Ga naar inhoud

Nulwaarde verbergen in cellen met tijdnotatie


Toinne

Aanbevolen berichten

Ik ben voor mezelf een hyperdeluxe studieschema aan het maken (in excel voor mac) dat bijhoud hoeveel uren aan studie ik dagelijks gerealiseerd krijg.

 

In dit schema heb ik heb een reeks cellen waarin de uitkomst van een formule in hh:mm vorm wordt weergegeven. Nu zou ik graag in die cellen waar de uitkomst gelijk is aan 0 de getallen verbergen. Normaal doe ik dit altijd met de aangepaste celeigenschap: 0;-0;;@.

Maar aangezien deze cellen al een aangepaste eigenschap hebben voor de hh:mm notatie namelijk: u:mm;@ weet ik niet hoe ik er nog een 2e celeigenschap kan aan toevoegen.

 

Is er een manier om deze 2 celeigenschappen te combineren zoals dat met formules ook mogelijk is? Of moet dit via een volledig andere denkweg? Of is het gewoon onmogelijk, wat ik betwijfel.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is in Excel een optie om nulwaarden te verbergen.

In Excel 2010 (voor Windows) is die te vinden als volgt:

Kies Bestand - Opties - Geavanceerd, dan vind je aan de rechterkant onder de kop: "Weergave-opties voor dit werkblad" de optie: "Een nul weergeven in cellen met een nulwaarde". Als je dat niet wil, haal je daar het vinkje weg en klik je rechts-onderaan op Ok.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.