Ga naar inhoud

Externe HD initialiseren: lukt niet


adsl2007

Aanbevolen berichten

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

12 minuten geleden, stegisoft zei:

Je mag usb-stick niet verwarren met externe harddisk dat sommige mensen partitie opzetten maar ook daar is dat totaal niet nodig.

Volledig akkoord. Partitioneren van een externe harde schijf of USB stick is totaal zinloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze stick is echter niet nieuw, maar tweedehands, alweer :/

Voor de verkoop is die waarschijnlijk geformatteerd geweest. Als ik hem nu probeer aan te sluiten krijg ik dat te zien:

image.png.dbce04ffdb3e74fbe2f7128dbe80d9b7.png

En dan:

image.png.41de9388152da9a9e2c55999c54436af.png

Daarom heb ik EaseUS Partition Master aangeschaft, een programma die nieuwe voor mij is. Ik las dan ergens dat "Niet toegewezen ruimte" moet je eerst verdelen in partities.

Of dat effectief zo is, weet ik niet en kan dus ook niet verder....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom koop je eigenlijk occasie usb-stick terwijl dat in de winkel amper nog kost?

Zelfs de goedkoopste van bijvoorbeeld action winkel is nog altijd stukken beter dan 2de hands.

Eerst nieuwe eenvoudig volume en dan formateren zou normaal gezien voldoende zijn tenzij het inderdaad slecht usb-stick is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook nog iets kwijt over het kopen van tweedehandsspullen. Je zou dat kunnen vergelijke met iemand die graag tuiniert of iemand die graag gaat vissen. Waarom doen mensen dat? Waarom spenderen ze hun tijd en moeite in plaats van gewoon naar een winkel te gaan en daar kopen wat ze moeten hebben: vis, groenten of een nieuwe USB-stick. Het zou nog goedkoper uitkomen ook!

Waarom investeren bv. jullie zo veel van jullie vrije tijd om andere mensen te helpen met hun computerproblemen?  En dan nog achteraf  ’s nachts te blijven woelen 😊Waarom niet gewoon iedereen naar de dichts bijliggende computerwinkel sturen, laten betalen en alles is daarmee opgelost? Het kan maar zo simpel zij en toch maken we het zo ingewikkeld, hé. Waarschijnlijk omdat we dit allemaal graag doen en veel voldoening en plezier eruit halen. Ieder op zijn manier. En dit is ook goed zo.

Het gaat dus hier niet om geld, alleszins niet in de eerste plaats, hoor. Zeker niet wat betreft jullie werk. Mijn bewondering daarvoor en oprechte dank!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.