Ga naar inhoud

Kaspersky en Mozilla Firefox


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb onlangs Kaspersky geïnstalleerd als antivirus.

Het openen van bepaalde pagina's (vb. google, facebook, yahoo,...) lukte sindsdien niet meer, ik kreeg een melding dat de verbinding onveilig was ofzo.

Via Microsoft Edge openen deze pagina's zonder probleem.

Na wat googlelen vond ik op deze pagina (https://support.mozilla.org/nl/kb/probleem-sec_error_unknown_issuer-oplossen#w_kaspersky)

de tip om bij de instellingen van Kaspersky "versleutelde verbindingen scannen" uit te vinken en "versleutelde verbindingen niet scannen" aan te vinken.

Dit deed ik en nu kan ik gewoon terug via Mozilla Firefox op al mijn pagina's.

 

Is dit nu veilig? Of is er een betere/veiligere oplossing om deze pagina's toch te kunnen openen via Firefox terwijl "Versleutelde verbindingen scannen" toch aangevinkt blijft?

 

Alvast bedankt ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Heeft Kaspersky toevallig "kaspersky secure connection" niet op jou pc gezet?

Kijk hiervoor eens in je programma lijst:

Weg gaan naar 5a07033868db6-shell32_271.ico_16x16.pngProgramma's en onderdelen:

 

Klik Windows knop plus R tegelijk in. 14-20170420-72a17d.png. Type appwiz.cpl in en klik OK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, abbs zei:

Hallo,

 

Heeft Kaspersky toevallig "kaspersky secure connection" niet op jou pc gezet?

Kijk hiervoor eens in je programma lijst:

Weg gaan naar 5a07033868db6-shell32_271.ico_16x16.pngProgramma's en onderdelen:

 

Klik Windows knop plus R tegelijk in. 14-20170420-72a17d.png. Type appwiz.cpl in en klik OK.

Ja, deze staat er ook op. Ik had die al eens uit gezet en terug aan maar dat maakte geen verschil bij het openen van die pagina's bij Firefox.

Zet ik deze best aan/uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, abbs zei:

Hallo,

 

Verwijder die eens helemaal van je pc en probeer het nog eens.

Ik heb deze verwijderd en bij de instellingen van Kaspersky terug "versleutelde verbindingen scannen" aangevinkt.

Alle pagina's openen nu zonder probleem bij Firefox ondanks het aangevinkt was, dus ik denk dat je de boosdoener gevonden hebt ;)

 

Bedankt :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Passer zei:

Even ter informatie: 'k heb ook FF en Kaspersky èn ook die secure connection - maar 'k heb die problemen niet...

en slechts zeer zelden krijg ik een melding dat een pagina onveilig is.  ('k ben natuurlijk een braaf surfer ook :xd: )

Ik was volgens die instellingen al "stout" als ik naar mijn mailbox wou of naar facebook :P

aangepast door supernikje
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.