Ga naar inhoud

problemen met een sitecom 5ghz USB wifi adapter


keestramper

Aanbevolen berichten

Je Cisco Modem beschikt over een reset-knop achteraan het toestel. Deze gedurende 3---15 sec indrukken met een scherp voorwerp (bv. een zeer smalle schroevendraaier, het uiteinde van een paperclip enz). De modem zal terug opstarten met de fabrieksinstellingen. Je kan dan een nieuw paswoord ingeven ofwel het fabriekspaswoord (staat op een sticker meegeleverd met het apparaat) in functie van de versie die je hebt (ik ken Zeelandnet niet):  de methode durft nogal eens af te wijken van land tot land en van provider tot provider.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb de modem ge reset door het pinnetje in te drukken en de stroom er af te halen. Staat ook in de handleiding zag ik trouwens later.

 

Daarna moet je bij Zeelandnet het modem activeren bij http://sps.zeelandnet.nl/dhz dan krijg je een aanmeldproces dit heb ik gedaan.

Daarna moet je kunnen inloggen met gebruikersnaam : beheer en ww zeelandnet. Dit lukt dus niet en zo kom ik nog niet in mijn modem. Ik heb al gebeld met Zeelandnet maar dit moet op werkdagen. Vrijdag ben ik vrij dus zal dan wel eens bellen met Zeelandnet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp er niets van !

 

- Je modem wordt in principe automatisch ge-reactiveerd omdat je provider in zijn netwerk je MAC-adres opnieuw ziet;

- Waarom je de power er afgehaald hebt is mij evenmin duidelijk : dit was niet gevraagd.

 

Die Nederlanders toch!

 

Nu terug ernstig : kan je via je browser inloggen op het adres 192.168.0.1?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het programma SSIDers heb ik gedownload en geopend en Ik heb een account aangemaakt bij metageek en het programma gestart

Ik heb gezegd: alleen downloaden en verder niks invullen.

Je moet helemaal geen account maken.

Dat is iets wat men overal probeer te doen.

 

Qualcomm Atheros AR 9485 wireless network adapter is geen sitecom adapter.

Dat is vermoedelijk de adapter van de laptop of zo.

 

Heb je wel Sitecom 5ghz USB wifi adapter driver geïnstalleerd?

Normaal gezien zou je dat moet zien in apparatenbeheer / netwerkadapter

Kijk nog eens op de Sitecom usb adapter of handleiding of doos of er zoals WLA-7100 staat

 

Blijft van de modem van zeeland af want dat is nu niet nodig.

Afbeelding van inSSIDer had ik gevraagd.

Hoe maak je afbeelding: klik op alt en printscreen of prt-scr toets en dan plakken in tekenprogramma zoals paint en opslaan als jpg en hier uploaden.

 

Wees niet te vlug: lees eerst goed alvorens iets te doen.

 

 

 

 

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke de reden dat ik nog geen printscreen had gegeven was dat ik even moest uitvogelen hoe dat te doen. gelukkig werd snel de oplossing hier gegeven zodat dit hopelijk gelukt is.

 

Ik heb ik apparaatbeheer gekeken naar de driver en er staat letterlijk: Onbekend USB apparaat (verzoek voor apparaat descriptie is mislukt). Als ik daar op klik en ik kijk bij stuurprogramma dan zie ik

Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)

A request for the USB device descriptor failed.

 

Klik ik op stuurprogramma dan staat er: (ik kan dit niet kopiëren) dat in de drivers is geïnstalleerd: Ai Charger.sys Ik heb onlangs een driver geinstalleerd maar waarschijnlijk de verkeerde.

 

Ik heb gezocht naar de installation guide en cd en gevonden. Het is een Sitecom USB 5.0 WLA 3100 dus die driver moet ik hebben. De cd past niet in mijn laptop dus ik moet die downloaden..

 

Oke dan de printscreen met het USB dongle er in:

Printscreen van inSSIDer.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.