Ga naar inhoud

Problemen in Cloud (onedrive)


Theo2602

Aanbevolen berichten

Omdat ik afwisselend twee computers gebruik, naargelang waar ik ben, zette ik vroeger alles op USB stick, die ik dan steeds moest meenemen. Maar uiteraard werd dat soms vergeten en kon ik niet verde.

Dus maar 'In Cloud' gaan werken met Onedrive. Maar wat merk ik nu, dat vaak de bestanden waaraan ik werk, niet volledig in cloud staan.

Eerst dacht ik dat het een vergetelheid was, maar toen ik dat uittestte op de computer waaraan ik op dat ogenblik zat, bleek de tekst volledig. Toen ik op de andere computer dat bestand opvroeg, stond dat nog op een dag vroeger.

Ik heb enkele afbeeldingen in cloud gezet. Op de computer waarmee ik dat heb gedaan, vind ik ze steeds terug. Op de andere niet!

Rarara wat is de oorzaak?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeker niet Onedrive kiezen want dat is een gevaarlijk iets.

Alles wat je per ongeluk verwijdert op uw computer in de onedrive map wordt ook verwijdert in OneDrive

 

Ik zou kiezen wat op deze pagina (klik) staat behalve OneDrive

Hou wel altijd rekening mee dat je regelmatig een backup maakt want je bent nooit 100% zeker dat het blijft bestaan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telkens ik aan de desktop kom, schrijf ik weg op schijf wat ik op mijn laptop in Onedrive zet. Dus die back-up is er altijd. Alleen het fenomeen dat wat ik op de ene computer in Onedrive zet, ik op de andere niet terug vindt, maakt het werken onmogelijk. Wordt er eigenlijk vaak 'in cloud' gewerkt, en zo ja, zijn er hier die me kunnen zeggen welk het beste, liefst gratis, programma is.

 

 

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik hier vaak - niet alleen voor mezelf, maar ook met andere gebruikers - Google Drive ... en nog nooit problemen gehad. De integratie met andere Google-producten is ook prima en de brede mogelijkheden zijn toch wel een pluspunt. Heeft bovendien een ruime gratis opslagruimte. Maar uiteraard is dit een persoonlijke visie ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik al wel ontdekt dat er meer mogelijkheden zijn dan ik dacht. Ik schrijf gewoon naar 'Onedrive' en laad er ook van, maar synchroniseren of zo heb ik niet gedaan, en snap ik ook niet echt. Worden bij synchroniseren automatisch de bestanden op de computer(s) aangepast als je ze in Onedrive zet? Zal in elk geval Google drive eens downloaden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan zelf bepalen in OneDrive wat je wilt doen zoals meteen opslaan in OneDrive

 

onedrive.jpg.a6d1a8adeb817ee844978447c5a9f30c.jpg

 

@kape

 De integratie met andere Google-producten is ook prima en de brede mogelijkheden zijn toch wel een pluspunt.

Voor je goed beseft weet Google zowat alles van jou.

Je hoeft zelfs niks voor te doen.

Ik nam een foto op mijn camera en zonder dat ik weet stond het al op Google.

Dus ben ik 100% zeker dat Google daar ernstig  misbruik van maakt.

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft, je zegt dat ik in Onedrive kan bepalen wat ik doe, maar ik weet niet hoe ik dat moet bepalen. Mijn probleem is simpel, als ik iets wegschrijf naar Onedrive, zou ik dat op een andere computer moeten terugvinden in onedrive. En dat is wat nu net niet (meer) gebeurd. Ik schrijf op mijn desktop een bestand van Word weg naar onedrive. Ik test het uit door het terug te laden.

Ik ga naar voor, start daar de laptop, open word en zoek in onedrive naar dat bestand. Dat is er, maar op datum dat ik de laatste keer het vanuit de laptop heb weggeschreven. 

Ik heb nu de laptop naast de desktop gezet en verwacht dat ik op de ene iets in Onedrive zet, dat ook in de andere zal staan, maar dat is niet.

 

                                                                                           

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon met de rechtermuisknop op OneDrive klikken en dan instellingen en dan automatisch opslaan klikken.

 

onedrive2.jpg.055f3fb8d8db8b7529f4c78578648d56.jpg

 

 

 

Kapazaa bestaat toch de hele tijd niet meer.

Als dit allemaal bij uw thuis is kan je normaal gezien ook externe of usb-stick aan BBOX aansluiten en zo via uw verkenner daar komen.

Je moet ergens in de Instellingen van BBox kijken hoe je uw externe harddisk of ssd kan activeren.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn naast elkaar aan het praten. Ik wil geen automatische oplading van foto's enz naar Onedrive. Ik wil dat wanneer ik op mijn desktop met Word aan het werken ben, ik, voor ik afsluit, mijn bestand kan wegschrijven naar OneDrive. Dat lijkt te lukken, want als ik dat bestand afsluit en daarna terug oplaad, lukt dat.

Maar als ik dan naar voor ga en mijn laptop opzet, wil ik het bestand dat ik met de desktop opsloeg naar onedrive, nu ook met Word kunnen laden uit OneDrivbe. En dat lukt niet (meer). Ik schrijf die 'meer' daarbij, omdat het tot enkele dagen terug lukte en nu niet meer! Update 1803?

Wat Kapaza betreft dat zijn namen van mappen waarin afbeeldingen zitten die ik daar vroeger op zette. Nu is dat op 2de hands, maar is niet nodig om die mappen van naam te veranderen. Teveel en onnodige uitleg, en begrijp niet wat dit met het probleem te maken heeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.