Ga naar inhoud

nieuwe videokaart kopen


brent1369

Aanbevolen berichten

hallo ik heb een hp700-309nb met 8 gb extra ram en ik wil mijn videokaart upgraden maar, ik heb geen idee naar waar. ik zou rust(een spel) willen kunnen spelen op max settings met 40+ fps en als ik een extra videokaart koop die veel beter is kan die dan samenwerken met die radeon r7 240

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Welkom op het forum, brent1369!

 

Je videokaart upgraden betekent dat je huidige videokaart ( de Radeon R7 240) eruit gehaald moet worden. In datzelfde slot plaats je dan een duurdere/betere videokaart. Er zit namelijk maar 1 PCI Express x16 slot in, en daar zit nu je videokaart in.

Welke videokaart je moet kiezen laat ik over aan helpers die meer kennis van hardware hebben. 

Voor de helpers: hier staan de specificaties van zijn pc: https://support.hp.com/nl-nl/product/hp-envy-700-300-desktop-pc-series/6886619/document/c04346184/

Er zou dus een 500 W voeding in zitten, maar het merk van de voeding staat er niet bij.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

In je pc zit dit moederbord: MS-7826 (Kaili).

Hier vind je de specificaties van dat moederbord: https://support.hp.com/nl-nl/product/hp-envy-700-300-desktop-pc-series/6886619/document/c03794431

Bezoek die website en klik dan daar op Uitbreidingssleuven. Dan zie je dat er maar 1 PCI Express x16 slot op het moederbord zit. Je kunt er niet zo’n slot bij toveren. Een combinatie van 2 videokaarten kan dus niet bij jou.  Daarnaast heeft zoiets ook geen zin. Gewoon de oude eruit en een nieuwe/betere erin.

 

Het werd vroeger wel gedaan op moederborden waarop twee van die slots zaten: 2 dezelfde videokaarten in SLI (van nvidia) of Crossfire (bij AMD kaarten), maar als ik me goed herinner is dat duurder en levert het minder goede prestaties op dan het plaatsen van 1 goede videokaart. Bovendien zorgen 2 videokaarten voor meer warmte in de kast en trekken ze samen vaak meer stroom dan 1 goede videokaart. Ik zou, voor wat jij wilt bereiken, absoluut geen ander moederbord met 2 PCI Express x16 sloten gaan kopen.

 

De echte hardwarekenners mogen mij op bovenstaande punten corrigeren. Graag zelfs, want daar leer ik weer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan alle soorten videokaarten gebruiken dat maximaal 500 watt voeding nodig heeft.

Uiteraard zal je uw videokaart er uithalen en nieuwe erin.

Ik zou deze videokaart kopen en dan ben je een pak beter dan wat je nu hebt en bovendien betaalbaar.

Bovendien heb je slechts 1 x 6 pins voedingskabel nodig voor de videokaart.

Je kan nog betere videokaarten kopen maar die zijn nogal prijzig en over 1 jaar kan je die aan de helft of minder kopen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, stegisoft zei:

Je kan alle soorten videokaarten gebruiken dat maximaal 500 watt voeding nodig heeft.

Uiteraard zal je uw videokaart er uithalen en nieuwe erin.

Ik zou deze videokaart kopen en dan ben je een pak beter dan wat je nu hebt en bovendien betaalbaar.

Bovendien heb je slechts 1 x 6 pins voedingskabel nodig voor de videokaart.

Je kan nog betere videokaarten kopen maar die zijn nogal prijzig en over 1 jaar kan je die aan de helft of minder kopen.

 

Ik twijfel tussen een 1050 en 1060 als ik nu een gtx 1060 zou kopen zou 3 gb genoeg zijn voor alle games op een gewoon hd scherm of zou ik voor de zekerheid 6 gb pakken 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, stegisoft zei:

De prijs heeft vooral te maken met aansluitingen van uw monitoren (schermen)

Bij 1060 kan je dubbel zoveel HDMI en DisplayPort aansluiten.

Dat is alleen goed als je veel schermen heb met HDMI of DisplayPort of beiden hebt.

 

 

Hoe komt het dat die 6 gb zo veel sneler is dan die van 3 en hoeveel sneller is die gtx1060 6 gb dan die 1050 ti oc

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.