Ga naar inhoud

Muis van slag


Liesbeth*

Aanbevolen berichten

Nou ik kon er 2 uitschakelen toen deed de muis niks meer en noest ik de pc zo uitschakelen.

Na de pc weer ingeschakeld te hebben en op normaal starten heb geklikt is er weinig veranderd.

Na de scannow in opdrachtprompt is het wel wat verbetert.

 

Zal er denk ik mee moeten leren leven tot het de geest begeven heeft en ik aan en nieuwe toe ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Liesbeth* zei:

Na de pc weer ingeschakeld te hebben en op normaal starten heb geklikt is er weinig veranderd.

Na de scannow in opdrachtprompt is het wel wat verbetert.

 

Zal er denk ik mee moeten leren leven tot het de geest begeven heeft en ik aan en nieuwe toe ben.

Zo vlug zou ik dit niet denken.

Als sfc scannow de zaak niet ten gronde opgelost heeft, komt het omdat bij dat proces ook niet àlle windowsbestanden gecontroleerd worden.

Dus blijf ik denken aan een herinstallatie van je 7 over je huidige 7 heen (mèt behoud van eigen bestanden, eigen instellingen,...)

 

Ik had echter graag de mening hierover van de andere twee ?

 

@ Porrelaar: op https://www.schoonepc.nl/windows7/windows7_setup.html staat het beschreven: zie er bij 'Upgrade of aangepaste installatie'

 

Liesbeth: heb je bij die laptop een installatie-dvd van windows 7 bij gekregen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat toch niet de hele Windows opnieuw installeren voor alleen de muis.

Dat vind ik te ver gezocht.

 

Download AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen. (scan now)
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties. (Clean & repair)
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten. (clean & restart now)
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken. (view log file)
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, stegisoft zei:

Je gaat toch niet de hele Windows opnieuw installeren voor alleen de muis.

als er geen andere (vindbare) oplossing is en ik zou elke keer x aantal toetsaanslagen moeten (her)doen, dan zou ik er niet aan twijfelen.

 

Maar misschien wordt er toch nog een makkelijker oplossing gevonden (al is een herinstallatie ook niet zò moeilijk en omslachtig)

 

Ik heb - ook voor Win 10 - al enkele keren ondervonden dat je op bepaalde problemen kan blijven zoeken - en misschien vind je de oplossing uiteindelijk wel -, maar dat je soms vlugger af zijt met een herinstallatie dan maar te blijven zoeken.

Nu, ieder zijn meug natuurlijk...

 

(edit: 't ging natuurlijk niet over Win 1, maar over de 10. - dit dus verbeterd :) )

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb - ook voor Win 10 - al enkele keren ondervonden dat je op bepaalde problemen kan blijven zoeken - en misschien vind je de oplossing uiteindelijk wel -, maar dat je soms vlugger af zijt met een herinstallatie dan maar te blijven zoeken.

Wat als na een tijdje hetzelfde probleem weer voor komt?

Opnieuw installeren?

Beter is het probleem aanpakken zodat men vermijden.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, stegisoft zei:

Wat als na een tijdje hetzelfde probleem weer voor komt?

is bij de keren dat ik het uitvoerde nog niet voorgekomen.

(en als het na een tijdje terug zou komen, vrees ik dat het niet aan Windows, maar aan software ligt. In dàt geval moet je dan gaan werken met installatie/configuratie/... van de betreffende software)

 

6 minuten geleden, stegisoft zei:

Beter is het probleem aanpakken zodat men vermijden.

Klopt zeker, maar je moet het kunnen vinden - en in dit geval ligt het (volgens mij) niet aan de software van de muis, maar aan 'iets in Windows'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.