Ga naar inhoud

Gmail ophalen in thunderbird


Zoa

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier, maar momenteel radeloos.
Ik gebruik thunderbird om al mijn mails op te halen op de PC.
Nu heb ik ook gmail-accounts.
Tot voor kort was er geen probleem, maar op een gegeven moment ontving ik geen mails meer van een bepaald gmail-account op mijn PC.
Toen bleek dat mijn serverinstellingen niet klopten voor dát mailaccount in thunderbird.
Geen idee waarom.
Ik ben bij gmail een nieuw wachtwoord aan gaan maken en in thunderbird dus ook.
Maar helaas......
Ik kan maar niet vinden wat ik fout gedaan heb.
Kan iemand hier me svp helpen?

Als ik iets vanaf dat account wil versturen krijg ik: "Verzending van wachtwoord voor gebruiker xxxxxxxxxxxxxxx@gmail.com is niet gelukt. Mailserver pop.googlemail.com antwoordde: Web login required: https://support.google.com/mail/answer/78754"
Dat heb ik nagekeken en ik zie geen fouten.

Als ik iets wil verzenden vanaf de PC, vanaf dat mailadres krijg ik: "Aanmelden bij server smtp.googlemail.com is mislukt.".

Op internet, kan ik gewoon in mijn account van dat mailadres met dát wachtwoord, zonder problemen.
Dus iets klopt er niet. :(
Maar ligt het aan gmail of aan thunderbird?

aangepast door iEscape
e-mailadres verwiderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt niet aan je wachtwoord, maar aan Google...

De oorzaak is dat Google Thunderbird een minder veilig programma vindt.

Ik heb mijn Gmail-account (als IMAP) opgenomen in Thunderbird én in Outlook 2016. Dat werkt goed, maar je zult van tevoren via je browser in moeten loggen op Gmail. Daar moet je instellen dat minder veilige apps toegang tot je Gmail account krijgen.
Google beschouwt namelijk Outlook (onderdeel van Microsoft Office) en Thunderbird als minder veilige programma's.
Hier wat uitleg die je even door moet lezen: https://support.google.com/accounts/answer/6010255
In die uitleg tref je ook een link aan naar het gedeelte 'Minder veilige apps' van jouw Google-account. Klik op die link. In het venster dat dan opent, zet je het schuifje achter Apps met lagere beveiliging toestaan op Aan:

5b1d15a10ad3c-Apps_met_lagere_beveiligin

Sluit van te voren Thunderbird af.
Nadat je Minder veilige apps hebt toegestaan, mag je Thunderbird weer openen. Je Gmail account hoort dan te werken in Thunderbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Zoa,

 

Het e-mailadres in jouw post is verwijderd, ter voorkoming van spam, phishing en andere ellende :rofl:

 

Quote

Plaats geen gevoelige privé-informatie zoals namen, inloggegevens, licentiecodes, telefoonnummers, (mail)adressen, privé-berichten, chatlogs, e.d. op het forum. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen hiervan.

Zie PCH Forumregels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.