Ga naar inhoud

Bluethoot Verbinding


Theo2602

Aanbevolen berichten

Ik heb zowel op mijn laptop als op mijn mobiel Bluethoot. Ik kan ze 'aansluiten', maar daar blijft het bij! Hoe moet ik bestanden van het één naar het ander sturen, en hoe kan ik die bestanden vinden?

Ik heb dat nooit gebruikt, maar bij een verloren verbindingskabeltje zou Bluethoot mijn probleem hebben kunnen oplossen.

Op Google vind ik hoe ik ze kan aansluiten, maar daar stopt het. Moet ik normaal dan vanuit mijn laptop in mijn mobiel kunnen kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een afbeelding naar een ander pc of laptop wilt verplaatsen doe je via uw netwerk (lan of wifi)

Zo is dat precies hetzelfde met smartphones, tablet enz.

Waarom men zo moeilijk maak met bluetooth heb ik nooit begrepen.

 

Dus in uw Windows een map delen.

Dan app download zoals File manager HD of andere klik

Principe is hetzelfde: klik op instellingen (bij file manager hd is dat 3 strepen bovenaan klikken) en dan netwerk

Klik dan op lan en dan kan je laten scannen of geeft zelf ip adres en eventueel gebruikersnaam en wachtwoord indien dat nodig is.

 

Nota: je kan verschillende netwerken instellen.

Als je dan klaar ben dan op afbeelding in de app (niet afbeelding map zelf) en dan selecteer je een of meerdere afbeelding.

Klik dan onderaan op kopiëren of verplaatsen klik bovenaan op apparatennetwerk en kies uw netwerk map en dan plakken klikken en het is klaar.

 

Dus heel simpel.

Je kan naar pc, NAS of andere toestel verplaatsen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom wil je in de smartphones kunnen kijken terwijl jij de smartphones in de hand hebt?

Je kan toch alles zien in uw smartphone wat er allemaal in zit. Dat geldt ook voor tablet.

 

Wat verstaat je niet?

Gewoon op play store app klikken van smartphones of tablet en dan geeft je cm file manager in en Google zet het op de eerste plaatst.

Klik daarop en dan wordt helemaal vanzelf geïnstalleerd.

Dat is toch niet moeilijk.

Je installeert toch ook andere apps.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen plaats meer om aps bij te zetten

"Dan kan je ook niks meer doen met uw toestel.

Kom nou dat verbruikt amper ruimte.

Bovendien is dat voor mij zeer gemakkelijk app en zeer stabiel en betrouwbaar is.

Maar jij sukkelt liever met Bluetooth dat eigenlijk niet geschikt is voor zulke dingen.

Bluetooth is meer bedoeld om verbinding te maken met bijvoorbeeld smarthorloge, koptelefoon luidspreker enz.

Zoiets werkt perfect. 

In dat geval gebruik ik ook bluetooth maar je moet dan totaal niks mee prutsen zoals jij met Windows doet.

Bluetooth in Windows gebruikt ik om dezelfde reden zoals koptelefoon van de TV.

Maar voor bestanden is dat veel te traag.

Gebruik dat programma en je kan heel snel data overzetten zonder naar te kijken en je kan gewoon verder doen met uw smartphone.

 

Nu heb je "of het wel waar is" een nieuw kabel gekocht.

Weer geld uitgegeven om niks en ik heb het zelfs nog nooit gebruikt in mijn leven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het geen plaats meer voor apps, en regelmatig de waarschuwing dat er te weinig ruimte is om de bestaande apps te updaten, hebben we het al gehad in het topic: Te Weinig ruimte van 10 juli.

Wat het kabeltje betreft ieder mobiel wordt geleverd met een kabeltje om op te laden. Bij mijn LG heeft dat aan de ene zijde een aansluiting voor de telefoon, aan de andere kant een USB aansluiting. Als ik die in de computer steek, krijg ik de keuze tussen Opladen, Media (waardoor ik langs verkenner alles in de mobiel kan zien), en LG services.

Als ik hem gebruik om op te laden, komt er een waarschuwing dat dit sneller gaar langs het netstroom. Daarvoor heb ik dan een stekker die ik in het stopcontact steekt en waarin een aansluiting voor de USB zit. Die heb ik op 11 augustus laten zitten in mijn kamer in Castel a pont de Lesse in Dinant. Toen ik dus de volgende dag mijn mobiel wilde opladen, merkte ik dat ik dat kabeltje vergeten was. Gelukkig kon ik de oplaadkabel van mijn vrouw haar GSM gebruiken. Die heeft echter geen USB uitgang en dus kon ik hem niet verbinden om mijn tracks, die ik met Osmand opneem, in de computer te zetten. Enkele dagen later heb ik dus, noodgedwongen een ander kabeltje moeten halen. Nu 3 weken later is mijn verlof film en de familefilm voor de maand juli klaar, en heb ik niets dringend meer te doen. En toen begon ik te denken of ik die Osmand-Tracks niet met Bluethoot had kunnen binnen halen. Vandaar mijn vraag.

Dit is dus antwoord op punt 1 van jouw reactie: de ruimte op mijn mobiel, en punt drie de vervangingen van de kabel.

Alles wat je daar tussenin schreef heeft niets te maken met de zaak, dus daar reageer ik niet op.

Dit mag dicht.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.