Ga naar inhoud

WiFi waar en wanneer


Aanbevolen berichten

Tegenwoordig zijn alle toestellen voorzien van WiFi, maar, zover ik er iets van begrijp, men kan die toestellen enkel gebruiken waar er een WiFi verbinding is. Daarom mijn vraag bij bv Drones, die hebben een WiFi verbinding, waardoor je de vlucht kan volgen (en eventueel ook besturen) vanop je mobiel. Maar buiten is er toch niet overal WiFi, hoe werkt dat dan?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je thuis gebruik maakt van wifi, dan wordt dat wifi signaal uitgezonden door jouw eigen router. Die wifi gebruik je voor je computers en tablet.

 

Wanneer je ergens buiten met een drone bezig bent, dan ontvangt de drone de wifi signalen van de afstandsbediening die bij de drone geleverd werd. De afstandsbediening is dus de zender van het wif signaal dat door de drone ontvangen wordt.

Hier wat informatie over de besturing van een drone: http://www.hobbypiloot.nl/Vlieglessen/Basis-bediening

 

Overigens heb ik zelf geen drone. Ik sta wel eens met bewondering te kijken naar mensen die met een drone bezig zijn. Soms hebben ze op de afstandsbediening een tablet geklemd. Op die tablet zien ze dan de videobeelden die de drone op dat moment met zijn camera maakt.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.