Ga naar inhoud

Na Windows update geen netwerkverbinding meer


Aanbevolen berichten

Ik zou zelf geneigd zijn om de Windows update die je gisterochtend geïnstalleerd hebt, te verwijderen. Daarna controleren of je weer verbinding met internet hebt. Er kan namelijk soms een bitje verkeerd vallen tijdens de installatie van een update.

Maar wacht daar nog even mee; misschien weet kweezie wabbit een betere oplossing.

Klopt het dat jij op die desktop pc altijd met internet verbonden bent via een internetkabel (dus nooit via wifi)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, porrelaar zei:

Klopt het dat jij op die desktop pc altijd met internet verbonden bent via een internetkabel (dus nooit via wifi)?

Op die vraag zou ik ook het antwoord willen kennen.

 

18 uren geleden, porrelaar zei:

Ik zou zelf geneigd zijn om de Windows update die je gisterochtend geïnstalleerd hebt, te verwijderen. Daarna controleren of je weer verbinding met internet hebt. Er kan namelijk soms een bitje verkeerd vallen tijdens de installatie van een update.

Dit mag je uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat de maandelijkse updates worden geïnstalleerd, wordt er altijd automatisch een herstelpunt aangemaakt door Windows. Kun je systeemherstel uitvoeren naar het moment vlak voor de updates?

 

In het overzicht met de herstelpunten zou je dan waarschijnlijk het bovenste herstelpunt moeten kiezen.

Hieronder een voorbeeld van mijn herstelpunten. Ook ik installeerde op 11 juli de updates van Windows:

 

5b486be8c4309-2018-07-13_11_05_34-Systee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, ik moet nu even passen.

Wanneer dat mij zou overkomen bij een van mijn computers, dan zou ik tijdelijk een wifi usb adapter in mijn pc stoppen. Dat is een apparaatje dat er ongeveer zo uitziet als een USB stick. Je stopt hem in een USB poort en daarna kun je via wifi op internet en dan misschien een oplossing vinden. Hier voorbeelden van zo'n wifi usb adapter: https://www.coolblue.nl/wifi-adapters?Minimum+Review+Stars+(reviewStars)=

Ik heb zo'n wifi adapter hier liggen, voor geval van nood. Jij waarschijnlijk niet.

Daarom geef ik het stokje nu door aan andere forumleden, die hopelijk wel weten hoe ze de vaste internetverbinding van jouw pc weer in gang kunnen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.