Ga naar inhoud

Windows legaal of niet


Theo2602

Aanbevolen berichten

Eigenlijk is dat een vervolg op mijn belevenissen vorige week met de laptop van mijn dochter. Die gaf plots de melding dat 'Windows moest geactiveerd' worden. Na aankoop van een key was dat in orde.

Maar vermits mijn laptop van dezelfde verkoper is, en er ook een 'hulpprogramma' was op geïnstalleerd, ben ik er niet gerust in, of dat niet een van de dagen met mijn laptop kan gebeuren. Ik wil dat bijzonder weten, omdat de Key nu nog goedkoper is dan vorige week.

Ik heb alle mogelijke dingen geGoogled, maar nergens vind ik hoe ik dat kan zien. Bij mij staat dat hij geactiveerd is, maar dat was bij mijn dochter ook zo.productcode.jpg.ff3f7d44fe43860736032baaa7dd4aa9.jpgproductcode.jpg.ff3f7d44fe43860736032baaa7dd4aa9.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

We kunnen even kijken;

 

Download 5ad1ee59ba80d-CKScanner_MAINICON.pngCKScanner by askey127 naar het bureaublad.

  • Klik met de rechtermuisknop op CKScanner.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Search For Files.
  • Wanneer de zandloper/rondje van de cursor verdwijnt, klik je op Save List To File.
  • Een berichtvenster opent, klik op OK en het bestand word opgeslagen.
  • Op het bureaublad staat een logbestand met de naam (ckfiles.txt).
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Theo2602 zei:

Vind dat wel raar, volgens mij was dat bij mijn dochter ook zo, en toch kwam de eis om te activeren.

Dat is zeker apart, maar soms zijn dingen niet te verklaren (heb wel eens mee gemaakt dat een virus dit veroorzaakte)

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Theo2602 zei:

Zal maar afwachten zeker. Mijn laptop komt van dezelfde verkoper, en op mijn desktop werd W10 door hem geinstalleerd. Op allebei stond een noodprogramma (KMjeweetwel) dus dacht ik dat daar ook een probleem was. Ik begrijp dat niet voor 10€ heb je al een legale Key.

 

Zij werken met een ander licentie systeem, zorg wel dat je de programma's (KMjeweetwel) verwijderd hierdoor kan je besmet raken door andere virussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.