Ga naar inhoud

Contactpersonen en Adressenboek


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

 

Zolang ik reeds Outlook gebruik heb ik nooit begrepen en ook nooit gevonden hoe men alle namen + emailadressen die in een Contactpersonenbestand zitten, bv. binnengehaald via een pst-bestand, in het Adressenboek kan krijgen. Telkens ik Windows moest vernieuwen, moest ik ook Office vernieuwen, en moest ik dan ook mijn Outlook-Adressenboek opnieuw proberen in te vullen. Daar heb ik dus nooit enig vast systeem voor gevonden, en heb ik steeds manueel weer al mijn verzamelde emailadressen moeten invullen. En zelfs dat lukte me nooit om dat op een logische, steeds dezelfde manier te doen.

Kan iemand me uitleggen hoe dat juist gebeurt?

Het pst-bestand dat ik bezit heb ik, voordat ik alles vernieuwd heb, via "Exporteren" uit mijn oude Outlook in een pst-bestand opgeslagen, zoals MS het aangeeft hoe het moet gebeuren. Wel, dat bestand laad ik terug in bij de vernieuwde installatie, en dan heb ik een kopie van mijn vroeger contactpersonenbestand, maar mijn Adressenboek blijft leeg...

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer jij het pst bestand hebt geïmporteerd, zou jij je adresboek weer terug moeten hebben. Toch zie jij geen contactpersonen wanneer je dan het Adresboek opent.

Het is mij ook een keer overkomen. Toch bleken de adressen bij mij toen wel geïmporteerd te zijn.

 

Hieronder toon ik een afbeelding van jouw Adresboek. Je plaatste het in een ouder topic van jou over het adresboek in Outlook 2016: https://www.pc-helpforum.be/topic/67761-outlook-adresboekprobleem/

 

5b5070a164b3f-Adresboek_Jive1.png

 

Doe eens wat ik in jouw afbeelding erbij heb geschreven:

 

Klik bovenaan (in het lint van Outlook 2016) op de knop Adresboek.

Selecteer niet Meer kolommen, maar Alleen naam.

Nog geen contactpersonen te zien? Klik dan op het naar beneden gerichte pijltje dat ik in de afbeelding aanwijs. Soms kun je dan kiezen uit meer adresboeken. Als dat zo is, dan kies je daar een ander adresboek.

Levert dat wat op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey! Porrelaar,

Wanneer ik kijk naar de lijsten van contactpersonen, dan zie ik 4 stuks, waarvan één de naam draagt van mijn hoofd-emailadres, ***@ yyyyyy dot be, en de die bevat inderdaad alle namen en adressen van het geïmporteerde pst-bestand. De andere 3, elk met de naam van één van mijn andere 3 emailadressen in mijn Outlook, en die lijsten zijn leeg ( wat ik ergens wel normaal vind ).

Als ik dan een nieuw bericht wil maken, onder dat hoofd-emailadres *** @ yyyyyy dot be, en als ik dan doe wat jij me vroeg, dan merk ik inderdaad als ik het pijltje naar beneden richt, dat er meerdere adresboeken zouden zijn, maar een lijst die voor mijn hoofd-emaiiladres zou dienen, staat er niet bij, bovendien zijn ze alle leeg, geen namen noch adressen...

Raar!

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst een tip: zet nooit je e-mailadres open en bloot op een website. Ook niet hier. Er zijn namelijk bots die het internet afstruinen, op zoek naar e-mailadressen. Die e-mailadressen worden later verkocht aan partijen die spam willen versturen. Je solliciteert op deze manier dus zelf naar spam..

Je hebt het nu twee maal gedaan in je laatste reactie. Ik zal vragen of die e-mailadressen worden weggehaald door een teamlid van PCH.

 

Op 19/7/2018 om 13:58, Jive1 zei:

Wanneer ik kijk naar de lijsten van contactpersonen, dan zie ik 4 stuks, waarvan één de naam draagt van mijn hoofd-emailadres, ****@telenet.be, en de die bevat inderdaad alle namen en adressen van het geïmporteerde pst-bestand

Dan kun je die toch gebruiken?

 

De rest van je verhaal snap ik niet, maar dat kan aan mij liggen.

Wat doe jij als jij je contactpersonen wilt zien? Klik je dan op het pictogram met de 2 poppetjes dat in de linker benedenhoek van het venster van Outlook 2016 staat, of klik jij dan op de knop Adresboek die bovenaan in het lint staat?

Wanneer je klikt op de knop Adresboek die bovenaan in het lint staat, dan kun je in het venster dat daarna opent, klikken op Extra > Opties, waarna je kunt aangeven in welke adresboek voortaan gekeken moet worden:

 

5b509399bc3b9-adresboek_Outlook_2016_Ext

 

Ik heb zelf geen 4 adresboeken (of 4 lijsten met contactpersonen), dus hier kan ik je verder niet mee helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jive1,

 

Uw e-mailadres in uw post is verwijderd.

 

Plaats geen gevoelige privé-informatie zoals namen, inloggegevens, licentiecodes, telefoonnummers, (mail)adressen, privé-berichten, chatlogs, e.d. op het forum, om spam, phishing en andere ellende te voorkomen. 

Wij zijn niet verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen hiervan.

 

Goed lezen PCH Forumregels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey! Porrelaar,

Ik heb de namen van de contactpersonenlijsten  die leeg waren, verwijderd.

Nu heb ik nog slechts één contactpersonenlijst, en zo werkt alles nu normaal.

Maar, eerlijk gezegd, ik weet nog steeds niet hoe het nu eigenlijk volgens de regelen van MS zou moeten gebeuren, wan vermoedelijk zal ik volgende maal, als ik Win10 nog eens moet vernieuwen, met alle gevolgen van dien, weer moeten gaan zoeken hoe ik zou moeten werken, net zoals alle vorige malen : zoeken tot ik heb wat ik zoek.....

Toch bedankt voor alle pogingen om me te helpen.

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.