Ga naar inhoud

Bestandsnaam wijzigen


ada9836

Aanbevolen berichten

Gebruik je misschien een laptop met touchpad?

Dan kan het gebeuren dat je, nadat je het bestand hebt geselecteerd en op functietoets F2 hebt gedrukt om de naam te gaan wijzigen, per ongeluk het touchpad even aanraakt met je vinger of pols. Dat is hetzelfde als klikken met de muis. En op dat moment zal de selectie van de bestandsnaam ongedaan worden gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké Ada, ik vroeg het maar voor de zekerheid, omdat dat mij de meest logische verklaring leek. Maar die vlieger gaat dus niet op.

Ik heb geprobeerd om jouw probleem te reproduceren. Ik selecteer een bestand, druk op F2, en begin met het typen van een andere bestandsnaam. De enige manier waarop ik opeens de oude bestandsnaam terugkrijg, is wanneer ik na het typen van een paar letters op Ctrl-Z druk. Dat kan nooit per ongeluk gebeuren, lijkt mij.

 

Ik weet geen andere verklaring, maar gelukkig heeft dit forum meer leden. Ik hoop voor jou dat een van hen met een goede verklaring/oplossing komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik je goed begrijp,is het normaal:

 

Bedoel je dit: je klikt een bestand aan, met F2 of met dubbelklikken op de naam kom je in het venstertje waar je de naam kan wijzigen.

Je zegt: als het te lang duurt vooraleer ik de naam wijzig, valt het 'vervangvenstertje' weg en krijg ik de originele naam terug.

 

Dit gebeurt dan niet (*) door het wachten, maar omdat je ondertussen je verkenner verlaat voor een ander scherm. Dàn valt je vervangschermpje weg.

zie hier een filmpje dat ik net maakte: vanaf ik bovenaan op de bovenrand van het verkennervenster klik om het (vb) te verplaatsen, valt onderaan het vervangvenstertje terug op de gewone naam.

 

euh.... was het dàt wat je bedoelde / voor had?

 

(*)ik schrijf hier 'niet', maar mogelijk gebeurt het wel als je dan làng genoeg wacht - ik had maar het geduld van ong één minuut te wachten en geen 5 minuten of langer :xd:

 

(mm.. 'k doe iets fout, want 'k zie zelf alleen het voortbewegingsbalkje van mijn filmpje - maar geen echt beeld...)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, porrelaar zei:

enige manier waarop ik opeens de oude bestandsnaam terugkrijg, is wanneer ik na het typen van een paar letters op Ctrl-Z druk.

 

Het gebeurt ook als je (ongewild) op ESC drukt.

 

Is het niet zo dat er iets op of tegen je toetsenbord kan komen, of je toetsenbord verschuift, zodat per ongeluk die toets gedrukt wordt (zoals bij mij nogal eens gebeurt  ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eigenaar van de bestanden waarvan ik de naam wil wijzigen, mogen dus gewijzigd worden.

Ik selecteer bestand waarvan naam gewijzigd moet worden, druk op F2, begin met naam te wijzigen en tijdens het wijzigen komt het initiële bestandnaam terug.

Het wijzigen van de naam lukt soms.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan allebei gelden, Passer. Ik vertaal het maar even zo: "Als het intypen van de nieuwe bestandsnaam langer dan 1 seconde duurt, dan komt de oorspronkelijke bestandsnaam terug."

 

Die ene seconde zou ook 2 of 3 seconden kunnen zijn. Ik neem aan dat ada9836 geen stopwatch ingedrukt heeft.

Dat is zoals ik de vraagstelling nu begrijp. Een verklaring heb ik niet waarom de oorspronkelijke bestandsnaam terugkeert tijdens het intypen van de nieuwe naam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.