Ga naar inhoud

Externe HHD 4Tb


Theo2602

Aanbevolen berichten

Ik heb een extra externe HD nodig en zie nu dat er van 4TB en meer zijn, maar op allemaal wordt USB3 aangeduid. Nu heb ik enkel USB 2 kan ik die toch gebruiken.

4 TB en meer, waar is de tijd (nog geen 20 jaar geleden) dat men mij uitlachte omdat ik zo'n belachelijk grote schijf van 80 GB liet steken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

USB 3 is backwards compatible met USB 2. Het antwoord is dus: ja, je kunt die nieuwe externe harde schijf aansluiten op een USB 2 poort. Hij zal dan alleen niet op de maximale snelheid werken, maar op de lagere snelheid die hoort bij USB 2.

 

Meer info: https://www.replacedirect.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/vragen-kabels/verschil-usb-20-en-usb-30.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verkoop die dingen niet, maar een tijdje geleden had mijn vriendin een grotere externe harde schijf nodig. Ook toen al waren er bijna alleen maar USB 3.0 externe harde schijven te koop, terwijl zij op haar 7 jaar oude desktop pc geen USB 3.0 poorten had. Geeft niks, zei ik. Die kun je gewoon gebruiken, en als je later een nieuwe pc of laptop koopt met USB 3.0 poorten, dan zul je er alleen maar plezier van hebben.

Intussen heeft ze een nieuwe laptop met USB 3.0 poorten. Haar persoonlijke bestanden die op de oude desktop stonden kopieerde ik naar de USB 3.0 externe harde schijf. Dat duurde een flink tijdje.

Toen dat klaar was, sloot ik de externe HDD aan op een USB 3.0 poort van haar nieuwe laptop en tankte ik alles over naar die laptop. Ik kon merken dat dat duidelijk vlotter verliep.

 

In theorie werkt USB 3.0 tot maar liefst 10 keer zo snel als USB 3.0. In de praktijk valt dat nog een beetje tegen. Je mag blij zijn wanneer USB 3.0 2 à 3 x zo snel is als USB 2.0. Meer info hier: https://www.consumentenbond.nl/laptop/1e-indruk-preview-usb30

 

Omdat je vraag nu is beantwoord zal een moderator dit topic sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.