Ga naar inhoud

Beter volledig nieuwe Game-PC of oude bak upgraden ?


stevenboom

Aanbevolen berichten

Beste, 

Ik zou graag een nieuwe Game-PC in mekaar franselen. 
Wat ik wil =  Een PC die zo lang mogelijk de nieuwste games kan draaien , daar ik ik niet iedere 3 jaar een nieuwe wil/kan kopen.
om heel lang de nieuwste games te kunnen draaien , koop ik dan beter een iets duurdere videokaart en bespaar ik op de rest.
Ik heb nu een AMD FX(tm)-4130 Quad-Core Processor 3.80Ghz  kan ik mss dit behouden of is dit onvoldoende om binnen een 3 tal jaar nog de nieuwste games te draaien ? 
ik heb ook 2 x 4Gb aan geheugen , ben ik best 2 X 8Gb te kopen of koop ik  2 X 4Gb erbij zodat ik 4 X 4Gb heb zitten ? 
Mijn videokaart is de NVIDIA GeForce GTX 750 Ti is dit echt al te weinig.
En dan nog een vraagje , ik kocht Windows 8.1 een paar jaar terug , toen Windows 10 uitkwam heeft Windows de upgrade gemaakt , dus draait mijn 8.1 nu als een 10 .... 
als ik die 8.1 nu terug in mijn nieuwe PC zou installeren gaat die dan terug updaten naar Windows 10 of was dat een tijdelijke aktie ? 

Dat zijn héél wat vragen , maar als jullie vinden koop best het hele zootje nieuw hebben jullie dan ideetjes , want ik volg de nieuwste trends niet zo dus ben totaal niet op de hoogte.
Wel zou ik liefst bij AMD blijven (makkelijk te overclocken).   oh en mss belangrijk om weten , ik kan max 750€ besteden !

 

Alvast bedankt en vriendelijke groeten !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

In dit geval zou het best zijn om een volledig nieuw systeem te nemen, anders gaan sommige van je onderdelen wellicht een bottleneck vormen. De actie van Microsoft om gratis naar Windows 10 up te daten is voorbij, maar bij een nieuw (samengesteld) systeem kan je altijd gewoon een nieuwe Windows 10 licentie aanschaffen. 

 

Ben je op zoek naar een kant-en-klare PC of mag het ook een samenstelling zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.