Ga naar inhoud

GMAIL CONTACTEN IN OUDE VERSIE VAN GMAIL


Aanbevolen berichten

Ik heb de oude versie van Gmail geinstalleerd in Windows 10 omdat die veel sneller werkt dan de nieuwe versie van Gmail.

Ik heb dus Windows 10 en werk met Google chrome als browser.

Als ik nu die Gmail open en links boven op Gmail en contacten klik krijg ik steeds volgend bericht:Capture.PNG.5a4e669ddc6f4aca9dade365b0f73518.PNG

Als ik nu op dit blikjes icoon klik en daarin Gmail icoon aanklik opent mijn Gmail naar inbox opnieuw en ik krijg mijn contacten niet meer te zien.

Als ik op Google "mijn Google accounts" klik krijg ik wel al mijn adressen terug.

Mijn vraag is eenvoudig:

Hoe krijg ik (zoals voorheen altijd het geval was) mijn contacten te zien door linksboven in Gmail op "Gmail" klik en daarin "contacten" aanklikken.  (Dus zonder naar die app te verwijzen) Nu zouden weer direct alle adressen moeten verschijnen.

Kunt U mij hierbij helpen a.u.b.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Hoe krijg ik (zoals voorheen altijd het geval was) mijn contacten te zien door linksboven in Gmail op "Gmail" klik en daarin "contacten" aanklikken. 

Dat kan niet meer. Dat is afgelopen. Dat komt nooit meer terug.

Binnenkort gaat iedereen verplicht over naar de nieuwe versie van Gmail. Je kunt dan nooit meer terug naar de klassieke versie van Gmail, want die komt niet meer terug. De klassieke versie van Gmail zal verdwijnen en is dan voor niemand meer beschikbaar.

Je moet dus gaan leren werken met de nieuwe versie van Gmail.

Als je naar je contacten wilt, dan moet je inderdaad klikken op het pictogram met de 9 blokjes. Dan opent een menu met een heleboel pictogrammen. Eén van die pictogrammen is Contactpersonen. Klik daar op.


 

5b27b7b08bd47-menuknop_in_Gmail.png



Dus klik op die menuknop.
Daarna zie je je Contacten misschien niet direct staan. Dan moet je in dat venstertje naar beneden scrollen totdat je de knop Contactpersonen wél ziet staan:
 

5b27b8401490a-contactpersonen_in_Gmail.p



Vind je het lastig om steeds weer omlaag te moeten scrollen voordat jij de knop Contactpersonen kunt zien?
Daar is wat aan te doen: pak met ingedrukte linker muisknop de knop Contactpersonen beet en sleep hem naar boven, zodat die knop hoger komt te staan. Dan hoef je voortaan niet te scrollen in dat venstertje:
 

5b27b909d7804-contactpersonen_meer_naar_



Ik ben even aan het spelen geweest met dat menu van Google. Je kunt knoppen naar iedere gewenste plaats verslepen in dat menu: slepen; loslaten en nog eens klikken om de verplaatsing te bevestigen.
En nu staat de knop Contactpersonen bij mij helemaal bovenaan in dat menu:
 

5b27bb31cf4be-contactpersonen_helemaal_b
 
Wanneer je Contactpersonen geopend hebt en weer terug wilt gaan naar Gmail, dan moet je opnieuw op het pictogram met de 9 blokjes klikken en daarna op Gmail drukken.
Ik schreef al dat je die pictogrammen kunt slepen naar iedere gewenste plek in dat menu. Ik heb nu zelf de pictogrammen van Gmail en van Contactpersonen bovenaan en naast elkaar gezet, omdat ik die het vaakst zal gaan gebruiken:
 
5b3a11ae6f2eb-Gmail_en_Contactpersonen_n

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor Uw gedetailleerde uitleg die duidelijk is en ook gelukt is bij mij.

Echter als ik de nieuwe versie van Gmail gebruik werkt mijn laptop VEEL trager en daarom ben ik naar de oude versie terug gekeerd.

Wat stelt U voor om de nieuwe versie van Gmail beduidend sneller te maken?

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn advies aan jou: Blijf zo lang als dat mogelijk is de oude (klassieke) versie van Gmail gebruiken, Jean.

Je moet wel via een andere manier bij je contactpersonen komen, maar die manier ken je nu.

 

Op dit moment lees ik inderdaad her en der klachten over de nieuwe versie van Gmail. Die zou bij sommige mensen trager werken dan de oude versie van Gmail.

Het vervelende is dat jij daar zelf helemaal niets aan kunt verhelpen. Jij hebt daar absoluut geen invloed op. Jij kunt de nieuwe Gmail zelf niet sneller maken. Het is nu aan Google om die klachten op te pakken en dan de nieuwe versie van Gmail te gaan verbeteren.

Het streven van Google is om iedereen uiterlijk in oktober 2018 over te zetten naar de nieuwe versie van Gmail. Word je eerder overgezet naar de nieuwe Gmail, dan kun je nog even terug naar de klassieke versie van Gmail, maar in oktober zal dat afgelopen zijn. De klassieke versie zal dan niet meer beschikbaar zijn. Iedereen moet dan de nieuwe Gmail gaan gebruiken.

 

Ik hoop voor jou dat Google hard aan het werk gaat, zodat tegen de tijd dat jij echt over zal moeten gaan naar de nieuwe Gmail, ook die nieuwe versie voor jou net zo snel zal zijn als de klassieke versie.

 

Mocht je geïnteresseerd zijn, dan heb ik hieronder 2 Engelstalige artikelen die wat extra informatie geven:

1. Over het tijdpad dat Google hanteert om de nieuwe Gmail uit te rollen: https://www.businessinsider.nl/google-new-gmail-release-timeline-2018-6/?international=true&r=US

2. Over zaken die nieuw zijn in de nieuwe Gmail in vergelijking met de klassieke Gmail: https://www.howtogeek.com/356781/the-8-best-features-in-the-new-gmail/

3. Een wat ouder Nederlandstalig artikel over de nieuwigheden in de nieuwe Gmail: https://www.businessinsider.nl/google-lanceert-een-enorme-update-voor-gmail-dit-zijn-alle-nieuwe-eigenschappen/

 

Die informatie heb je niet echt nodig om met Gmail te kunnen werken; ik geef het enkel als extraatje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.