Ga naar inhoud

problemen met een sitecom 5ghz USB wifi adapter


keestramper

Aanbevolen berichten

Ik heb problemen met mijn Sitecom 5ghz USB wifi adapter

 

Ik heb deze omdat in mij laptop alleen 2,4 ghz ondersteund word en mijn router kan 5ghz aan wat sneller is

 

De laatste tijd valt de wifi adapter echter steeds vaker uit en dan moet ik overschakelen op 2.4ghz wat langzamer is.

 

De laatste dagen kreeg ik steeds als ik hem er in stak de melding dat er een conflict mee was en nu dat hij niet herkend word.

Als ik nu kijk in Apparaatbeheer , dan staat er: Onbekend USB apparaat ( verzoek tot apparaat descriptor mislukt)

Ik heb gisteren al een driver gedownload van sitecom maar weet niet of het de goede is want ik weet geen type of nummer

Heb nog gezocht naar papieren ervan maar kan verder niks vinden. (Het is een antracietkleurig zwart blokje van plastic)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Op achterkant van de usb wifi adapter ziet je een etiket en daar staat de modelnaam.

Het is niet zo dat 5 GHz sneller internet hebt maar je wel kan sneller downloaden.

Je moet in apparatenbeheer uw laptop wifi uitschakelen met de rechtermuisknop.

 

Verbind 5 GHz met uw provider router of een ander draadloos punt?

Indien provider: wie is uw provider?

 

Gebruik je ook 2.4 GHz usb wifi?

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de achterkant van de wifi adapter staat niets bij mij maar bovenop staat Sitecom. verder niets. Er heeft misschien een stickertje op gezeten wat er nu af is?

Het is niet voor downloaden want dat doe ik mondjesmaat maar ik speel vaak online spellen zoals Runescape en dan moet je veel naar andere plekken en moet je weer laden dus wil ik dat snel en vloeiend hebben wat vaak niet lukt..

U zegt in apparatenbeheer wifi uitschakelen? dat is dan van de ingebouwde wifi kaart neem ik aan? Anders kan ik net zo goed de wifi adapter er niet in doen

Ik gebruik 2.4 ghz wifi wel zodra het 5 ghz uitvalt zodat ik direct verder kan maar niet via usb

 

Mijn provider is Delta of eigenlijk Zeelandnet een onderdeel van Delta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wifi uitzetten bedoeld ik inderdaad van de laptop zelf.

Ga naar de router via browser en typ 192.168.11.1

Ga naar het deel wifi en hopelijk had je vooraf ook de wachtwoord aangepast.

Nu kan je 2 dingen doen: 2.4 GHz uitzetten (raad ik niet aan) maar ik zou 2.4 en 5 GHz een andere SSID naam geven zodat we je weet welke verbinding je gebruikt.

Je mag beiden dezelfde wachtwoord gebruiken want dat zijn 2 verschillende wifi kanalen.

 

Nota: als je wachtwoord niet had verandert van de router dan is gebruikersnaam beheer en paswoord zeelandnet

 

Sneller downloaden betekend ook sneller webpagina laden.

Het moet dus niet perse effectief downloaden zijn.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had nu even tijd omdat het weekend is 3 dagen en ben eens in de modem gedoken.

Als ik kijk in de bovenste regel bij draadloze dan zie ik dat 2.4 GHZ op keestrampermodem zit, en 5 GHZ op keestrampermodem 5G. Dus zaten ze al op een ander SSID. Toch zitten ze elkaar in het vaarwater. Ik zou graag in dien mogelijk de laptop op 5 GHZ willen en de printer mag op 2.4 GHZ aangezien die waarschijnlijk niet op 5 kan

 

verder heb ik encryptie op TKIP +AES ingesteld maar weet niet of dit relevant is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet zorgen dat Windows weet welke uw wifi verbinding standaard is.

In uw geval 2 verschillende Wifi SSID namen. 

Klik links onderaan op vergrootglas typ wifi en klik wifi-instellingen wijzigen.

Klik daar op Bekende netwerk beheren en klik op ieder wifi dat je ziet dat niet standaard uw verbinding is en klik dan op niet onthouden.

Moet je daarna op een of ander reden toch een verbinding maken met de andere wifi dan moet je zorgen dat automatisch verbinding maken uitzet.

Zo weet Windows welke wifi standaard is en zal hij ALTIJD uw wifi standaard kiezen ook al ziet hij 100 andere wifi signalen.

Dus SSIDnaam1 = 5.0 GHz en SSIDnaaam2 = 2.4 GHz en 5.0 GHz is standaard dan zal Windows altijd verbinding maken met SSIDnaam1

Onderaan ziet je 2 Wifi signalen van mij: Stafranet-5G = 5.0 ghz en Stefranet = 2.4 GHz maar Windows zal altijd Stefranet-5G verbinding maken.

Zelfs als er geen 5 GHz signaal is zal hij nooit 2.4 GHz kiezen of een andere signaal.

 

wifistandaarduit.jpg.c226d08dbb44f4f129024bc9c7782331.jpg

 

Wat de printer betreft: die heeft een eigen verbinding.

De printer zal zelf kiezen welke verbinding hij wilt maken.

Je moet alleen maar zorgen dat hij een vaste IP adres heeft. (Draadloos of netwerkkabel maak niks uit)

Dan weet Windows ook waar de printer is.

 

Het maak niks uit dat computer 5 GHz en printer 2.4 GHz ---> het blijft in dezelfde netwerk ---> of dat nu met netwerkkabel of draadloos is maak allemaal niks uit.

Tegenwoordig kunnen printer meerdere draadloos verbindingen maken zoals gelijktijdig Wifi en Mobiel verbinding maken zoals Smartphones, Tablet enz.

Het maak in dit geval niks uit dat tablet of ander toestel een ander wifi hebben dan de printer want mobiel afdrukken heeft totaal niks met de standaard wifi te maken.

 

TKIP +AES

Dat is prima.

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lukt dus niet omdat de 5GHZ wifi verbinding steeds wegvalt en dan ook niet meer in de lijst staat.

 

Ik heb op het vergrootglas geklikt en dan wifi getypt en dan wifi instellingen wijzigen maar dan staat alleen de 2.4 GHZ er in de 5GHZ ziet hij nu niet. Ik zal morgen eens kijken of het lukt zodra hij hem wel ziet

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verandert eens 5 GHz van kanaal dat je in de router bij wifi kan veranderen.

Het kan zijn dat uw usb-stick die kanaal die goed aanvaard of dat er in de buurt teveel dezelfde kanalen zijn.

Eventueel testen door Mhz aan te passen naar 40 Mhz

 

Download eens SSIDers (klik)

Gewoon wachten tot je kan downloaden en niks invullen.

Start dat programma en geeft eens een screen van met 5 GHz erbij.

Klik daar ook bovenaan op Wifi en dan ziet je welke model uw sitecom is.

 

Nota: 2.4 GHz kan je best kanaal 2 kiezen doch ander kanaal is ook goede behalve 6 en 11 en 12

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Direct bij het opstarten van de laptop heb ik de stappen van gisteren gevolgd en heb de 5GHZ aangevinkt als automatisch starten en de 2,4GHZ die ook aanstond uitgezet zodat ik er maar één aan heb. Uiteraard viel de verbinding van de 5GHZ even later uit en was ik hem kwijt in de lijst en dus ook mijn verbinding. Ik heb tijdelijk nu de 2.4GHZ weer als permanent aangezet anders heb ik even geen internet.

 

 

Het programma SSIDers heb ik gedownload en geopend en Ik heb een account aangemaakt bij metageek en het programma gestart.

 

Dan zie ik een lijstje met alle modems in de buurt en de kanalen waarop ze staan. Ik zie dat mijn 2.4 GHZ op kanaal 11 staat. De 5GHZ zie ik uiteraard niet en die hele kolom is leeg, daar zijn geen verbindingen 

 

Mijn sitecom is Qualcomm Atheros AR 9485 wireless network adapter

 

Met mijn modem heb ik sinds gisteren weer een probleem. Ik heb gisteren mijn wachtwoord veranderd en ik weet zeker dat ik het vandaag goed heb ingevuld maar in kom er niet meer in. Dus ik kan niet van kanaal veranderen zolang ik er niet meer in kom. Hoe los ik dat nu weer op?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.