Ga naar inhoud

windows 10 installatie


clovis

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, clovis zei:

op een andere schijf heb ik windows 10 geïnstalleerd..ook met upgrade assisstant..

Heb je op die andere schijf eerst Windows 7 geïnstalleerd en dan een upgrade naar Windows 10 uitgevoerd? Je spreekt namelijk over "upgrade assistant".

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, clovis zei:

neen onmiddelijk windows 10 geinstalleerd.

Dan ben je HIER je mosterd gaan halen en niet HIER.

Met de update assistent kunt je enkel een BESTAAND Windows 10 systeem bijwerken naar de nieuwste versie.

 

Ik vermoed dat je Windows 10 na een eerste installatie nog eens opnieuw geïnstalleerd hebt op die schijf. Klopt mijn vermoeden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier klopt iets niet. De informatie die je ons verstrekt is niet altijd juist, tegenstrijdig en verwarrend. Daar kunnen we niets mee.

  1. Windows 10 op een schijfje van 17 GB installeren is zinloos. Die schijf is veel te klein om een werkbaar systeem op te zetten.
  2. Je zegt dat je Windows old met schijfopruiming verwijderd hebt. Dat klopt niet, want op een schijfje van 17 GB is er onvoldoende ruimte om te kunnen upgraden. Windows old komt tot stand na een upgrade en eerder heb je gezegd dat je geen upgrade hebt uitgevoerd.

Het spijt me maar op basis van zulke informatie kan ik je niet helpen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar neen...de grote van windows 10 is 17 gigabytes!!! als ik die update gedaan heb met assisstent update is hij geupdated tot een zekere versie van windows 10..omdat hij na de installatie vermeld iets in de trend van " als u niet tevreden bent met de installatie van windows 10,kunt u naar de vorige versie gaan van windows 10 "...wat deze windows 10 update assisstent heel concreet juist doet,weet ik niet echt..ergens moet dit vermeld waarschijnlijk staan op de website van microsoft. maar mij sprak het aan dat die update je beter beschermt dan de vorige versie ( de normale installatie) en dit meldt hij ook !!!!

maar het enige dat verwarrend is,dat je een opstart keuze hebt tussen windows 10 en windows 10 volume 1. want ik zou een backup maken met acronis..maar welk backup zal acronis maken? dit is mijn probleem.

 

grts clovis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, gezien!

 

Op 15-4-2018 om 21:51, clovis zei:

als ik opstart heb ik de keuze van "windows 10 " of " windows 10 volume 1".

Welke van deze twee is de goede?

 

Type msconfig in "Zoeken in Windows" en druk ENTER. Open het tabblad Computer opstarten. Maak hier een screenshot van en plaats het in je volgende antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.