Ga naar inhoud

InPixio ja of nee


Theo2602

Aanbevolen berichten

Ik heb die foto speciaal genomen, met de ingecalculeerde moeilijkheidsgraad. En ik vind het resultaat niet zijn prijs waard. Ik twijfel dan ook dat hun vb met de Eifeltoren echt is. Als je hier ziet hoe het hemd van de man totaal misvormd wordt en het kistje niet hersteld is het voor mij niet goed. Als ik elke dag tientallen foto's in de moeilijkste omstandigheden zou nemen (reporter bv) en dan in gazet kwaliteit vertonen, zou ik het een voldoende geven. Natuurlijk zijn we niet eerlijk, want we gaan de fouten zoeken, terwijl die foto gewoon in een blad zou staan, men maar oppervlakkig kijkt. Dan zie je een man waarbij het zicht niet afgeleid wordt door de papieren rol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Theo2602 zei:

Als je hier ziet hoe het hemd van de man totaal misvormd wordt en het kistje niet hersteld is het voor mij niet goed

Als je dàt resultaat wil hebben, moet ge gewoon met een volwaardig fotobewerkingsprogramma aan de slag en zelfs dan sta jij nog voor keuzes, voorbeeldje:

 

Plaatje-1.jpg.5452ec99c3aba9796b7d702d02af03e2.jpg

Dit wilde je dus weg.

Nu moet jij gaan fantaseren (in de zin van: je fantasie gaan gebruiken) om :

- te denken hoe het ontbrekende bovenvlak van het doosje er uit zou zien

- het ontbrekende stukje van de kaart er zou uit zien

- hoe het ontbrkende stuk van het hemd van de man er uit zou zien

 

enz..

 

Een computer(programma) kan niet fantaseren en wéét dus niet dat dat doosje een doosje is en dat die kaart een kaart is.

Het (hier witte) tussengedeelte moet dus terug opgevuld worden, maar het programma weet niet hoe breed dat doosje is, dus doet 'het een slag' ernaar.

De grootte van de kaart kan je nog gaan berekenen volgens de randen van de kaart, maar wàt er eigenlijk ontbreekt kan de computer (haast) niet weten. Het kan 'een gok doen'

 

In dit voorbeeld merk je zelfs ook duidelijk dat het tafelgedeelte links lichter van kleur is dan het gedeelte rechts - begin het witte tussengedeelte dus maar op te vullen...

 

Zie je voor wat problemen zo'n programma komt te staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een nakomertje: misschien ben je iets met dit programma dat vandaag als free-for-a-day aangeboden wordt; ik ken het programma niet, dus of het is wat je wil zal je zelf moeten bekijken.

 

De aanbieding voor een gratis key loopt binnen twee dagen af: https://sharewareonsale.com/s/picture-cutout-guide-tintguide-freebie-sale

 

Bekijk het maar even, zou ik zeggen.

 

Hoe hier rekening mee: als je ooit je systeem opnieuw moet installeren, zal de key waarschijnlijk niet meer werken (soms lukt het achteraf toch wel) - wees er dus zuinig op moest je het downloaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heropen even dit topic, dan kan zowel de TS als anderen nog reageren op mijn vorig besluit

 

Quote van Theo2602 in een privébericht aan mij: " Er staat TRY bij, dus zal dat na een tijdje niet meer werken. Nochtans staat er dat het nog een dag geldig is. "

 

Je moet er - bij dit soort aanbiedingen - altijd mee rekening houden:

  1. dat het een sleutel is die mogelijk slechts voor beperkte tijd (6 maand, half jaar) gaat werken - al zijn er ook genoeg sleutels die permanent blijven werken. Wat dit specifieke aanbod betreft weet ik het niet.
  2. als jij je windows terug moet installeren nà die periode, kan je het dus niet meer activeren (al lukt het soms nadien toch weer wel, 'k heb zo bv twee progjes die de sleutel na een clean install toch nog gewoon aanvaardden
  3. als het programma een upgrade krijgt naar een volgende versie (ik bedoel vb van 6.3 naar 7) dan kan je best niet upgraden want dan vervalt de sleutel en krijg je na een tijd het bericht dat je moet gaan activeren (wat met die dagsleutel dus meestal  (zie 2 hiervoor) niet meer lukt. Van bv 6.3 naar 6.4 gaat nog wel gewoon lukken

'dat die nog een dag geldig is' wil zeggen dat je nog een dag de tijd hebt om het programma plus de dagsleutel te downloaden en te activeren -  het betekent dus nièt dat het programma nog maar een dat zou werken :)

 

Wat deze aanbieding betreft lees ik net (rechts, onder 'de kleine lettertjes' : image.png.db792b361c280ae32838985da1921e49.png  dat wil dus zeggen dat het programma gaat blijven werken in de tijd tenzij je een installatie op een nieuwe windows gaat doen, of dat je gaat upgraden (zie nr 3 hier boven)

 

Er staan ook nog twee besprekingen bij, de eerste met pro's en cons - enfin: besluit zelf maar of je er iets mee bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik had niet goed gekeken, en eerst op de verkeerde 'download' gedrukt. In zover ik het kan zien, kan je, met een beetje meer moeite, hetzelfde met Paint. Het bezonderste van InPixio was het uithalen van een voorwerp uit het landschap. Hier kan dat, theoretisch, ook, als er elders een oovereenkomende achtergrond staat die je er in de plaats kan plakken. Weliswaar op een simpelere manier dan in Paint. Maar de idee blijft : uitsnijden en vervangen door een ander stuk uit de foto. Terwijl InPixio de 'verwijderde achtergrond' probeerde te vervangen door de naastliggende beelden uit te breiden. Dit programma kost de helft van InPixio, maar is ook minder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Passer Het is niet mogelijk om het programma Picture Cutout Guide vandaag te downloaden en pas over 3 dagen te installeren. Je downloadt namelijk niet het volledige programma, maar slechts een installer van Shareware on Sale. Wanneer je die installer start, zal pas het volledige programma worden opgehaald en geïnstalleerd. Het is daarom ook niet mogelijk om dit programma over een week, maand of jaar opnieuw te installeren, want dan werkt die installer van Shareware on Sale niet meer. Die is slechts tijdelijk geldig.

Het programma staat na installatie niet op jouw naam; de licentie is verleend aan Shareware on Sale:

 

5b2e0f38c561b-Over_Picture_Cutout_Guide.

 

Wanneer je het programma binnen de actieperiode hebt geïnstalleerd, kun je het levenslang gebruiken op die computer.

 

Ik heb het programma gisteravond geïnstalleerd en vluchtig bekeken. Voordat je het gaat gebruiken moet je eerst alle demonstratievideo's bekijken. De eerste video doet voorkomen alsof het een zeer eenvoudig te gebruiken programma is. Dat is niet helemaal zo, en dat merk je wanneer je de andere demonstratievideo's gaat bekijken.

Ik denk wel dat het uitknippen van een onderdeel van een foto beter zal lukken met dit programma dan met Paint. Is Picture Cutout Guide een geweldig programma? Wanneer je al beschikt over Photoshop (Elements) of een recente versie van PaintShop Pro, dan zal het daarmee net zo goed of zelfs beter mee lukken.

Maar ach, Picture Cutout Guide is vandaag nog gratis. Ik heb het op een laptop gezet waarop verder nog geen fotobewerkingsprogramma's staan (behalve Paint dan :D). Misschien ga ik er nog eens mee aan het oefenen.

 

InPixio lijkt mij een leuker programma, maar Theo liet al zien dat InPixio vooral handig is voor eenvoudige zaken (een vogel wegpoetsen uit de lucht, of een asbak van een tafel), en je in de steek zal laten bij ingewikkelde dingen. Dan wordt het gewoon hard werken voor een redelijk resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.