Ga naar inhoud

opstarten ongewenste programma's


vxvk

Aanbevolen berichten

Bij het opstarten van mijn laptop met windows 10 starten er steeds programma's op die ik eigenlijk niet tegelijk opgestart wil hebben. Als ik ze nodig heb, wil ik dat zelf doen. Kan ik het opstarten ergens regelen? Ik heb bijvoorbeeld spotify geïnstalleerd en nu start het meteen mee. Ook ccleaner geeft plotseling een melding dat mijn laptop gecontroleerd is. Ik wil dat eigenlijk allemaal zelf beslissen. Waar kan ik dat in- of uitschakelen. Vast bedankt. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kun je in- en uitschakelen via Taakbeheer.

Klik met de rechter muisknop op een lege plek in de taakbalk, en kies dan Taakbeheer.

Wanneer Taakbeheer geopend is, klik je op het tabblad Opstarten. Je ziet dan alle programma's en extensies die tegelijk opstarten met Windows.

Klik op het programma waarvan jij vindt dat het niet automatisch hoeft op te starten met Windows, bijvoorbeeld Spotify.

Klik dan rechts onderaan op de knop Uitschakelen.

Voortaan zal Spotify niet meer automatisch mee opstarten wanneer jij de laptop aanzet.

Doe hetzelfde voor andere programma's die niet automatisch hoeven op te starten, zoals CCleaner.

Sommige programma's, zoals je antivirusprogramma, behoren natuurlijk wel automatisch op te starten.

 

Ik laat hieronder ter illustratie zien wat ik zelf heb ingeschakeld en uitgeschakeld in Taakbeheer > Opstarten:

 

5b20fdb3e3f3a-Taakbeheer-Opstarten.png

 

Zoals je ziet, heb ik zelf CCleaner ook op Uitgeschakeld staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, vxvk zei:

Ik had ook nog een programma dat af en toe mee opstart maar dat ik niet in taakbeheer kan terugvinden.

Start dat programma op en kijk eens bij de instellingen (of opties) of daar een mogelijkheid is om het opstarten met windows uit te schakelen.

Meestal is het een vinkje dat je moet weghalen bij de optie "opstarten met windows".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk niets. Excuus, maar er zijn op dit moment andere zaken die me bezighouden. (ziekte onder andere). Maar voorlopig heb ik wel alles kunnen uitschakelen wat ik niet wilde opstarten. Maar ik werk met Auslogic Boostspeed en daarin zie ik een heleboel programma's die volgens mij op de achtergrond meedraaien ook al staan ze niet in het startmenu. Maar voorlopig laat ik dat maar even zitten, Tot zover nu: dankjewel. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, vxvk zei:

Maar ik werk met Auslogic Boostspeed en daarin zie ik een heleboel programma's die volgens mij op de achtergrond meedraaien ook al staan ze niet in het startmenu.

Dat is best mogelijk.

Het gaat dan meestal om services die nodig zijn om je systeem correct te laten werken en die draaien inderdaad op de achtergrond.

Echte programma's staan meestal wel in het startmenu, in msconfig of in de lijst van Ccleaner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.