Ga naar inhoud

Alarm computer start niet meer


Theo2602

Aanbevolen berichten

40 minuten geleden, Theo2602 zei:

Nu komt er iets van herstart modus met bootable media, dat heb ik niet. Ik heb toen naar de HD  aminx.iso geschreven, moet ik daar een schijf van maken, en hoe doe ik dat? En moet ik iets veranderen in het BIOS?

 

35 minuten geleden, Theo2602 zei:

Ik hebb die schijf wel gemaakt. En hoe raak ik in Bios? want die schijf start niet,

 

 

18 minuten geleden, Theo2602 zei:

Dit is de schijf, overigens ze doet het, maar dan zegt ze dat ze iets niet vind.

schijf.jpg

 

Ik vermoed dat je de schijf nog altijd geplaatst hebt.

 

Je kreeg op een gegeven moment onderstaande scherm, daar moet jij voor linux kiezen.

 

2018-10-04_09h04_43.thumb.png.10212a634cb5ee3cee9ff9aa0c1499df.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

16 uren geleden, Theo2602 zei:

Ik heb hem terug naar 'fabrieksinstellingen' gekregen, maar alle programma's zijn weg, en hij blijft ontzettend traag starten. ik zal hem dus naar de computerman moeten brengen.

toch bedankt voor de hulp.

 

 

16 uren geleden, Theo2602 zei:

Ik heb ooit een backup gemaakt, met als formaat .adi. nu zijn al mijn programma's verdwenen en ik weet ook de naam niet meer. wie kent dat?

 

 

15 uren geleden, Theo2602 zei:

Dat was dus met AOMEI. maar hoe zet ik die nu terug? kan iemand mij dat uitleggen?

 

Je hebt de computer terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Indien de backup op de C schijf stond is die dus weg en kan je geen backup terug zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

NOGMAALS WINDOWS werkt volledig. Die Back up staat op een externe schijf en het rare is als ik het Backup programma start, zegt hij dadelijk waar de backup staat. Maar op het eind scherm (zie laatste foto hierboven) en nadat hij dus met met de schijf herstart is vindt hij die 'Drive-N-go niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft niet te gaan schreeuwen.

 

Dat Windows werkt had ik al begrepen.

 

Nu weet ik ook eindelijk dat de backup op een externe schijf staat. Die laatste foto is heel wazig en dus voor mij niet goed leesbaar. of het ligt aan mijn ogen.

 

Trouwens dit is niet de normale manier, na een herstart van de computer en opstarten van je AOMEI schijf zou de backup automatisch terug geplaatst moeten worden.

Er is een probleem met het gemaakt backup bestand. Daarom dat ik vraag op welke schijf en in welke map zich die backup bevindt.

 

Trouwens is die computer nog traag met opstarten en in gebruik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op die laatste foto staan schijven c,d, g, h en daarboven en onder raar dingen, zal ze nog eens opnemen.

Dat die back-up corrupt zou zijn, vind ik dan wel heel raar, want hij deed alles normaal.

Voor de rest: wat je met mij meemaakt, heb je nog nooit ervaren. Dat zegde een 80 jarige man die heel zijn leven beroepshalve met computers had gewerkt, en ook voor amusement dat daarna verder deed. Wanneer ik ingrijp kan de fout bij mij liggen, maar hij had met mijn computer (die hij zelf gebouwd had) problemen die hij nog nooit meemaakte.

Spijtig genoeg is hij gestorven, anders was ik niet op dit forum.

😕

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.