Ga naar inhoud

GPS tracker-Alarm bij diefstal portemonee


Bektronics

Aanbevolen berichten

Beste.

Onlangs is mijn vrouw haar portemonnee gestolen uit haar handtas tijdens het winkelen in een shopping center. 

Zijn er mensen die ervaring hebben met kleine GPS trackers die bijvoorbeeld ingebouwd (of ingenaaid) kunnen worden in een portemonnee.

Of zijn er zelfbouw projecten die bvb een alarm kunnen doen afgaan wanneer de portemonnee uit haar handtas word genomen.

Andere suggesties zijn zeker welkom, zoals verwijzing naar zelfbouwsites of andere sites.

Uiteraard mag de tracker/alarm niet te groot zijn en niet direct opvallen, doch onmiddellijk alarm geven bij onbevoegde verwijdering van de portemonnee.

Een leuk idee om eens over na te denken, vermoed ik en vooral bij zelfbouw het schema delen aan andere leden.

Voorkomen is beter dan genezen.

 

Bijkomende info:

Daders zullen niet zo blij zijn met de portemonnee. Zat geen creditkaart in en een maximum aan 10 Euro aan wisselgeld. Enkel paspoort en rijbewijs zijn weg. Aangifte bij politie is gedaan alsook aan security in shopping center die de videobeelden zullen bekijken. 

 

Alvast dank in naam van degene die dit al eens meegemaakt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt beste vrienden voor de tip.

Ik denk dat een ketting aan de portemonnee met een clips bevestigd aan de handtas zelf ook een goede oplossing is.

Wanneer dan de portemonnee uit de handtas genomen word blijft deze hangen aan de handtas zelf waardoor je wel een flinke ruk aan je arm zult krijgen.

Je ziet het soms bij mannen hun portefeuille ook, die deze in de achter broekzak dragen.

Ik dacht iets elektronisch te vinden, maar dat gaat misschien moeilijk te bedienen en te gebruiken zijn. En je weet bij vrouwen moet het zo eenvoudig mogelijk zijn, want die hebben geen interesse in al dat gedoe met knopjes en lichtjes.

Voor mij mag deze (uitzonderlijke) topic gesloten worden.

Tot later nog eens op het forum.

GRTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.