Ga naar inhoud

automatisch doorgaan met nummeren


emryss

Aanbevolen berichten


wanneer ik met een nieuwe opgave wil beginnen en de a. invoer, springt de a. naar de tweede tab positie1952949270_probleemmetword2.thumb.png.f13db68fbccf788a1fb2e19b61622063.png

zoals in bovenstaande afbeelding te zien is, nu zijn er meerdere manieren die ik ken om hem terug te zetten naar de eerste positie, maar dan gebeurt er het volgende:1745657398_probleemmetword.thumb.png.716f4e5638da20fc941cf3aa60392c6e.png

de nummering gaat verder vanaf een ander punt, i.p.v. dat deze opnieuw begint
Zou iemand mij alstublieftx kunnen uitleggen waardoor dit gebeurt en hoe ik het zou kunnen oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer dit:

- Kies in Word: Bestand - Opties - Controle.

- Klik aan de rechterkant op "AutoCorrectie-opties".

- Kies bovenaan de tab "AutoOpmaak tijdens typen".

- Zorg dat onder de kop "Toepassen tijdens typen" WEL is aangevinkt: "Automatische opsommingstekens" en "Automatisch genummerde lijst". De andere opties onder diezelfde kop NIET aanvinken..

- Zorg dat onder de kop "Automatisch tijdens typen" WEL is aangevinkt: "Begin van item in lijst opmaken zoals voorgaand item" en "Linker en eerste inspringing bij tabs en backspaces instellen". Het resterende item onder dezelfde kop NIET aanvinken.

- Klik onderaan in het venster op "Ok".

- Zorg ervoor dat in de eerste cm's van elke regel (daar waar je opsommingstekens gebruikt) geen tabulatorstop staat ingesteld !

- Als je (bv). hebt ingevoerd: "Opgave 48" en je hebt op Enter gedrukt, behoort de cursor aan het begin van de regel te staan. Klik daarna NIET op de tabtoets maar klik bovenaan in het menu in de groep "Alinea" op het icoon voor automatische nummering en kies het voor jou gewenste opsommingsteken(a, b, c).  Automatisch verschijnt dan a. waarnaast je dan de gewenste tekst kunt invoeren. Als je daarna op Enter drukt, behoort op de juiste plaats b. te verschijnen, enz.  Als er geen volgend opsommingsteken meer moet komen, dan enkele keren op "Backspace" drukken zodat de cursor aan het begin van de regel komt te staan. Dan 2 x op Enter drukken  om "Opgave 49" in te voeren. Het eerste opsommingsteken daaronder behoort dan weer a. te zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een opsomming zoals in de opgaven gebruik je toch geen spatie(s)?
Die worden dan automatisch al geplaatst.
Het is het één of het ander: ofwel gebruik je opsommingstekens en geen spaties, ofwel gebruik je die niet. In het laatste geval moet je dan zelf a. typen, gevolgd door een druk op de TAB-toets. Je moet er dan uiteraard wel voor zorgen dat je vooraf een tabulatorstop hebt ingesteld.

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.