Ga naar inhoud

Muis van slag


Liesbeth*

Aanbevolen berichten

Mijn muis is van slag.

Als ik met de muis een iets ergens neer wil zetten moet ik wel 10 keer klikken voor de muis het los laat.

Ook als ik terug wel en klik op het pijltje gaat het wel erg ver terug soms wel 3 pagina's.

Maar ook iets openen in een nieuw tabblad heb ik het ook gelijk 2 keer weet niet waar het aan ligt of wat er gebeurt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geeft mij de indruk dat er stof zou zitten tussen de contacten van je linkermuisknop. 

 

Kreeg je muis het in één keer of is het geleidelijk aan gekomen?

Kan jij je muis openschroeven en dat contact eens bekijken / uitblazen ?

Heb je een tweede muis die je kan aansluiten om te zien of ze het dan ook heeft?

 

(ze eens goed tegen de grond gooien kan ook helpen, al raad ik het je niet aan :xd: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de nieuwe muis het ook heeft, ligt het dus niet aan het stof.

 

Kan je een herstelpunt terugzetten van een week of 3 geleden?

 

Enne: is je systeem voldoende beveiligd tegen virussen èn malware?  (en zijn de systemen bijgehouden, geregeld geupdate dus)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Experimenteer eens wat met het wijzigen van de dubbelkliksnelheid van de muis.

Ik meen dat jij Windows 7 hebt? Die heb ik niet meer, maar de instellingen van de muis hoor je dan te kunnen bereiken via het Configuratiescherm.

Kijk naar de extra muisopties. In Windows 10 ziet dat venstertje er zo uit, maar ik dacht dat dat in Windows 7 ook al zo was:

 

5b6032662d25d-Eigenschappen_van_Muis.png

 

In dat venstertje zie je een afbeelding van een map. Mijn muisaanwijzer wijst naar die map. Zet de dubbelkliksnelheid eens wat langzamer en dubbelklik daarna op de afbeelding van die map. Wordt hij geopend?

Na nog eens dubbelklikken op de map hoort hij weer gesloten te worden.

De klikvergrendeling mag niet ingeschakeld zijn.

Wanneer je denkt dat de dubbelkliksnelheid correct is, moet je onderaan in dat venster eerst klikken op Toepassen en dan op OK.

 

Probeer daarna in de Verkenner wat mappen te openen. Wordt de map 1 keer geopend of twee keer?

Ook wat proberen met een pagina terug in je browser. Lukt dat wel na wijzigen van de dubbelkliksnelheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.