Ga naar inhoud

Harde schijf defect traag opstarten


Ype

Aanbevolen berichten

Wie o wie kan mij helpen? 🙏Mijn Medion pc van ca. 4 jaar oud heeft kuren. Deze heeft een ssd en hddschijf. Hij start echter sinds gisteren niet meer op zonder dat hij zich automatisch hersteld. Duurt erg lang en dan geeft ie aan " scanning and repairing drive D". Kom uiteindelijk bij startscherm windows 10 en kan inloggen. Heb dan echter niet mijn bureaublad en ik kan de D : schijf niet vinden in zowel de Verkenner als schijfbeheer. Ik ben bang dat de D: drive het heeft begeven.... Heb daar nog veel foto's e.d. opstaan....😭 Of heeft iemand nog een andere idee wat het zou kunnen zijn? Ik hoor de schijf gewoon draaien, heb de hardeschijf al losgekoppeld, stof verwijderd e. d. Hoop dat iemand mij kan helpen. 

IMG_20180626_225623.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon uw pc openen en stroomkabel van HDD uithalen en dan kan je uw computer wel starten.

Opgelet: stroom van pc uitzetten als je dat doet!!!!

D: is altijd de tweede harddisk of SSD

 

Bij zulke melding zal Windows proberen om uw harddisk te herstellen en dat duurt lang.

Je zal een nieuwe moeten kopen.

 

Als je dat niet kan ga dan even naar een computerzaak en zij zullen het wel voor u doen.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Stegisoft.

 

Bedankt voor je reactie! De computer start inderdaad op. Dank hiervoor! Is er nog enige kans dat de data op mijn harde schijf hersteld kan worden? Hier staat nog veel op wat ik heel graag terug zou willen hebben.... filmpjes en foto's van de kinderen ed.... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je koopt zo'n een toestel (klik) 

Haal voorzichtig de slechte Harddisk uit de computer. Let op dat je nergens tegen stoot. (Klein beetje klikken kan geen kwaad)

Dan de harddisk in de aangekochte toestel steken en dan aansluiten aan usb-poort van pc en stroomkabel aansluiten en startknop aanzetten.

Als Windows zegt dat hij moet formateren of wat dan ook doe het niet.

Haal de toestel weer eruit.

 

In dat geval kan je eender welke Linux downloaden en op usb-stick zetten (iso bestand) met Rufus

Opgelet: lege usb-stick of een usb-stick dat Rufus mag formateren.

Zorg dat de pc in de bios bij boot gedeelte opstart met usb-stick en dan kan je Linux als proberen starten zonder te installeren.

Je komt dan ik Windows achtige scherm en dan toestel aansluiten en hopen dat je aan uw bestanden kan geraken en dan kan je overzetten.

 

Voorbeeld Linux: Linux mint

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet luistert wat ik zegt zal je alles kwijt geraken.

Kan je zelf niet laat dan a.u.b. bij een computerzaak doen want voor u is data belangrijk.

 

Zonder dat toestel kan je niks doen.

Het is heel gemakkelijk om de harddisk uit te halen en dan in zo'n een toestel in te pluggen.

Het is een groot verschil tussen een harddisk dat beschadigd is toch in de pc te laten draaien of uit de pc als externe harddisk in een toestel te plaatsen.

 

Lukt het dan niet in Windows dan ben je stukken veiliger bezig als je met Linux doet.

 

Schijfbeheer helpt niks want uw harddisk is beschadigd.

Elke keer dat je de harddisk weer doet starten is de kans om data te redden pakken kleiner.

Uiteindelijk zal je niks meer kunnen doen dan een speciale bedrijf contacteren dat data kan redden en dat is zeer kostelijk hoor.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.