlogboek zie ik dat de back-up niet werd uitgevoerd met dezelfde foutmelding als voorheen.

Ter informatie in bijlage :

- een PrintScreen van Gebeurtenissenlogboek met Gebeurteniseigenschappen, ditmaal van de tab Details ;

- een PrintScreen van Configuratie met het pas Deze pc>Windows(C;)>Gebruikers>Marleen>AppData>Local>Microsoft>Windows>FileHistory>Configuration.

 

In deze map (Configuration) zie ik 5 bestanden (Catalog1.edb tot en met Config2.xml) staan, allen met datum van vandaag 14/02/201/ 08:55.

Is dat normaal ? Is het normaal dat er bestanden "dubbel" staan ? Deze vragen klinken misschien overbodig, maar je weet nooit of ze niet tot een oplossing leiden van het probleem.

 

Deze morgen bij het opstarten van de laptop kreeg ik bericht  dat Windows een update ging uitvoeren.

Kort daarop de melding : "Er zijn problemen met het opnieuw opstarten om de installatie te voltooien. Probeer het zo meteen opnieuw. Als u dit bericht dan weer ontvangt zoekt u op internet naar hulp of neemt u contact op met ondersteuning. Deze foutcode kan van pas komen : (0x824a11a)."

Ik heb dan "Opnieuw opstarten" uitgevoerd met de Startknop en blijkbaar werd de nieuwe update geïnstalleerd, alhoewel in nergens kan zien of dit werkelijk gebeurd is.

 

Ik deel jou dit updateprobleem ter info mee voor het geval er een programmaconflict zou kunnen bestaan tussen het niet-maken van een back-up en het opnieuw opstarten na het uitvoeren van een update. Men kan nooit teveel info doorgeven.

 

Ik hoop oprecht en stel er al mijn vertrouwen in dat ik kortelings met een gerust gemoed terug zal kunnen "back-uppen". 

Vriendelijk groeten en oprechte dank.

 

Herman

 

 

 

 

 

Schermopname (2).png

Schermopname (3).png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaba Stegisoft,

Heb CCleaner gedownloaded en geïnsalleerd. De Cleaner is uitgevoerd en nu zit ik Registry > Registry Cleaner, waarin ik op Scan for Issues heb geklikt.

Is het nu de bedoeling dat ik op Fix selected Issues en zo ja, moet ik dan heel de lijst eerst selecteren ?

Sorry hoor, maar ik ben zeer onzeker om iets verkeerd te doen en dan zeker in het Register. Komt daar nog bij dat mijn kennis van het Engels ook zeer beperkt is.

Zoals ik gewoonlijk doe : in bijlage PrintScreen van CClaenerscherm.

Daar gaan wij weer.

Herman

Schermopname (4).png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, want het is geselecteerd. (je ziet dat alle vierkant aangevinkt is)

Best dat je op optie / instellingen klikt en dan Nederlands / dutch instelt zodat je Nederlands hebt.

Klik op Fix selected Issues (Herstel geselecteerde fouten) en dan vraag het of je backup wilt opslaan en doe dat en dan klik je op Herstel geselecteerde fouten.

Moest het zijn dat ondanks alles toch fout loopt dan kan je op de opgeslagen backup klikken en dan wordt alles terug herstel.

Is alles OK dan kan je backup daarna verwijderen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Stegisoft,

Vooreerst : ik heb Kopieën  van bestanden opslaan veranderd van Elke 3 uren naar Dagelijks.

CCleaner overgezet naar Nederlandstalige versie (dat is al een heel stuk gemakkelijker), CCleaner toegepast, ook Register.

Heb handmatig een back-up gemaakt  (knop : Nu uitvoeren). 

De fout (en foutmelding) van het niet-maken van Back-ups blijft echter bestaan. Probleem dus nog niet opgelost.

Grtjs,

Herman

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Stegisoft,

 

Sorry voor het latere antwoord, doch gisteravond lag ik reeds onder de wol. Oudere mensen en kindjes moeten voldoende rust hebben, hé.;)

Inderdaad marleen-pc heeft zowel als administrator-account als een gewoon gebruikers-account, als het dat is wat je bedoelt Zij gebruikt steeds haar administrator-account.

Hopelijk veroorzaakt dat het probleem. In elk geval onderneem ik niets, tenzij jij mij opdracht geeft !

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.