Ga naar inhoud

Dubbele chrome pagina


Ine6

Aanbevolen berichten

Ik heb Google (chrome) als startpagina - verder windows 7 - laptop Acer

Plots sinds 2 dagen gaat er een tweede pagina mee open

Naar mijn idee gaan er dus telkens twee google chrome pagina's open wat niet de bedoeling is, en wat eerder ook niet gebeurde, en ik heb of had niets veranderd in mijn instellingen.

Wanneer ik die tweede pagina wil sluiten dan gaat alles toe. Met andere woorden het lijkt er op dat die tweede pagina die mee opengaat vastplakt aan mijn originele en dat zo maar ineens zonder dat ik iets heb gedaan..

Die tweede pagina heet nieuw tabblad maar is duidelijk toch ook wel de google start pagina maar.... die ziet er wat anders uit. Want bij deze pagina staan er onder de google afbeelding plots links die op mijn originele en eerste google pagina (jaren geleden al weer) bovenaan zijn gezet door mezelf.

Wat ik al probeerde om het probleem op te lossen
- aanpassing instellingen hoe pagina open gaat - heb de drie mogelijkheden geprobeerd - alles blijft zoals het is en dus niet moet zijn.
- google chrome verwijderd en opnieuw instal gedaan - probleem blijft bestaan
- geprobeerd werken met en zonder ingelogd te zijn op google chrome - geen verschil
- na zoeken op internet rond dit probleem geprobeerd app data verwijdern - geen verschil

Zo ik hoop dat iemand hier een oplossing weet want ik vind het erg vervelend dat ik steeds met een dubbel open pagina zit. Alvast dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, je browser is Chrome, en als startpagina wil je enkel de zoekpagina van Google. Momenteel wordt bij jou naast die startpagina ook nog Nieuw tabblad geopend. Dat laatste wil jij niet.

 

Klik rechtsboven in Chrome op het pictogram met de 3 puntjes (= Google Chrome aanpassen en beheren).

Klik dan op Instellingen.

Scroll naar beneden tot Bij opstarten.

Onder "Een specifieke pagina of meerdere pagina's openen" mag bij jou slechts 1 internetadres staan.

Het moet er dan zo uitzien:

 

5ba4c767727be-startpagina_Chrome.png

 

Ik ga ervan uit dat jij in België woont. Woon je in Nederland, dan is dit de juiste startpagina: https://www.google.nl/

 

Als er nu 2 startpagina's staan, dan klik je op het pictogram met de 3 puntjes dat daarachter staat. Daarna kun je een van die startpagina's verwijderen.

 

Wanneer je klaar bent, hoef je niet op OK te drukken, want Chrome slaat de wijzigingen automatisch op.

Sluit Chrome dan af en... start Chrome weer op. Krijg je dan slechts 1 tabblad te zien?

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

HOI Porrelaar

 

De instellingen stonden al zoals je aangeeft dat ze moeten staan

Deze zin van je begrijp ik niet

Als er nu 2 startpagina's staan, dan klik je op het pictogram met de 3 puntjes dat daarachter staat. Daarna kun je een van die startpagina's verwijderen.

Bedoel je hiermee dat ik IN de instellingen iets moet doen? Zo ja, dan gaat dat niet want er staat niets meer dan google startpagina met juiste url  en kan daar dan dus niets verwijderen 

Heb dan na je uitleg hier ook geprobeerd door dat overbodige tabblad te openen dan te klikken op de drie sterretjes en dan aanpas in instellingen maar ook dat werkt niet

hopelijk heb je nog een andere oplossing of iemand anders

en ja ik kom uit Belgie :-) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Ine6 zei:

De instellingen stonden al zoals je aangeeft dat ze moeten staan

Dan wordt het lastig, maar we gaan toch nog een poging wagen:

 

Zorg ervoor dat in Chrome alleen je startpagina open staat, dus http://www.google.be/

Bij jou wordt bij opstarten van Chrome ook automatisch een Nieuw tabblad geopend. Dat Nieuwe tabblad moet je eerst sluiten, zodat alleen de gewone Google pagina nog open staat. Ook de pagina die je nu aan het lezen bent (van het PC Helpforum) moet je sluiten! Er mag maar 1 tabblad zichtbaar zijn, het tabblad van Google.

Daarna ga je in Chrome naar Instellingen. Je scrolt omlaag tot Bij opstarten.

Je klikt nu op Huidige pagina's gebruiken.

Daarna sluit je Chrome af en weer op.

Is er al verandering?

 

(Overigens is de inhoud van Nieuw tabblad zoals jij die laat zien in je tweede afbeelding, normaal. Onder de zoekbalk staan dan altijd een paar websites die jij onlangs bezocht hebt.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

HOI

 

Helaas hoef ik deze laatste tips niet uit te voeren want het is onmogelijk om het nieuwe tabblad te sluiten en daarbij de juiste google pagina open te houden

als ik het tabblad sluit dat overbodig is dan sluit alles dus dat nieuwe tabblad sluiten zorgt er voor dat de gewone google pagina ook toe gaat 

 

je zegt dat de inhoud nieuw tabblad normaal is - goh, gek, want na al die jaren is dat voor het eerst dat dit zo bij mij wordt weergegeven en dan enkel op dat nieuwe tabblad dat niet alleen wil sluiten en als ik op sluiten klik dan is alles weg dus ook google gewoon 

 

hopelijk weet je nog een andere oplossing of iemand anders? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor jou ziet Nieuw tabblad er anders uit dan vroeger, schrijf jij. Toch is dat de standaard weergave van Nieuw tabblad. De inhoud van Nieuw tabblad is gelijk aan de Homepage van Chrome.

Homepage is trouwens wat anders dan de startpagina.

Ik weet niet of jij in Chrome het pictogram Homepage zichtbaar hebt gemaakt. Dat ziet er zo uit:

 

5ba4e435b7b04-Homepage_in_Chrome.png

 

De Homepage in Chrome is standaard gelijk aan Nieuw tabblad, maar je kunt dat ook veranderen, zodat de Homepage gelijk wordt aan je startpagina. Het zichtbaar maken van de knop Homepage en het wijzigen van de inhoud van de Homepage doe je ook in de Instellingen, onder het kopje Vormgeving:

 

5ba4e52087c63-Vormgeving_Chrome.png

 

Dit lost jouw probleem niet op, het geeft enkel aan dat de inhoud van Nieuw tabblad standaard gelijk is aan de inhoud van de Homepage.

Het rare bij jou is dat je startpagina ook wordt afgesloten wanneer je de tab Nieuw tabblad afsluit. Ik heb daar nog geen verklaring voor. Ik zal wel verder blijven zoeken, maar ik hoop voor jou dat andere leden wel weten wat er aan de hand is en dat zij ook een oplossing kunnen bieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HOI

dank voor al je moeite

zelf heb ik zopas nog geprobeerd - systeem herstel van  mijn laptop terug in tijd dus - helaas zonder resultaat - en sterker nog toen wilde google niet meer open gaan

de enige oplossing toen na verschillende keren proberen en aanpassingen om dan opnieuw google chrome te verwijderen en terug instal te doen

helaas heeft niets gewerkt ook blijf ik zelf zoeken maar dat ben ik al sinds gisteren aan het doen

misschien moet ik dan helaas leren leven met een dubbel openstaande pagina 😞 

ik hoop echt dat hier iemand me verder kan helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe nog 1 poging:

 

Klik in Chrome op Instellingen

Scroll helemaal naar beneden en klik op Geavanceerd.

Er worden nu nog meer instellingen zichtbaar; scroll weer helemaal naar beneden en klik onder Resetten en opruimen op 'Instellingen terugzetten naar de de oorspronkelijke standaardwaarden'.

Je krijgt dan een melding waarin staat wat er gebeurt wanneer je dat doet:

 

5ba540077189c-Chrome_resetten.png

 

Wanneer je daarmee akkoord gaat, dan klik je op de knop Instellingen resetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.